قابلیت اتو هولد خودرو

قابلیت اتو هولد در خودرو چیست، چگونه کار می‌کند و چطور از آن استفاده کنیم؟

یکی از قابلیت های ایمنی یک خودرو مدرن اتو هولد – Auto Hold است که در اکثر اتومبیل‌های جدید حاضر است. این قابلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیر صنعت خودروسازی باعث ابداع فناوری‌ها و قابلیت‌های ایمنی متعدد و بسیاری کاربردی برای اتومبیل‌ها شده است. تنوع این آپشن‌های ایمنی در خودروهای مدرن به‌حدی زیاد است که شاید بسیاری از ما با کاربرد برخی از آن‌ها آشنا نباشیم. نمونه‌ای از این کاربری‌های مدرن ایمنی قابلیت اتوهولد است که کلید مربوط به آن احتمالا روی داشبورد خودروی‌تان قرار دارد. آیا با کاربردی کلید اتوهولد (Auto Hold) آشنا هستید؟

قابلیت اتوهولد آپشنی ایمنی در خودروهای جدید است که بدون نیاز به فشردن دائم پدال ترمز از سوی راننده خودرو را در حال توقف نگه می‌دارد. این قابلیت طبیعتا به‌طور کامل با سیستم‌های ترمز الکترونیکی پارک (EPB) و سیستم ترمز ضدقفل (ABS) هماهنگ شده و به راننده اجازه می‌دهد در توقف‌های کوتاهی مثل چراغ قرمز یا سر تقاطع‌ها، بدون نیاز به فشردن پدال ترمز، خودرو را متوقف نگه دارند.

ویژگی Auto Hold

اگر قابلیت Auto Hold در خودرو شما فعال باشد، حتی پس از برداشتن پا از روی پدال ترمز نیز توقف خودرو ادامه خواهد داشت و نیازی نیست در ترافیک‌های سنگین دائما گاز و ترمز را فشار دهید.

چگونه قابلیت اتو هولد در خودرو را فعال کنیم؟

اگر خودروی شما به قابلیت اتو هولد مجهز است و قصد فعال کردن آن را دارید باید بدانید که این کار به‌سادگی و بعضا با فشردن تنها یک کلید امکان‌پذیر است. در عین حال نکاتی وجود دارد که پیش از فشردن کلید Auto Hold باید مورد توجه قرار دهید. برای مثال دقت کنید که قابلیت اتو هولد در یک خودرو تنها در شرایطی قابل فعال‌سازی است که راننده داخل خودرو قرار داشته باشد، درب‌ها را بسته و کمربند ایمنی‌اش را نیز به‌طور کامل بسته باشد.

قابلیت اتو هولد خودرو

پس از انجام این کار می‌توانید طی مراحل زیر قابلیت اتو هولد در خودرو خود را فعال کنید.

  • خودروی‌تان را روشن کنید.
  • کلید Auto Hold را روی داشبورد خودرو پیدا کنید. معمولا محل این کلید نزدیک ترمز پارک خودرو است؛ هرچند بسته به مدل خودرو ممکن است هرجای دیگری هم قرار داشته باشد.
  • کلید مربوط به فعال‌سازی قابلیت اتو هولد را فشار دهید.
  • در صورتی که خودرو به‌طور کامل متوقف شود می‌توانید از طریق قابلیت Auto Hold آن را همچنان در حالت توقف نگه دارید. برای این کار پدال ترمز را تا انتها فشار دهید تا خودرو متوقف شده و اتو هولد درگیر شود.
  • برای خارج کردن ترمز خودرو از حالت اتو هولد باید اندکی فشار به پدال گاز وارد کنید.

توجه کنید که در برخی خودروها فعال بودن قابلیت اتو هولد از طریق چراغ یا نوشته‌ای در داشبورد به کاربر نمایش داده می‌شود.‌ با این وجود در اکثر شرایط، این قابلیت به‌طور پیش‌فرض در حالت آماده‌به‌کار قرار داشته و با توقف کامل خودرو فعال می‌شود. همچنین باید دقت داشته باشید که ممکن است مراحل فعال‌سازی قابلیت Auto Hold در خودروی شما اندکی با آنچه در این‌جا گفته شد تفاوت داشته باشد. در این شرایط توصیه می‌کنیم به راهنمای استفاده خودروی‌تان مراجعه کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
تفاوت ترمز دیسکی و کاسه ای چیست و کدام بهتر است؟ سیستم ترمز ای بی دی / EBD چیست و چگونه کار می‌کند؟ ۱۰ نوآوری جذاب صنعت خودرو که در آینده نزدیک آپشن ثابت ماشین ها می‌شوند نشان B در دسته دنده خودروهای گیربکس اتوماتیک به چه معناست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟