ایلان ماسک

تماس اضطراری رایگان ایلان ماسک به تمام گوشی‌ها می‌آید

شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک، قصد دارد تا با استفاده از ارتباط ماهواره‌ای، سرویس تماس اضطراری را به تمامی گوشی‌ها بیاورد.

اسپیس ایکس، به‌عنوان یکی از بزرگترین و مشهورترین شرکت‌های ایلان ماسک شناخته می‌شود که از زمان تأسیس به اهداف بلند پروازانه خود در زمینه پرتاب ماهواره، سفر انسان به فضا و ایجاد بستری برای اینترنت بدون محدودیت در قالب طرح استارلینک (Starlink) می‌پردازد. این شرکت به‌تازگی در حال توسعه قابلیت ارتباط مستقیم ماهواره ای (Direct to Cell)، با قابلیت تماس اضطراری رایگان بر روی تمام گوشی های 4G یا بالاتر است.

سرویس تماس اضطراری رایگان، انقلابی جدید از ایلان ماسک در عصر ارتباطات مدرن

ایلان ماسک

طبق اعلام برخی رسانه ها شرکت اسپیس ایکس برای راه اندازی سرویس‌های ارتباط مستقیم ماهواره‌ای مشغول مذاکره و ارزیابی با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا است. با اینکه این طرح از سوی رقبای این شرکت از جمله AT&T و Verizon با مخالفت مواجه شده، اما ایلان ماسک با تاکید بر مزیت‌های این تکنولوژی، سعی دارد مجوزهای لازم را از کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) دریافت کند.

بنابر اعلام اسپیس ایکس، فناوری Direct to Cell استارلینک برای تمام کاربران شبکه‌‌های موبایل در سرتاسر جهان مفید خواهد بود چراکه به دولت‌ها اجازه می‌‌دهد پیام‌های اضطراری را به تمام کاربران ارسال کند، حتی کسانی که به شبکه‌های زمینی موبایل دسترسی ندارند و مشتری استارلینک نیستند.

ایلان ماسک، چند روز پیش در پستی منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس عنوان داشت:

استارلینک سرویس تماس‌‌های اضطراری گوشی‌های موبایل را به رایگان در اختیار تمام کسانی که در شرایط اورژانسی گرفتار شده‌‌اند قرار خواهد داد. این قضیه شامل تمام دنیا می‌‌شود، البته به شرطی که دولت اون کشور اجاره این کار را صادر کند. نباید شرایطی پیش بیاید که یک نفر فقط به این دلیل که فراموش کرده قبض موبایل را پرداخت کند، جانش را از دست بدهد.

رقابت برای تصاحب این تکنولوژی جدید

ایلان ماسک

ماسک همچنین در آخرین پست خود اعلام کرد که خدمات تجاری در سراسر جهان گسترش خواهد یافت. این قابلیت می‌تواند به ویژه برای کوهنوردان، کمپینگ‌ها و دیگرانی که به مناطق بیابانی خارج از دسترس برج‌های سلولی معمولی می‌روند، حیاتی باشد. این سرویس با ویژگی Emergency SOS اپل مقایسه می‌شود، که در آن به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی که خارج از محدوده تلفن همراه هستند، از طریق ماهواره درخواست کمک کنند. در حال حاضر، سرویس SOS اپل از طریق ماهواره تنها در مدل‌های آیفون 14 به بالا قرار دارد که تنها به مدت دو سال پس از فعال‌سازی دستگاه رایگان بوده و همچنین محدود به 17 کشور در سراسر جهان است.

اسپیس ایکس گزارش داده که طی هشت ماه گذشته نزدیک به 130 ماهواره مستقیم به سلول را پرتاب کرده است و پرتاب های بیشتری نیز برنامه‌ریزی شده است. همچنین این شرکت قصد دارد پرتاب های بیشتری را نیز انجام دهد. SpaceX همچنین درخواست استفاده از طیف فرکانسی فراتر از طیف فرکانسی رایج موبایل را از کمیسیون فدرال ارتباطات دارد. به گفته این شرکت، به‌کارگیری این فرکانس‌ها برای ایجاد پوشش شبکه مناسب و سرعت‌‌های بالاتر ضروری است. رقبای اسپیس ایکس اما با این درخواست مخالف‌‌اند و دلیل آن را احتمال تداخل فرکانسی عنوان کرده‌‌اند.

ایلان ماسک

اپل و استارلینک تنها بازیکنان این جریان نیستند. تلفن های همراه ماهواره ای تخصصی مانند InReach Mini Garmin و طیف وسیعی از BlueCosmo از جمله Inmarsat IsatPhone و همچنین تلفن های هوشمند با قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای مانند CAT S75 کاترپیلار نیز فناوری شبیه به Direct to Cell را ارائه می‌دهند.

شرکت‌‌های AT&T و Verizon نیز قصد دارند در آینده خدمات ارتباطات ماهواره‌ای را گوشی‌‌های موبایل بیاورند و این موضوع احتمالاً بی ارتباط با مخالفت این دو شرکت با مجوز اسپیس ایکس نیست.

همچنین بخوانید:
آگهی شغلی عجیب ایلان ماسک: قدم بزنید و ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومان بگیرید ایلان ماسک ضربه محکمی را به طرفداران یوفو و موجودات فضایی زد اسپیس ایکس در سکوت کامل برنامه های عجیب و باورنکردنی ایلان ماسک برای مریخ را پیش می‌برد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*