پیشرانه جدید رولز رویس با سوختی قدرتمند

رولز رویس از پیشرانه جدید خود با سوختی قدرتمند رونمایی کرد؛ تحولی عظیم در صنعت هوانوردی

پیشرانه جدید رولز رویس با سوختی قدرتمند می‌تواند تحول عظیمی در صنعت هوانوردی ایجاد کند. سوخت جدید این شرکت جایگزین مناسبی برای هیدروژن است؟

شرکت رولز رویس نه تنها در صنعت خودروسازی موفق است بلکه نقش کلیدی و موثری در صنعت هوانوردی ایفا می‌کند. بریتانیا به تازگی یک پیشرانه قدرتمند با پایدارترین سوخت ممکن طراحی کرده‌اند که در طول تاریخ بی‌سابقه است. جزئیات این موتور فوق پیشرفته را در گجت نیوز بخوانید.

پیشرانه جدید رولز رویس با سوختی قدرتمند رونمایی شد

هیچکس انتظارش را نداشت شرکت رولز رویس که همه ما با صنعت خودرو آن را می‌شناسیم، قوی‌ترین پیشرانه تاریخ را معرفی کند. از این موتور قدرتمند و نیروگاه عظیم، اخیرا رونمایی شده و اگر با موفقیت به تولید انبوه برسد، انقلابی بزرگ در حمل و نقل جهانی به پا خواهد کرد.

پیشرانه جدید رولز رویس با سوختی قدرتمند

رولزرویس در حال حاضر مشغول انجام تست سوخت هوانوردی پایدار SAF است. اگر همه چیز همان‌طور باشد که مهندسان این شرکت ادعا کرده‌اند، باید تحولی نوین در صنعت هوانوردی رخ دهد و منتظر پروازهای به دور از هرگونه آلایندگی باشیم.

پیشرانه تازه وارد رولز رویس قادر است بدون تغییر در ساختار از سوخت SAF استفاده کند. انطباق کامل این موتور با سوخت نشان دهنده پیشرفت‌ها و نوآوری‌های خارق‌العاده رولزرویس است.

تست‌های پیشرانه قدرتمند ترنت 1000 با سوخت SAF نتایج شگفت‌انگیزی داشته و به لحاظ وجود نیروی رانش هیچ گونه کمبودی احساس نمی‌شود. بررسی تست‌های اولیه نشان می‌دهد که اگر این موتور از سوخت SAF استفاده کند، شاهدیم که تا یک درصد مصرف سوخت کنترل خواهد شد.

پیشرانه جدید رولز رویس با سوختی قدرتمند

علاوه بر این سوخت فوق آلایندگی کمتری دارد و نسبت به سوخت فعلی جت‌ها، دی اکسید کربن را تا 80 درصد کاهش می‌دهد. رولز رویس موفق شده پیشرانه‌ای را توسعه دهد که در کنار سوخت SAF می‌تواند صنعت هوانوردی را دگرگون کند. (چنین پیشرفتی تا چند سال پیش غیرممکن به نظر می‌رسید)

صنایع حمل و نقل بزرگ اگر نگران آلاینده‌های سوخت و همچنین تغییرات آب و هوایی هستند، باید از SAF و پیشرانه رولزرویس کمک بگیرند. ایرلاین‌هایی که مجهز به پیشرانه‌های رولزرویس می‌شوند، استانداردهای آلایندگی را به راحتی پاس خواهند کرد و از آنجایی که این شرکت نام و آوازه خوبی در جهان دارد، به راحتی می‌تواند سفارشات زیادی بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی رولزرویس گوست جدید و امکانات آن را در این ویدیو ببینید؛ لوکس و اشرافی به معنای واقعی!

دستاوردهای اساسی پروژه SAF

پیشرانه جدید رولز رویس با سوختی قدرتمند

از سال 2021 میلادی، شرکت رولز رویس تصمیم گرفت سوخت SAF را با پیشرانه ترنت 1000 تست و روی نتایج به دست آمده کار کند. یک سال بعد، این پیشرانه روی بوئینگ 747 تعبیه شد تا نخستین پرواز واقعی با آن انجام شود. رولز رویس تصمیم گرفت به تدریج میزان سوخت SAF را افزایش دهد و در نوامبر 2023 اعلام کرد که تست‌ها با موفقیت سپری شده و سوخت مذکور به صورت 100 درصدی کارآمد است.

با این اوصاف این کمپانی فوق پیشرفته توانسته ثابت کند که موتور ترنت 1000 قادر است از سوخت SAF بدون هیچ گونه مشکل و چالشی استفاده کند و میزان آلایندگی را تا سطح زیادی کاهش دهد. این پیشرانه توسعه یافته تا میزان دی اکسید کربن تولید شده به صورت 100 درصدی کم شود.

پیشرانه جدید رولز رویس با سوختی قدرتمند

البته بعضی شرکت‌های دیگر در حال توسعه چنین پیشرانه و سوختی هستند ولی تا زمانی که خبر قطعی به دستمان نرسد، همگی در حد شایعه می‌مانند. اخباری مبنی بر استفاده تجاری از سوخت SAF تا سال 2026 میلادی به گوش می‌رسد که امیدواریم صحت داشته باشد. کافی است غول‌های صنعت هوانوردی نظیر بوئینگ و ایرباس، از رولزرویس سفارش بگیرند. به نظر شما سوخت SAF می‌تواند جایگزین خوبی برای هیدروژن باشد؟

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
نسخه ویژه جدید رولز رویس اسپکتر؛ خودرویی فوق لوکس که فقط یک نسخه از آن در دنیا وجود دارد رولز رویس ریث منصوری، نسخه پر زرق و برق سدان لوکس انگلیسی از راه رسید + عکس ماشین پلیس جدید آمریکا یک رولز رویس گوست فوق‌العاده لوکس است + ویدیو نسل جدید رولز رویس کالینان، قصر متحرک انگلیسی معرفی شد