شرکت توانیر

راهکار شرکت توانیر برای کاهش قطعی برق؛ کولرها را خاموش کنید

مدیرعامل شرکت توانیر در یک اظهار نظر تأمل برانگیز کاهش استفاده از کولرها یا خاموش کردن آن را راهکاری برای تأمین برق پایدار دانست.

با عنایت به آخرین اخبار داخلی، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اهداف جامع وزارت نیرو در جهت کاهش ناترازی، تولید نیروی برق تجدید پذیر و بهینه سازی مصرف از طریق اجرای الگوی مشخص، مدعی شد که راه حل معضل قطع شدن برق در شرایط فعلی و همزمان با کاهش دما، خاموش کردن یا پایین آوردن زمان استفاده از کولرها است.

شرکت توانیر: تأمین برق پایدار بزرگترین معضل فعلی است

شرکت توانیر

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به شرایط بحرانی و خاص تابستان جاری گفت:

در هفتمین روز شهریور میزان تقاضای مصرف برق به ۷۶ هزار و ۸۴۲ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که عدد ۶۷ هزار و ۲۳۳ مگاوات ثبت شده بود نشان از افزایش ۹۶۰۰ مگاواتی مصرف دارد و عدد بسیار بزرگی است.

همچنین مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر عدم تناسب میزان تولید و افزایش بی رویه مصرف در یک اظهار نظر جالب عنوان داشت که با شرایط فعلی تأمین برق پایدار به سختی انجام می‌شود که در این شرایط با کاهش دما اگر کولرها خاموش و یا زمان استفاده از آن کاهش یابد فشار روی شبکه برق کشور کاهش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به برنامه‌های جامع وزارت نیرو برای رفع ناترازی‌ها افزود:

در این شرایط ضروری است همه مشترکین به ویژه مشترکان بیش از الگو مصرفشان را اصلاح کنند و برنامه استفاده از ذخیره سازها را در اولویت قرار دهند که در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

به عقیده وی حل مشکل ناترازی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و نیازمند زمان و مشارکت تمام مشترکان است.

همچنین بخوانید:
خشکسالی بزرگ برای ایران در پاییز امسال؛ پیش بینی ترسناک سامانه جهانی هواشناسی لوازم خانگی ایرانی در کدام کشورها خریدار دارد؟