رمز وای فای ویندوز

چگونه رمز وای فای را در ویندوز پیدا کنیم

پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز کار نسبتا ساده‌ای بوده و در چند گام سرراست قابل انجام است. اینجا به آموزش دو روش اصلی برای این کار خواهیم پرداخت.

تعیین یک رمز پیچیده برای اتصال به مودم وای فای اقدامی ضروری است که مانع از دسترسی افراد ناآشنا به آن خواهد شد. با این وجود بزرگترین ایراد این کار احتمال فراموش کردن آن است که دسترسی را برای خود ما هم سخت‌تر خواهد کرد. البته در گوشی‌های اندرویدی قابلیت‌های متعددی برای اسکن کد QR یا موارد مشابه وجود دارد که به اشتراک‌گذاری رمز را ساده‌تر می‌کند. با این وجود یافتن رمز وای فای ویندوز ممکن است برای بسیاری از ما کار چندان ساده‌ای به نظر نرسد.

خوشبختانه این کار در سیستم عامل ویندوز نیز به‌سادگی و با تنها چندین گام قابل انجام است. البته ابزارهای شخص ثالث متعددی وجود دارند که می‌توانند در پیدا کردن رمز وای فای به شما کمک کنند؛ اما این کار به‌سادگی و بدون نیاز به هیچ ابزار خارجی امکان‌پذیر است.

چگونه در سیستم عامل ویندوز رمز وای فای را پیدا کنیم؟

پیدا کردن رمز وای فای ویندوز با دو راه مختلف امکان‌پذیر است. یکی از این راه‌ها از طریق بخش تنظیمات سیستم عامل بوده و دیگری به کمک Command Prompt اقدام به انجام این کار می‌کند. در ادامه به معرفی و آموزش هر دو روش خواهیم پرداخت.

چک کردن تنظیمات وای فای از طریق اپلیکیشن تنظیمات

ساده‌ترین راه برای مشاهده رمز شبکه وای فای که اکنون به آن متصل هستید استفاده از بخش تنظیمات (Settings) سیستم عامل است. مراحل انجام این کار البته تا حد زیادی به این بستگی دارد که از ویندوز 11 استفاده کنید یا ویندوز 10.

اپلیکیشن Settings ویندوز

ویندوز 11

  • کلیدهای Windows + I را فشار دهید تا اپلیکیشن Settings را باز کنید.
  • وارد بخش Network & Internet شده و روی گزینه Wi-Fi کلیک کنید.
  • از میان شبکه‌های متصل، شبکه‌ای که در مقابل آن عبارت Connected درج شده را باز کرده و مشاهده کنید.
  • در صفحه این شبکه، به قسمت پایین صفحه رفته و روی عبارت View Wi-Fi Security Key را فشار دهید تا رمز عبور را مشاهده نمایید.

ویندوز 10

  • روی نشان وای فای در تسکبار راست کلیک کرده و گزینه Open Network & Internet Settings را انتخاب کنید.
  • در قسمت Advanced روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید.
  • در کنار قسمت Connections روی روی کلید Wi-Fi کلیک کنید.
  • روی کلید Wireless Properties و سپس Show Characters کلیک کنید تا رمز عبور وای فای شما در قسمت Network Security Key نمایش داده شود.

استفاده از Command Prompt برای یافتن رمز وای فای در ویندوز

اپلیکیشن Settings ویندوز به‌خوبی قادر است رمز عبور شبکه وای فای کنونی شما را نمایش دهد. با این وجود اگر قصد داشته باشید رمزهای پیشین این مودم یا دیگر اتصالات وای فای که به آن‌ها متصل بوده‌اید را مشاهده کنید چاره‌ای جز استفاده از بخش Command Prompt ویندوز نخواهید داشت.

رمز وای فای ویندوز

برای استفاده از Command Prompt برای یافتن رمز وای فای در ویندوز توصیه می‌کنیم مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در نوار جستجو روی تسکبار، عبارت Command Prompt را جستجو کرده و آن را به‌عنوان ادمین باز کنید.
  • عبارت «netsh wlan show profiles» را در صفحه ظاهر شده تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید تا لیستی از تمام شبکه‌های وای فای که به آن متصل شده‌اید را مشاهده کنید.
  • نام شبکه وای فای مورد نظر و رمز عبور مربوط به آن را در صفحه ظاهر شده مشاهده کنید.
  • برای مشاهده رمز عبور یک شبکه وای فای خاص دستور زیر را تایپ کرده و تنها عبارت WiFiNetworkName را با نام شبکه‌ای که مایل به دانستن رمز عبورش هستید جایگزین کنید.

netsh wlan show profile name=”WiFiNetworkName” key=clear | find /I “Key Content”

  • با فشردن کلید اینتر Command Prompt رمز عبور مربوط به شبکه تایپ‌شده را در کنار عبارت Key Content نمایش خواهد داد.

با تکرار دستور بالا برای سایر شبکه‌ها می‌توانید رمز عبور تمامی آن‌ها را مشاهده کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
هشدار جدی: به‌هیچ عنوان از وای فای عمومی کافه‌ها و فروشگاه‌ها استفاده نکنید! ۱۲ ترفند کاربردی برای بهبود کیفیت شبکه وای فای چگونه مشکل چراغ قرمز مودم را برطرف کنیم؟ نقطه کور وایرلس چیست و چطور می‌توان آن را برای مودم وای فای خود رفع کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*