اظهارنظر وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین

اولین اظهارنظر وزیر نفت دولت پزشکیان درباره افزایش قیمت بنزین

برخی از نمایندگان مجلس برای جبران ناترازی بنزین راهکار افزایش قیمت را پیشنهاد می‌کنند. اظهارنظر وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین چه بوده؟

تا چند روز پیش که کابینه دولت پزشکیان به طور رسمی رأی اعتماد نگرفته بودند و پسوند «پیشنهادی» را با خود یدک می‌کشیدند، برخی از نمایندگان مجلس راجع به طرح سهمیه‌بندی بنزین سخنرانی می‌کردند و جبران ناترازی بنزین را با راهکارهای قیمتی گره می‌زدند اما حالا که وزیر نفت سکان این وزارتخانه را به دست گرفته، ورق برگشته است.

اظهارنظر وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین

به گفته محسن پاک نژاد، وزیر نفت دولت چهاردهم، رفع ناترازی با اعمال راهکارهای قیمتی مدنظر دولت نبوده و نیست. به اعتقاد پاک نژاد، باید برای جبران این ناترازی سراغ راهکارهای غیرقیمتی برویم و با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها همکاری چندجانبه داشته باشیم تا بدون افزایش نرخ بنزین، امکان ایجاد تعادل در تراز تولید و مصرف فراهم شود.

وزیر نفت در نخستین روز کاری خود در راستای اجرای برنامه‌های کوتاه مدت وزارتخانه به چالش جدی ناترازی انرژی اشاره کرد و گفت:

بنده به‌طور دقیق راهکارهای عملیاتی را برای رفع این چالش در ذیل سرفصل‌های برنامه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تخصصی ارائه کرده‌ام، البته این موضوع به معنای آن نیست که امکان رفع کامل ناترازی در کوتاه‌مدت وجود داشته باشد اما این امکان فراهم می‌شود که ناترازی تاحدودی تعدیل شود.

اظهارنظر وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین

پاک نژاد ضمن تحسین اقدامات دیپلماسی دولت سیزدهم در راستای واردات گاز از ترکمنستان در قالب سوآپ گاز خاطرنشان کرد که بخشی از این گاز مصرف داخل است و ناترازی این انرژی را جبران می‌کند. در ادامه وزیر نفت تأکید کرد که قرار نیست برای جبران ناترازی بنزین از راهکارهای قیمتی استفاده شود.

به باور پاک نژاد، الگوی رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت ایران که سال‌هاست تعریف شده نیاز به بازنگری و اصلاح دارد و سازوکار 14.5 درصدی فعلی به زحمت جبران کننده امور جاری صنعت نفت خواهد بود.

اصلاح الگوهایی برای جذب سرمایه

به گفته وزیر نفت دولت پزشکیان، الگوهایی برای استفاده از سرمایه‌های خارج از وزارت نفت و نه لزوما سرمایه‌های خارجی در نظر داریم که به زودی اجرا می‌شود. یکی از این الگوها استفاده از منابع مالی شرکت‌ها و صنایع عمده مصرف کننده گاز مانند پتروشیمی‌هاست که این شرکت‌ها را در توسعه بالادست صنعت نفت برای تأمین خوراک دخیل کنیم.

اظهارنظر وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین

در ادامه پاک نژاد با جواد اوجی دیدار کرد تا از تجارت ارزشمند ایشان بهره‌مند شود. نمایندگان مجلس با اعطای 222 رأی موافق، وزیر نفت دولت چهاردهم را تعیین کردند. ایشان همچنین در اولین روز کاری خود و پس از کسب آراء موافق از مجلس و انتخاب به عنوان سکاندار وزارت نفت گفت:

در نخستین روز آغاز به‌کار به‌عنوان وزیر نفت ایران، دست و بازوی دلیرمردان صحنه عملیات صنعت نفت را می‌بوسم و با صراحت می‌گویم که همه سرمایه صنعت نفت ایران شما هستید و تا شما هستید، ایران در سپهر جهانی انرژی سرافراز و قدرتمند است. من خود را متعهد به رفع مشکل‌ها و مسائل همه کارکنان نفت می‌دانم و در این راه همراهی شما را می‌طلبم.

در گجت نیوز بخوانید:
علت کمبود بنزین سوپر در ایران اعلام شد؛ دولت اجازه نمی‌دهد ایران بنزین را لیتری ۳۸ هزار تومان به کشور وارد می‌کند! در مدتی کوتاه، از صادرکننده به واردکننده بنزین تبدیل شدیم کاهش ناگهانی سهمیه بنزین آزاد و سقف ذخیره کارت خودروهای سواری و موتورسیکلت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*