موافقت با تخصیص ارز برای واردات خودروهای برقی

موافقت بانک مرکزی با تخصیص ارز برای واردات خودروهای برقی

موافقت با تخصیص ارز برای واردات خودروهای برقی از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که دولت عزم جدی برای جایگزینی محصولات بنزین سوز دارد.

صنعت خودروهای برقی در کشورهای توسعه‌یافته رونق خوبی گرفته و خودروسازان ایران هم به تبعیت از همتایان خارجی خود تصمیم گرفته‌اند با ورود به این حوزه، شانس خود را برای موفقیت امتحان کنند. امروزه شرکت‌های بزرگی نظیر مرسدس بنز، تویوتا، آئودی و چینی‌ها در حال طراحی و توسعه محصولات برقی هستند.

موافقت با تخصیص ارز برای واردات خودروهای برقی

با پیشرفت‌های روزافزون خودروسازان در زمینه تولید ماشین‌های الکتریکی و استفاده از باتری‌های بازیافتی در صنعت خودرو، می‌توان امید داشت که بشریت از چنگال خودروهای بنزین سوز که باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند، خلاصی یابد. در کشور ما تولید تارا برقی و سایپا اطلس برقی نشان دهنده عزم جدی خودروسازان برای کنار گذاشتن پیشرانه‌های بنزینی است.

موافقت با تخصیص ارز برای واردات خودروهای برقی

بانک مرکزی طی نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت، اعلام کرده با تخصیص ارز برای واردات خودروهای برقی موافقت می‌کند. این خبر می‌تواند نشانه خوبی برای خداحافظی با محصولات بنزینی باشد. اعضای هیأت علمی بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به مهدی ضیغمی از موافقت خود با واردات ماشین‌های برقی و تخصیص ارز لازم خبر دادند. در متن نامه آمده:

بازگشت به نامه شماره 1061/83594 تاریخ 22 خرداد 1403 در خصوص تأمین ارز خودروهای برقی از محل سپرده خود به استحضار می‌رساند: بهره‌مندی واردکنندگان از محل تأمین ارز سپرده خود در ثبت سفارش آماری وفق بخش اول مقررات ارزی (ابلاغ شده طی نامه شماره 132709 تاریخ 10 مرداد 1400) با ارائه مستندات ذکر شده در مقررات به بانک عامل بلامانع خواهد بود.

موافقت با تخصیص ارز برای واردات خودروهای برقی

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
۶ سال قبل از پیکان، این خودرو در ایران تولید می‌شده است شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک در شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۵؛ سدان جذاب کره‌ای با قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار قیمت کارخانه‌ای جدید محصولات سایپا برای شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*