بررسی پوکو F6 پرو

نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی پوکو F6 پرو بدانید

شیائومی ادعا می‌کند که Poco F6 Pro بهترین گوشی قاتل پرچمدار جهان است. امروز با بررسی عملکرد، مشخصات و ویژگی‌ های پوکو F6 پرو صحت ادعای شیائومی را ارزیابی می‌‌کنیم.

سری اف پوکو همیشه قوی‌ترین و بهترین گوشی‌‌ های این برند چینی هستند. پوکو F6 پرو را نیز می‌توان پرچمدار برند پوکو برای سال میلادی جاری دانست. هرچند که ترکیب مشخصات جذاب با قیمت نسبتا مناسب باعث شده است که بسیاری از کارشناسان لقب قاتل پرچمدار را به این گوشی ارائه دهند. در ادامه به بررسی پوکو F6 پرو می‌پردازیم تا عملکرد آن را در بخش‌های مختلف ارزیابی کنیم.

هنوز مدت زیادی از ورود Poco F6 Pro به ایران نمی‌گذرد. به همین‌خاطر برای خرید مدل مجهز به ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی باید حدود ۳۳ میلیون تومان هزینه کنید. طبیعتا پس از گذشت مدتی قیمت نماینده جدید شیائومی معقول‌تر خواهد شد.

بررسی ویژگی ها و مشخصات شیائومی پوکو F6 پرو

گوشی شیائومی

 

در ابتدای بررسی پوکو F6 پرو نگاهی اجمالی به مشخصات این گوشی خواهیم داشت و سپس سعی می‌کنیم با دقت‌ بیشتر قسمت‌های مختلف را ارزیابی کنیم. آیا پوکو اف 6 پرو می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای خرید باشد؟

مشخصات فنی

گوشی Xiaomi Poco F6 Pro
ابعاد و وزن160.9 در 75 در 8.2 میلی‌متر، 209 گرم، بدنه جلویی و پشتی دستگاه از شیشه، بدنه پشتی و فریم میانی از آلومینیوم
صفحه نمایشنمایشگر 6.67 اینچی امولد، رفرش‌ریت 120 هرتز، رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، نسبت تصویر 20 به 9، تراکم 526 پیکسل در اینچ، حداکثر روشنایی 1200 نیت، نمایش ۶۸ میلیارد رنگ
پردازندهتراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی آدرنو 740
حافظه 12 گیگ رم در کنار 256 یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۱۶ گیگ رم در کنار ۱ ترابایت حافظه
نرم افزاراندروید 14، هایپر او اس
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6
  • دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
باتری5000 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 120 وات
سایرحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو

محتویات جعبه

شیائومی نیز به محیط‌زیست اهمیت می‌دهد. با این تفاوت که به‌جای حذف شارژر تصمیم گرفته است پلاستیک را از جعبه گوشی خود حذف کند. پس از بررسی جعبه پوکو F6 پرو متوجه حضور آداپتور 120 وات، کابل USB-A به USB-C و سوزن سیم‌کارت خواهید شد.

بررسی پوکو F6 پرو

یک قاب خاکستری سیلیکونی نیز برای محافظ از گوشی در جعبه قرار دارد. در زمینه محتویات جعبه هیچ انتقادی به شیائومی وارد نیست.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت شیائومی پوکو F6 پرو

طراحی پوکو F6 پرو جدید و خاص نیست؛ اما شرکت سازنده سعی کرده با توجه به برخی جزئیات رضایت کاربران را جلب کند. در ابتدای بررسی پوکو F6 پرو جنس خاص بدنه پشتی توجه شما را جلب می‌کند. درست است که بدنه پشتی از شیشه ساخته شده است؛ اما بافتی نرم و ابریشمی دارد. همین نیز سبب می‌شود که گوشی به‌خوبی در دست بنشیند و سر نخورد.

گوشی شیائومی

علاوه بر اینها بدنه پشتی جاذب اثر انگشت و چربی نیست. دیگر نکته جالب طراحی پوکو F6 پرو به الگوهای خاص روی بدنه پشتی مربوط می‌شود. رگه‌های موجود طوری هستند که انگار گوشی از سنگ مرمر ساخته شده است. فریم آلومینیومی نیز مات است و کیفیت بالایی دارد.

بررسی پوکو F6 پرو

به‌طورکلی می‌توان گفت که پس از خرید و بررسی پوکو F6 پرو حس یک گوشی گران‌قیمت و باکیفیت را دریافت خواهید کرد و از کیفیت ساخت دستگاه رضایت کامل خواهید داشت. فقط اینکه پوکو از گوریلا گلس ۵ برای پوشش نمایشگر این گوشی استفاده کرده است؛ اما در مدل ارزان‌تر پوکو F6 شاهد حضور گوریلا گلس ویکتوس هستیم. همچنین پوکو F6 با تاییدیه IP64 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌وغبار و آب همراه شده است؛ اما در لیست مشخصات این گوشی فقط تاییدیه IP54 دیده می‌شود.

صفحه‌نمایش

با نگاهی به لیست مشخصات پوکو F6 پرو می‌‌شد حس زد که صفحه‌نمایش یکی از نقاط قوت این گوشی است و بررسی دقیق نمایشگر نیز همین را ثابت کرد. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی پوکو به پنل امولد مجهز شده است و می‌تواند با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسلی خود تصاویر بسیار واضح و شفافی را به شما نشان دهد.

همچنین عمق رنگ ۱۲ بیت سبب می‌شود که تصاویر و فیلم‌ها فوق‌العاده دلنشین باشند. علاوه بر اینها پوکو F6 پرو از دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می‌کند. روشنایی نمایشگر در حالت دستی به ۵۰۸ نیت می‌رسد و در حالت خودکار نیز می‌تواند مرز ۱۲۰۰ نیت را لمس کند. در محیط تاریک هم می‌توان روشنایی نمایشگر را تا ۲ نیت کاهش داد که فوق‌العاده خوب است.

بررسی پوکو F6 پرو

از دیگر قابلیت‌های نمایشگر پوکو F6 پرو می‌توان به رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز ,و پشتیبانی از لمس نمایشگر با دستان خیس اشاره کرد. نرخ PWM Dimming نمایشگر نیز ۳۴۸۰ هرتز عنوان شده است که یعنی در استفاده طولانی‌مدت فشار چندانی به چشمان شما وارد نخواهد شد.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ پوکو F6 پرو

گوشی پوکو F6 عملکرد خوبی در زمینه عمر باتری نداشت. در مدل پرو نیز شاهد استفاده از باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، نمایشگری باکیفیت و یک تراشه قدرتمند هستیم. متاسفانه نتایج بررسی عمر باتری پوکو F6 پرو نشان می‌دهد که این گوشی هم عملکرد چندان خوبی در این زمینه ندارد.

مدل پرو می‌تواند با یک بار شارژ انرژی لازم برای ۱۱ ساعت و ۱۲ دقیقه تماشای آفلاین فیلم را در اختیار شما قرار دهد. هرچند که اگر بخواهید وبگردی کنید، گوشی پس از ۸ ساعت و ۴۰ دقیقه خاموش خواهد شد. البته اگر از علاقه‌مندان به بازی با گوشی هستید، پوکو F6 پرو می‌تواند تا ۷ ساعت و ۲۱ دقیقه شما را همراهی کند که عادی محسوب می‌شود. در زمینه عمر باتری پوکو F6 پرو نسبت به مدل‌های پوکو F6، پوکو X6 پرو، گلکسی A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس عملکرد ضعیف‌تری دارد. هرچند که مي‌تواند نسبت به گلکسی S23 FE بهتر ظاهر شود.

گوشی شیائومی

حالا بیایید به بررسی نقطه قوت پوکو F6 پرو یعنی سرعت شارژ بپردازیم. اول از همه یادآوری کنیم که برای دریافت حداکثر سرعت شارژ باید به قسمت تنظیمات شیائومی رفته و گزینه Boost Charge mode را فعال کنید. همچنین اگر نمایشگر، اینترنت یا لوکیشن روشن باشند، سرعت شارژ به‌منظور جلوگیری از افزایش دما محدود خواهد شد.

در بهترین حالت پس از گذشت ۵ دقیقه گوشی تا ۳۱ درصد شارژ می شود و شارژ ۶۴ درصد باتری نیز در تنها ۱۵ دقیقه انجام خواهد شد. برای شارژ کامل نیز لازم نیست بیشتر از ۲۷ دقیقه منتظر بمانید. البته اگر گوشی خاموش باشد شارژ کامل در ۱۹ دقیقه انجام می‌شود که فوق‌العاده است. همچنین پوکو وعده داده است که مدل F6 پرو می‌تواند پس از ۱۰۰۰ چرخه شارژ ۹۰ درصد از ظرفیت باتری خود را حفظ کند.

عملکرد و قدرت پردازشی

پوکو F6 پرو با اندروید 14 و رابط کاربری هایپر او اس عرضه شده است. شرکت سازنده وعده داده که تا سه سال آپدیت‌های اصلی اندروید و ۴ سال آپدیت‌های امنیتی را برای گوشی عرضه کند. پیشتر در گجت‌نیوز به بررسی نقاط قوت و ضعف HyperOS پرداخته‌ایم و در این بخش صرفا سعی می‌کنیم قدرت پردازشی پوکو F6 پرو را ارزیابی کنیم.

هایپر او اس

 

شیائومی از تراشه پرچمدار سال گذشته در Poco F6 Pro استفاده کرده است. اسنپدراگون 8 نسل 2 هنوز فوق‌العاده قدرتمند محسوب می‌شود و تا چند سال هیچ مشکلی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف نخواهید داشت. نتایج بنچمارک‌های مختلف نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

پوکو F6 پرو در بخش چند‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ 6 امتیاز ۵۳۱۰ را و در بخش تک هسته‌ای این بنچمارک امتیاز ۱۹۲۲ را کسب می‌کند. بدین‌ترتیب با اختلاف قابل‌توجه قوی‌تر از پوکو X6 پرو، ناتینگ‌فون 2، شیائومی 13T و گلکسی S23 FE ظاهر می‌شود.

هایپر او اس

با توجه به حضور تراشه قدرتمند، رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 انتظار می‌رفت که نماینده پوکو در بنچمارک انتوتو v10 نیز امتیاز درخشانی را کسب کند. بررسی نتایج کسب شده توسط پوکو F6 پرو نیز همین را نشان می‌دهد. امتیاز ۱۵۸۴۴۳۹ باعث می‌شود که اف 6 پرو یک سرو‌گردن بالاتر از رقبای خود قرار بگیرد. همچنین پوکو هنگام استفاده سنگین برای مدت طولانی عملکرد پایداری دارد. هرچند که در عوض گوشی کمی داغ می‌شود و فریم آلومینیومی نیز این گرما را به شما منتقل می‌کند. البته گرما هرگز آزاردهنده نخواهد شد.

بررسی دوربین شیائومی پوکو F6 پرو

دوربین اصلی

برخلاف مدل F6 و شهرت گوشی‌های پوکو به داشتن دوربین‌های نسبتا متوسط، دوربین اصلی پوکو F6 پرو سربلند از بررسی بیرون می‌آید. تصاویر ثبت شده از نظر جزئیات عالی هستند و بافت‌ها بسیار طبیعی به‌نظر می‌رسند. همچنین از نظر نوردهی و گسترده داینامیک هیچ انتقادی به دوربین وارد نیست. رنگ‌ها اندکی اغراق‌شده به‌نظر می‌رسند؛ اما اکثر کاربران آنها را دوست خواهند داشت.

بررسی پوکو F6 پرو

خوشبختانه بافت و رنگ صورت نیز کاملا طبیعی است. همچنین می‌توانید از زوم دو برابری بدون افت کیفیت لذت ببرید. دوربین اصلی در شب نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. بررسی تصاویر دوربین اصلی پوکو F6 پرو در نور کم از جزئیات بالا، نویز کم، نوردهی مناسب و هایلایت‌های خوب حکایت دارد.

دوربین فوق عریض

پوکو F6 پرو یک گوشی پرچمدار ۱۴۰۰ دلاری نیست و نباید انتظار زیادی از دوربین فوق‌عریض آن داشت. با وجود این، رنگ‌ها شاداب به‌نظر می‌رسند و جزئیات کافی هستند.

بررسی پوکو F6 پرو

گستره داینامیک و کنتراست نیز در سطح مناسبی قرار دارند. هرچند نمی‌توانید خیلی به سوژه‌ها نزدیک شوید؛ زیرا به‌لطف فوکوس ثابت تصاویر از حالت شارپ خود خارج خواهند شد. برای عکاسی در شب نیز بهتر است از دوربین اصلی استفاده کنید. تصاویر دوربین فوق‌عریض پوکو F6 پرو از دور خوب به‌نظر می‌رسند، ولی با کمی دقت متوجه مشکلات مختلف خواهید شد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی پوکو F6 پرو کیفیت مناسبی دارد؛ اما نمی‌تواند در میان بزرگان بازار گردنکشی کند. جزئیات در حد ۱۶ مگاپیکسل نیستند و رنگ پوست نیز کمی بی‌حال به‌نظر می‌رسد. هرچند در عوض گستره داینامیک و کنتراست در سطح مناسبی قرار دارند.

جمع‌بندی

صادقانه بگوییم بررسی قسمت‌های مختلف نشان داد که پوکو F6 پرو از هر نظر یک گوشی بسیار خوب محسوب می‌شود. طراحی و کیفیت ساخت عالی، نمایشگر باکیفیت، دوربین اصلی توانمند، سرعت شارژ بالا و پردازنده قدرتمند همگی باعث می‌شوند که خرید این گوشی را توصیه کنیم.

بررسی پوکو F6 پرو

البته پوکو در زمینه عمر باتری چندان عملکرد جذابی ندارد و دوربین فوق‌عریض آن نیز در حد یک پرچمدار ظاهر نمی‌شود. همچنین بهترین گوشی پوکو در برابر نفود آب خیلی مقاوم نیست. هرچند این موارد با توجه به قیمت دستگاه و نکات مثبت آن چندان مهم به‌نظر نمی‌آیند. در نهایت باید گفت که اگر به برند خاصی تعلق خاطر ندارید، پوکو F6 پرو مي‌تواند (پس از کاهش قیمت) انتخاب جذابی باشد.

بیشتر بخوانید:
نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی پوکو F6 بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید پوکو X6 پرو بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی S23 FE بدانید نکات مهمی که باید پیش از خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس بدانید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*