اتهامات موسس تلگرام

اتهامات سنگین موسس تلگرام از زبان دادستانی پاریس؛ از مشارکت در انتشار محتوای پدوفیلی تا تجارت مواد مخدر

اتهامات سنگین وارد شده به پاول دورف موسس تلگرام از مشارکت در انتشار محتوای پدوفیلی گرفته تا تجارت مواد مخدر نشان می‌دهد که دادستانی پاریس قصد ندارد به این زودی ماجرا خاتمه یابد.

بازداشت پاول دورف پس از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه لو بورژه فرانسه باعث شد که همه طرفداران اخبار تکنولوژی حیرت کنند. خبرگزاری‌های فرانسوی در ساعت اولیه بازداشت عدم همکاری پیام‌‌رسان تلگرام با دولت فرانسه را به‌عنوان یکی از دلایل مهم این اتفاق اعلام کردند. هرچند که اکنون دادستانی پاریس اتهامات بسیار سنگینی را متوجه موسس تلگرام کرده است.

اتهامات سنگین مطرح شده علیه موسس تلگرام باعث نگرانی کاربران شده است

اتهامات موسس تلگرام

در ساعات پس از دستگیری پاول دورف بسیاری از شخصیت‌های مطرح جهان از جمله ایلان ماسک به مسئله واکنش نشان دادند. به‌باور ماسک و بسیاری از کاربران شبکه‌ های اجتماعی دستگیری دورف تنها با هدف دستیابی به داده‌های کاربران بوده است و اتحادیه اروپا با ادامه روند کنونی آینده درخشانی نخواهد داشت.

هرچند که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه موضع متفاوتی در این خصوص دارد. ماکرون تاکید کرد که اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی پیرامون دستگیری موسس تلگرام اشتباه هستند و نباید به آنها توجه کرد. وی همچنین اعلام کرد که این اقدام ابدا سیاسی نبوده است و فرانسه همچنان از آزادی بیان حمایت خواهد کرد. با وجود این، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که سیستم قضایی این کشور کاملا مستقل عمل می‌کند و وی نمی‌تواند در این خصوص اقدامی انجام دهد.

دادستانی پاریس نیز با انتشار بیانیه‌ای اتهامات سنگین مطرح شده علیه موسس تلگرام را به‌صورت رسمی اعلام کرد. ظاهرا پاول دورف به‌دلیل همدستی در ممکن ساختن فعالیت‌های غیرقانونی در بستر تلگرام، همدستی در فراهم کردن زمینه‌های انجام جرائم سازمان‌یافته، نگهداری و همدستی در توزیع تصاویر پورنوگرافی از کودکان، پولشویی، عدم همکاری با مقامات به‌منظور اجرای قانون، ارتباطات مجرمانه و ارائه خدمات رمزنگاری بدون اعلام قبلی و همدستی در زمینه قاچاق مواد مخدر تحت بازجویی قرار دارد.

اتهامات موسس تلگرام

مقامات قضایی فرانسه اعلام کرده‌اند که دورف تا دو روز دیگر تحت بازجویی قرار خواهد داشت و از این فرصت برای دریافت اطلاعات لازم استفاده خواهد شد. با وجود این، تلگرام با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که اتهامات وارد شده به پاول دورف بی‌پایه هستند و هرگز نمی‌توان فردی را به‌خاطر فعالیت‌های غیرقانونی رخ‌داده توسط افراد دیگر در یک پلتفرم بزرگ مسئول دانست.

اتهامات سنگین دادستانی پاریس در حالی متوجه موسس تلگرام شده است که به‌باور بسیاری از افراد مقامات فرانسوی دغدغه حفظ حقوق شهروندان خود را ندارند و صرفا می‌خواهند به داده‌های کاربران در تلگرام دسترسی پیدا کنند. هدف از این اقدامات نیز تحت فشار قرار دادن دورف برای رسیدن به یک توافق پنهان عنوان شده است.

به‌نظر شما عاقبت پرونده دورف به‌کجا خواهد رسید؟

بیشتر بخوانید:
موسس تلگرام دستگیر شد؛ احتمال حبس ۲۰ ساله برای پاول دورف آموزش بک آپ و خروجی گرفتن اطلاعات تلگرام به بهانه دستگیری پاول دورف موسس مجرد تلگرام، صد فرزند دارد؛ اهدای اسپرم نسل پاول دورف را جاودانه کرده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*