شاسی بلند آفرودی فورد اورست ترمور

شاسی بلند آفرودی فورد اورست ترمور با طراحی جذاب و قابلیت‌های جدید به جنگ تویوتا آمد

شرکت فورد از شاسی بلند آفرودی فورد اورست ترمور با طراحی جذاب و امکانات جدید رونمایی کرد. قیمت و مشخصات آفرودر جدید فورد را در ادامه بخوانید.

شاسی بلندهای آفرودی طرفداران زیادی طی سال‌های اخیر پیدا کرده و به همین خاطر است که خودروسازان در رقابت با یکدیگر، سعی می‌کنند بهترین محصولات خود را با امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد راهی بازار کنند. یکی از شاسی بلندهای میان سایز متوسط تازه وارد که جایگزینی برای پیکاپ رنجر محسوب می‌شود، فورد اورست است که در ادامه جزئیات آن را بررسی می‌کنیم.

شاسی بلند آفرودی فورد اورست ترمور رونمایی شد

شرکت خودروسازی فورد در راستای متنوع سازی سبد محصولات خود از یک شاسی بلند میان سایز جدید به نام فورد اورست ترمور رونمایی کرده است. البته فورد اورست در مدل‌های مختلف تولید و راهی بازار شده و سومین نسل از آن در سال 2022 راهی بازار کشورهای تایلند، استرالیا و آفریقای جنوبی شد.

شاسی بلند آفرودی فورد اورست ترمور - نمای جلو

فورد اورست قابلیت‌های زیادی دارد و توانمندی خود را بارها ثابت کرده و فورد به خاطر افزایش امکانات و تجهیزات آن تصمیم گرفته یک نسخه تازه با نام ترمور به بازار بیاورد. اورست ترمور در حال حاضر به بازار استرالیا راه پیدا کرده و پیشرفت‌های مهمی داشته که از مهمترین آنها باید به تغییر سیستم تعلیق با فنرهای جدید و کمک فنرهای بلیشتین حساس به موقعیت اشاره کرد.

طراحی ظاهری

 

تایرهای جذاب جنرال گربر AT3 اورست ترمور را راه می‌برند که نسبت به نسخه استاندارد 2.5 سانتی‌متر از زمین فاصله بیشتری خواهند داشت. ترمور برای اینکه بتواند کشش بهتری در مسیرهای ناهموار داشته باشد از حالت رانندگی راک کرال بهره می‌برد که هیجان انگیز به نظر می‌رسد.

شاسی بلند آفرودی فورد اورست ترمور - نمای عقب

از لحاظ ظاهری باید به المان‌هایی نظیر جلوپنجره لانه زنبوری، چراغ‌های ال ای دی به همراه پله رکاب‌های هوی دیوتی، صفحه محافظ فولادی زیرین و نشان‌های ترمور اشاره کنیم. هنوز تصوری از داخل کابین فورد اورست ترمور نداریم چرا که تصویری از آن منتشر نشده اما می‌دانیم که صندلی‌ها چرمی با دوخت ویژه این برند هستند.

تریم چوبی، کف پوش‌های چهارفصل، کنترل تهویه دو منطقه‌ای به همراه تنظیم برقی صندلی راننده از جمله امکاناتی است که داخل کابین وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید:

۵ کمپانی خودروساز که احتمالا نمی‌دانستید تحت مالکیت فورد بوده‌اند

قوای محرکه

شاسی بلند آفرودی فورد اورست ترمور - لاستیک

زیر کاپوت شاسی بلند سایز متوسط شرکت فورد یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر توربودیزل تعبیه شده که می‌تواند در شرایط ایده آل 250 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. چنین قوای محرکه‌ای به ترمور اجازه می‌دهد تا 3.5 تن را یدک بکشد.

البته رنجر ترمور در استرالیا مجهز به پیشرانه 4 سیلندر شده ولی اورست ترمور با همان موتور 6 سیلندر روانه بازار می‌شود. این شاسی بلند آفرودی را می‌توان با رنگ خاکستری کماند سفارش داد و حالت راک کرال تنها در همین نسخه موجود است. علاوه بر اینها علاقه‌مندان می‌توانند امکانات تورینگ، پرمیوم و یدک کشی را با هزینه بیشتر سفارش دهند.

قیمت

فورد اورست ترمور در استرالیا با قیمت 76 هزار و 590 دلار به فروش می‌رسد که معادل 52 هزار دلار آمریکا است. همچنین 5 هزار و 500 دلار از قیمت پایه رنجر رپتور در بازار آمریکا ارزان تر خواهد بود.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
بایک بیجینگ X55، کراس اوور پرشتاب چینی به ایران می‌آید + عکس و مشخصات فنی تیزر قسمت آخر گرند تور را تماشا کنید؛ خداحافظی با مجری‌های پرطرفدار دنیای خودرو بازار خودرو در رکود کامل؛ چینی های مونتاژی، بی مشتری در پارکینگ‌ها لکسوس RX مدل 2025، لوکس‌تر از همیشه از راه رسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*