توقف تولید مرسدس بنز اس کلاس

مرسدس بنز اس کلاس افسانه‌ای به پایان راه خود نزدیک می‌شود

تولید مرسدس بنز S کلاس تقریبا به پایان راه خود رسید! شرکت بنز رسما از کاهش شدید تولید و فروش مرسدس بنز اس کلاس افسانه‌ای در سال 2024 خبر داد که شاید در آینده‌ای نزدیک، به توقف کامل آن منجر شود.

مرسدس بنز کلاس S، نماد لوکس بودن و تجمل گرایی در صنعت خودرو، روزهای پرچالشی را سپری می‌کند. کاهش چشمگیر فروش این خودرو در ماه‌های اخیر، زنگ خطر را برای این خودروساز آلمانی به صدا درآورده است؛ تا جایی که به نظر می‌رسد ادامه راه برای قصر متحرک آلمانی‌ها شاید ممکن نباشد و احتمالا به زودی باید با تابوت مرگ S Class افسانه‌ای و متاسفانه در نتیجه توقف تولید مرسدس بنز اس کلاس روبه رو شویم!

مرسدس بنز اس کلاس در یک قدمی توقف تولید

توقف تولید مرسدس بنز اس کلاس

در سه ماهه اول سال 2024، فروش کلاس S به همراه مدل‌های قدرتمند AMG و لوکس Maybach آن، شاهد کاهش چشمگیری به میزان 37 درصد بود و به 16,900 دستگاه رسید. اگرچه آمار دقیق سه ماهه دوم هنوز منتشر نشده است، اما کاهش کلی در فروش مدل‌های لوکس مرسدس‌بنز از جمله S کلاس، EQS، EQS SUV و GLS، حکایت از روند نزولی بازار دارد.

در پاسخ به این کاهش فروش، مرسدس‌بنز تصمیم گرفته است تا تولید کلاس S را به یک شیفت کاری در کارخانه 56 زیندلفینگن محدود کند. این تصمیم، که در پی کاهش شدید تقاضا اتخاذ شده است، با واکنش‌های مختلفی در صنعت خودرو مواجه شده است.

افزایش قیمت مرسدس بنز اس کلاس در کنار حضور خودروهای برقی و هیبریدی پیشرفته با آپشن‌ها و امکانات بی‌نظیر و ارزان‌ قیمت و از سوی دیگر، تغییر سلیقه مشتریان، از مهم ترین دلایل کاهش فروش بی سابقه مرسدس بنز اس کلاس در سال 2024 به حساب می‌آیند که اگر همین روند ادامه پیدا کند، شاید به زودی شاهد مرگ S کلاس افسانه‌ای آلمانی‌ها باشیم. برای مثال ارس M5 ماموت خودرو با قیمت 35 هزار دلاری خود، امکانات بی‌نظیری مثل پیشرفته‌ترین کولر با دریچه‌های الکتریکی، سیستم تعلیق هوشمند، ماساژور صندلی و … را به شما هدیه می‌دهد.

هرچند با تمام این تفاسیر، هنوز مرسدس میباخ S 680 نوردیک گلو با موتور 12 سیلندر جذاب خود زنده است و نفس می‌کشد و به تنهایی، در برابر سیل خودروهای برقی و هیبرید 1.5 لیتری قد علم کرده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*