ربات عجیب انسانی

کار این ربات عجیب فقط مریض شدن است

جهان رباتیک به سرعت در حال پیشرفت است. یکی از آخرین دستاوردهای این حوزه، ساخت یک ربات عجیب بوده که تحولی در آموزش پزشکی ایجاد کرده است.

ربات‌های پیشرفته امروزی که یکی از جدیدترین اختراعات بشر نیز محسوب می‌شوند، در حال انجام وظایف مختلف و کمک به انسان‌ها هستند. این ربات‌ها می‌توانند در کارخانه‌ها مشغول کار شوند، ماساژ دهند و حتی در ساخت‌وساز کمک کنند. اخیرا، یک ربات انسان‌نما بیماری‌های مختلف را شبیه‌سازی می‌کند و پزشکان و محققان از آن به عنوان یک نمونه تحقیقاتی استفاده می‌کنند. این ربات عجیب که RIA نام دارد، در کلاس‌های پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انقلاب در آموزش پزشکی با ربات RIA

ربات انسان نمای RIA می‌تواند انواع بیماری‌ها شبیه‌سازی کند. این ربات هوشمند نیازی به استراحت ندارد و می‌تواند به طور مداوم تمرین کند. در واقع تمرین‌های RIA، به دانشجویان پزشکی در آماده شدن برای آینده کمک می‌کند. نکته مهم این تحقیقات این است که این ربات هرگز قضاوت نمی‌کند، خسته نمی‌شود و همیشه آماده است تا تمرین‌ها را تکرار کند.

بنا به گفته Jonathan Rezach، مدیر برنامه موسسه English Language Institute، این ربات عجیب یک ابزار آموزشی عالی است که به دانشجویان پزشکی کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی و تشخیصی خود را بهبود بخشند.

ربات عجیب انسانی

کلاس رباتیک در دانشکده کالیفرنیا

RIA، یک ربات پیشرفته، برای شبیه‌سازی بیماران مختلف طراحی شده است. ورود RIA به دوره زبان پزشکی مؤسسه زبان انگلیسی، اولین تجربه کلاس رباتیک در دانشگاه UCSD است. RIA به دانشجویان فرصت می‌دهد تا در یک محیط شبیه‌سازی شده، مهارت‌های ارتباطی خود با بیماران را تمرین کنند. این ربات نشان‌دهنده تعهد دانشگاه به ارائه آموزش‌های نوآورانه است.

به گفته پتی جوزا، معاون دانشکده مطالعات گسترده دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، این فرصتی است برای ما تا از آخرین دستاوردهای علوم شناختی و رباتیک استفاده کنیم و به متخصصان کمک کنیم تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند. با استفاده از این ربات عجیب، دانشجویان می‌توانند در یک محیط واقعی و بدون ترس از قضاوت، مهارت‌های پزشکی خود را تمرین کنند.

Ria رباتی با احساسات انسانی

این ربات عجیب که برای تعامل با انسان‌ها طراحی شده، از فناوری‌های هوش مصنوعی مانند بینایی کامپیوتری، پردازش زبان طبیعی و تشخیص گفتار استفاده می‌کند. در واقع ریا می‌تواند احساسات و حالات انسانی را شبیه‌سازی کند.

همچنین او دارای سیستم شنوایی پیشرفته‌ای است که می‌تواند صداها را از هر جهت تشخیص دهد. این ویژگی به RIA کمک می‌کند تا بهتر با انسان‌ها ارتباط برقرار کند و به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. به طور خلاصه، RIA یک ربات هوشمند و پیشرفته است که می‌تواند به عنوان یک دستیار یا همدم برای انسان‌ها عمل کند.

ربات عجیب انسانی

همانطور که گفتیم این ربات دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای در تولید احساسات انسانی است. او می‌تواند بیش از 100 حالت مختلف چهره را ایجاد کند و به طور طبیعی احساسات انسان را شبیه‌سازی کند.

ریا دارای دو دوربین 4K است که به آن امکان می‌دهد محیط اطراف را با دقت بیشتری ببیند و تشخیص دهد. این دوربین‌ها همچنین می‌توانند تغییرات دما را تشخیص دهند و به RIA کمک کنند تا به شرایط مختلف پاسخ دهد. با این وجود می‌تواند به عنوان یک دستیار یا همدم برای انسان‌ها عمل کند و به طور طبیعی با آن‌ها تعامل داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
ورود رسمی ربات‌های انسان نما به زندگی بشر؛ ربات خدمتکار NEO اینجاست + عکس و ویدیو این ربات بامزه قرار است جایگزین پلیس ها شود تماشا کنید: این ربات ترسناک چینی، شکست‌ناپذیر است! پروژه بزرگ بعدی اپل یک ربات رومیزی جذاب است تماشا کنید: این ربات غول پیکر ریل‌های قطار را تعمیر می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*