دستگیر شدن پاول دورف تلگرام

موسس تلگرام دستگیر شد؛ احتمال حبس 20 ساله برای پاول دورف

موسس تلگرام، پاول دورف هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی خود در فرانسه توسط نیروهای ویژه این کشور بازداشت شد! در ادامه با دلایل بازداشت و دستگیری پاول دورف در فرانسه، اتهامات او و مدت زمان حبس احتمالی صحبت خواهیم کرد.

لقب بزرگ‌ترین شوک خبری روز یک شنبه بدون شک به خبر دستگیر شدن پاول دورف در فرانسه می‌رسد؛ خبری که واکنش تمام خبرگزاری‌های بزرگ دنیا از رویترز تا بی بی سی و … را به همراه داشت و حتی ایلان ماسک و اندرو تیت را هم مجبور به واکنش کرد. اما پاول دورف چرا دستگیر شده است؟ اتهامات او چیست؟ میزان حبس او چقدر خواهد بود؟ آیا همستر و رمز ارزهایی مثل TON با این خبر سقوط خواهند کرد؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

فهرست عناوین:

دستگیر شدن پاول دورف، موسس تلگرام در فرانسه

پاول دورف 39 ساله هنگام پیاده شدن از جت شخصی خود در فرودگاه لو بورژه در شمال فرانسه، به سرعت توسط نیروهای ویژه‌ی پلیس این کشور بازداشت شد. شبکه TF1 فرانسه، فعالیت‌های غیرقانونی تلگرام و عدم همکاری این پیامرسان با دولت‌ را از مهم‌ترین دلایل دستگیری او دانست! اما ماجرا چیست؟

دلایل احتمالی و اتهام دستگیری پاول دورف و احتمال صدور حکم 20 سال زندان

زندانی شدن موسس تلگرام

اتهام‌های احتمالی پاول دورف از زبان اندرو تیت

هرچند که این اتهامات و موارد هنوز قطعی نشده‌اند اما برخی از خبرگزاری‌ها، مواردی مثل پولشویی، حمایت از تروریسم، قاچاق مواد مخدر، انتشار محتوای پدوفیلی در بستر تلگرام را از مهم‌ترین دلایل دستگیر شدن و بازداشت پاول دورف در فرانسه عنوان کرده‌اند. همچنین ایلان ماسک با بازنشر یک توییت از احتمال بازداشت شدن پاول دورف به مدت 20 سال خبر داد!

حمایت چهره‌های معروف از پاول دورف و اعتراض به بازداشت او

بازداشت شدن پاول دورف تلگرام

حمایت ایلان ماسک از پاول دورف

در همین حال، چهره‌های معروف جهان مانند ایلان ماسک و اندرو تیت به صورت مستقیم از پاول دورف حمایت کردند و نسبت به صدور حکم بازداشت او از سوی دولت فرانسه معترض شدند. ایلان ماسک با طعنه به قوانین اروپا گفت:

تصور کنید که اکنون سال 2030 است و صرفا به علت لایک کردن یک تصویر خنده‌دار یا به اصطلاح میم، اعدام خواهید شد.

دستگیر شدن پاول دورف تلگرام

حمایت اندرو تیت از پاول دورف

همچنین اندرو تیت در صفحه توییترش از هواداران خود خواست تا هشتگ #FreePavel را ترند کنند. او همچنین ضمن اشاره به برخی از اتهامات احتمالی پاول دورف و شاید داستان ماتریکس، دولت فرانسه را مقصر دانست و گفت:

آن‌ها قصد دارند تا اطلاعات را در همه‌ جا کنترل کنند!

سقوط ارزش TON کوین در پی بازداشت پاول دورف و سرنوشت بازی‌های تلگرامی

زندانی شدن موسس تلگرام

در پی انتشار خبر دستگیر شدن پاول دورف، ارزش تن کوین با یک سقوط 13 درصدی به 5.86 دلار معادل 342 هزار تومان رسید. رمز ارز معروف نات کوین هم در حال حاضر با 18 درصد سقوط، همچنان در سراشیبی به سر می‌برد اما به نظر می‌رسد با توجه به روزهای بد این رمز ارز طی هفته گذشته، دستگیر شدن موسس تلگرام ربطی به کاهش ارزش آن نداشته باشد. همچنین برخی از افراد عقیده‌ دارند که شاید این ماجرا، بازی‌های تلگرامی معروف مانند همستر یا DOGS را هم تحت تاثیر خود قرار دهند اما از آن‌ جایی که این بازی‌ها هنوز لیست نشده‌اند و صرفا پتانسیل تبدیل شدن به پول را دارند، پس می‌توان گفت که خطر جدی و مهمی متوجه آن‌ها نخواهد بود. به محض این اتفاق، شما می‌توانید با اتصال همستر به کیف پول دیجیتال خود، از باقی ماجرا باخبر شوید؛ هرچند که این اتفاق هنوز رخ نداده است!