راهنمای ضروری خرید هاست

راهنمای ضروری خرید هاست

هاست به هر وبسایتی جان تازه می‌دهد و مهم‌ترین نقش را در عملکرد و سرعت آن دارد. درحقیقت، میزبانی وب به عنوان ستون فقرات سایت شما عمل می‌کند و انتخاب درست آن می‌تواند به رشد کسب‌وکارتان کمک کند. با بیش از هزاران شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب، انتخاب گزینه مناسب چالش‌برانگیز است؛ بدین دلیل که هر شرکتی پلن‌های مختلفی را با ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهد. مهم است که میزبانی وب را مطابق با نیازهای فعلی خود خریداری کنید؛ اما برای کمک به شما در انتخاب بهترین گزینه، ما راهنمای خرید هاست را آماده کردیم. با ما همراه باشید.

هاست چیست؟

هاست یا میزبانی وب اساساً سرویسی است که به افراد و سازمان‌ها امکان می‌دهد وبسایت خود را در اینترنت در دسترس کاربران قرار دهند. هاست را به عنوان اجاره فضایی در اینترنت در نظر بگیرید که فایل‌ها و داده‌های وبسایت شما را در خود نگه می‌دارد. هر وبسایتی که بازدید می‌کنید روی یک سرور میزبانی می‌شود. سرور کامپیوتر قدرتمندی است که درخواست‌های مربوط به کاربران را پردازش می‌کند و محتوای وبسایت را از طریق مرورگر و تنها در چند ثانیه به آن‌ها ارائه می‌دهد. سایت شما بدون میزبانی مانند خانه‌ای است که تنها روی نقشه ترسیم شده است و موجودیت ندارد.

چرا انتخاب هاست مناسب اهمیت دارد؟

حالا که مفهوم هاست را به خوبی درک کردید، پس می‌دانید یک هاست خوب می‌تواند در عملکرد سایت تاثیر زیادی داشته باشید؛ اما مزایای انتخاب بهترین هاست چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم:

  • سرعت بالاتر: اگر یک هاست باکیفیت را خریداری کنید، سرعت لود صفحات سایت شما بیشتر خواهد بود. این موضوع می‌تواند تجربه کاربری خوبی را به مخاطبان ارائه دهد و باعث می‌شود که کاربران زمان بیشتری را در سایت بگذرانند.
  • سئوی بهتر: گوگل اعلام کرده است یکی از عواملی که بیشترین تاثیر را بر سئوی سایت دارد، سرعت لود صفحات است. اگر سرعت پایین باشد، این سیگنال به گوگل ارسال می‌شود که سایت شما تجربه کاربری خوبی ندارد و رتبه خوبی نمی‌گیرد.
  • فروش بیشتر: هاست خوب باعث می‌شود تا محصولات بیشتری بفروشید، زیرا سایت شما آپتایم 99.9 درصد دارد؛ به این معنی که در 99.9 درصد مواقع بالاست. آپتایم پایین باعث کاهش میزان اعتماد و اطمینان مشتریان در خرید می‌شود.
  • امنیت بیشتر: اساس امنیت در یک وبسایت به کیفیت خدماتی مربوط می‌شود که شرکت ارائه‌دهنده میزبانی در اختیارتان قرار می‌دهد. یک هاست خوب چندین لایه امنیتی قوی را ارائه می‌دهد و از تمام فایل‌های سایت شما محافظت می‌کند.

انواع مختلف هاست

انواع مختلف هاست

همان‌طور که گفتیم، شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب از پلن‌های مختلف استفاده می‌کنند. هر پلن شامل یک هاست یا مشخصات (فضای دیسک، دیتابیس، میزان ترافیک و غیره) با قیمت‌های مختلف است. بااین‌حال، سه هاست اصلی شامل موارد زیر هستند:

هاست لینوکس (وردپرس)

هاست لینوکس به وب سروری اطلاق می‌شود که روی یک سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس اجرا می‌شود. این نوع هاست رایج‌ترین و توصیه شده‌ترین محیط برای میزبانی وب‌سایت‌های وردپرسی است. لینوکس یک پلتفرم پایدار، ایمن و منعطف را ارائه می‌دهد که با فناوری‌های کاربردی مانند سرورهای Apache یا Nginx، PHP و پایگاه‌های داده MySQL سازگاری دارد. هاست وردپرس به دو نوع هاست ایران و هاست خارج تقسیم می‌شود. اگر تنها به کاربران ایرانی خدمات می‌دهید، هاست ایران مناسب شماست، اما اگر کاربران برون‌مرزی دارید، هاست خارج به دلیل ارائه آی‌پی از کشورهای دیگر گزینه بهتری محسوب می‌شود.

هاست ویندوز

میزبان ویندوز یک وب سرور است که روی سیستم‌عامل ویندوز اجرا می‌شود و معمولاً از IIS (خدمات اطلاعات اینترنتی) به عنوان نرم‌افزار وب سرور بهره می‌برد. این هاست برای وبسایت‌هایی که با فناوری‌های مایکروسافت ساخته شده‌اند، مانند پایگاه‌های داده ASP.NET، MSSQL یا اپلیکیشن‌های مبتنی بر ویندوز مناسب است. هاست ویندوز محبوبیت کمتری نسبت به هاست لینوکس وردپرسی دارد، اما می‌تواند سرعت و پایداری بالایی را ارائه دهد. میزبانی وب ویندوز نیز می‌تواند هاست ایران یا هاست خارج باشد. هاست ایران به دلیل سرعت و عملکرد بهتر معمولاً انتخاب بهتری است.

هاست دانلود

هاست دانلود سروری است که به ذخیره و ارائه فایل‌ها برای دانلود به کاربران از طریق اینترنت اختصاص داده شده است. این نوع هاست برای پهنای باند بالا و توزیع کارآمد فایل بهینه شده است و به کاربران امکان دسترسی و دانلود فایل‌های بزرگ مانند نرم‌افزارها، فیلم‌ها و غیره را می‌دهد. هاست دانلود معمولا توسط شرکت‌های نرم‌افزاری، توزیع‌کنندگان محتوای دیجیتال و سایر موارد استفاده می‌شود. این هاست معمولاً با دسترسی FTP ارائه می‌شود تا انتقال فایل‌ها به شکلی پایدارتر و ساده‌تر انجام شود. دیتابیس، ترافیک و ساب دامین و ادان دامین میزبانی وب مخصوص دانلود معمولاً نامحدود است.

مقایسه انواع هاست

در جدول زیر می‌توانید تفاوت هر سه هاست را مشاهده کنید:

ویژگیهاست وردپرسهاست ویندوزهاست دانلود
سیستم‌عامللینوکسویندوزمتفاوت است
کاربردوب سایت‌های مبتنی بر وردپرس مانند PHP، MySQLبرنامه‌های مبتنی بر ویندوز مانند ASP.NET،NET،MS SQLذخیره‌سازی فایل، دانلود فایل‌های حجیم
فناوری‌هاPHP، MySQL، Perl، Python، ApacheASP.NET، MS SQL، .NET، IIS، PHPFTP، HTTP، WebDAV، SFTP
کنترل پنلسی پنلپلسکمتفاوت است
امنیتSELinux, AppArmor, iptables, ModSecurityWindows Firewall, IIS Hardening, BitLockerگزینه‌های امنیتی سفارشی
هزینهمقرون‌به‌صرفه‌تر از هاست ویندوزگران‌تر از هاست وردپرسبر اساس مشخصات متفاوت است
سازگاریبرای برنامه‌های متن بازبرای فناوری‌های مایکروسافتتحویل فایل‌های حجیم
انعطاف‌پذیریقابل ارتقاقابل ارتقاقابل ارتقا

نکات کلیدی در انتخاب هاست

در زمان خرید هاست مناسب توصیه می‌کنیم به نکات مهم زیر توجه کنید:

  • بسته به هدف وب‌سایت خود، به فضای ذخیره‌سازی برای فایل‌های خود نیاز خواهید داشت. پنل‌های ارائه شده در انواع هاست تنوع زیادی در ظرفیت فضای ذخیره‌سازی دارند. پس دست‌تان در انتخاب ظرفیت مناسب باز است.
  • ارائه ترافیک نامحدود یک ویژگی فوق‌العاده است. اگر شرکتی را پیدا کردید که این ویژگی را ارائه می‌دهد، پس می‌توانید با صرف هزینه کمتر از تعداد بازدید بی‌نهایت در ماه بهره‌مند شوید.
  • همان‌طور که قبلا گفته شد، گوگل صفحاتی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند را در اولویت قرار می‌دهد. هاست اشتراکی سرعت کمتری دارد، اما هاست مجازی یا اختصاصی سرعت بیشتری را ارائه می‌دهند.
  • سپردن میزبانی وب‌سایت خود به یک شرکت کار ساده‌ای نیست؛ بنابراین، باید مطمئن شوید که شرکت ارائه‌دهنده واقعاً می‌تواند از اطلاعات حساس شما محافظت کند. پس ببینید سطح امنیت خدمات هاست چگونه است.
  • ممکن است قیمت تنها دلیل انتخاب شما نباشد، اما می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی موثر باشد. فراموش نکنید که قیمت بالا تضمین‌کننده خدمات باکیفیت نیست، همان‌طور که قیمت پایین نمی‌تواند ضعیف بودن کیفیت را نشان دهد.
  • بسیاری از ارائه‌دهندگان یک سرویس وب میل جهت مدیریت ایمیل‌ها را ارائه می‌دهند. از طریق این سیستم می‌توانید ایمیل‌های خود را به خوبی مدیریت کنید. این ویژگی برای سایت‌های فروشگاهی گزینه بسیار خوبی است.
  • پشتیبانی مشتری اهمیت زیادی در کیفیت خدمات دارد. برای انتخاب خدمات‌دهنده خود به سراغ شرکت‌هایی بروید که خدمات پشتیبانی در هفت روز هفته را ارائه می‌دهند. پاسخگویی سریع به تیکت‌ها و چت آنلاین نیز برای رفع سریع مشکل مهم است.

نکات کلیدی در انتخاب هاست

گواهینامه SSL چیست؟ چرا و چگونه باید آن را خریداری کنید؟

هکرها به راحتی می‌توانند بسیاری از اطلاعات حساس و محرمانه را مشاهده کنند، اما زمانی که سایتی گواهینامه SSL داشته باشد، اطلاعات رمزگذاری می‌شوند؛ به این معنی که هر چیزی که مشتریان از طریق فرم ارسال کرده‌اند، اعم از شماره کارت اعتباری، مشخصات شخصی، شماره تلفن یا پیام خصوصی، همه این‌ها در برابر سرقت محافظت می‌شوند. نحوه عملکرد گواهینامه SSL به شرح زیر است:

  1. مرورگر سعی می‌کند به وب سایتی با گواهی SSL دسترسی پیدا کند.
  2. مرورگر از سرور وبسایتی مورد نظر می‌خواهد تا خود را شناسایی کند.
  3. سرور وبسایت مورد نظر، گواهی SSL خود را برای تأیید ارسال می‌کند.
  4. مرورگر تعیین می‌کند که آیا گواهی SSL معتبر است یا خیر.
  5. اگر گواهی معتبر باشد، دسترسی به وبسایت داده می‌شود.

کل فرآیند فوق تنها در عرض چند ثانیه انجام می‌شود. گواهینامه‌های SSL معمولاً تاریخ انقضا دارند. متداول‌ترین تاریخ حدود یک سال است، بنابراین باید هر سال گواهینامه خود را تمدید کنید. بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده هاستینگ در پلن‌های خود گواهینامه SSL را به صورت رایگان ارائه می‌دهند تا مشتریان را تشویق به خرید هاست کنند. بااین‌حال، گواهینامه‌های SSL پولی نیز وجود دارند که از نظر امنیت بهتر از نسخه‌های رایگان هستند. انتخاب هر نوع SSL به نیازهای شما بستگی دارد. اگر تازه سایت خود را راه اندازی کرده‌اید، گواهی SSL رایگان بهتر است، اما برای سایت‌های بزرگ و پربازدید، گواهینامه SSL پولی گزینه بهتری خواهد بود.

کلام آخر

خرید هاست را باید مهم‌ترین مرحله در راه‌اندازی سایت دانست. یک هاست خوب باعث می‌شود تا وبسایت به سرعت باز شود و کاربران بتوانند نیازهای خود را جستجو کنند. اهمیت هاست به قدری بالاست که در رشد و توسعه کسب‌وکار شما تاثیر بسزایی دارد. اگر عملکرد سایت ضعیف باشد، مشتریان خود را از دست می‌دهید. پس اگر قرار است در فضای آنلاین به موفقیت برسید، روی یک هاست خوب سرمایه‌گذاری کنید. برای خرید بهترین هاست می‌توانید از طریق سایت server.ir اقدام کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*