هایما S7 پرو

ایران خودرو به‌زودی هایما S7 پرو را روانه بازار می‌کند

شرکت ایران خودرو قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک، کراس اوور مونتاژی هایما S7 پرو را با پیشرانه قوی‌تر و امکانات بیشتر به‌نسبت نسخه قبلی عرضه کند.

به تازگی تصاویری از یک شاسی بلند جدید از ایران خودرو با نام هایما S7 Pro منتشر شده که از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه قبلی یعنی هایما S7 ندارد. با این حال طبق جدیدترین اخبار خودرو، محصول جدید بزرگترین خودروساز کشور با پیشرانه ارتقاء یافته و سطح تجهیزات بیشتری به نسبت نسخه قبلی عرضه خواهد شد.

کراس اوور هایما S7 پرو؛ جدیدترین محصول مونتاژی ایران خودرو

هایما S7 پرو

طبق تصویر بالا، این خودرو همان شاسی بلند محبوب و پرفروش هایما S7 است که تنها برخی تغییرات جزئی آن هم نه در ظاهر، بلکه در باطن تجربه کرده است. این خودرو یک شاسی بلند چینی با ابعاد مناسب است و در ردیف شاسی بلندهای جمع‌وجور شهری قرار می‌گیرد.

پیش از این شایعات عرضه یک نسخه ارتقا یافته از این خودرو مونتاژی چینی به گوش می‌رسید و به نظر اکنون به واقعیت تبدیل شده است. در حالی که ایران خودرو محصولات جدیدی از خانواده هایما از جمله هایما 8S و هایما 7X را به بازار عرضه کرده است، دلیل تأکید این شرکت به ساخت یک نسخه ارتقاء یافته از محصولی قدیمی تعجب برانگیز است.

طول این خودرو همانند نسخه قبلی ۴۵۳۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۷۳۰ میلی‌متر است. همچنین فاصله محوری این نسخه ۲۶۱۹ میلی‌متر خواهد بود.

پیشرانه هایما اس 7 پرو 

هایما S7 پرو

Haima S7 Pro از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره برده است که با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT جفت شده است. این در حالی است که هایما S7 پلاس از موتور 1.8 لیتری توربو با قدرت 170 اسب بخار و 230 نیوتن متر بهره می‌برد که با گیربکس شش سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند. باید گفت فقدان عدم وجود سیستم 4WD یا AWD (چهار چرخ محرک) برای هایما اس 7 همچنان حس می‌شود.

شایان ذکر است پیشرانه جدید هایما S7 Pro در لیست پیشرانه‌های انتخابی هایما S7 نبوده و با نمونه در نظر گرفته‌شده برای 8S نیز متفاوت است. در سال 94 این کراس اوور چینی با پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی به بازار راه پیدا کرد و حدود 4 سال بعد نمونه‌های 1.8 لیتری توربوشارژر جایگزین آن شدند.

آپشن‌های احتمالی Haima S7 Pro مونتاژی

هایما S7 پرو

طبق برخی شایعات، اکثر آپشن‌های نسخه پرو با نسخه پلاس مشترک خواهد بود. با این تفاسیر از مجموع آپشن‌های این خودرو میتوان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کمک ترمز (BAS)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، آینه های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار، شیشه عقب دودی، دوربین 360 درجه، سنسور دنده عقب، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)،قفل مرکزی، سیستم قطع خودکار سوخت ، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف،ایموبیلایزر، ایزوفیکس، صندلی راننده و سرنشین برقی به همراه گرم‌کن، سیستم ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه‌ای،کامپیوتر سفری (نمایشگر پیمایش خودرو و مصرف سوخت)، برف پاک کن شیشه عقب، سنسور نور و باران و… اشاره کرد.

در انتها نظر شما کاربران گرامی گجت نیوز در مورد محصول جدید ایران خودرو چیست؟ آیا هایما S7 پرو با اقبال و فروش خوبی مواجه خواهد شد یا در بازار رقابتی این سگمنت شکست خواهد خورد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
هایما 6P، نخستین شاسی بلند هیبریدی ایران خودرو در راه است آمار تولید و فروش ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۳ ثبت نام کنندگان چقدر شانس برنده شدن در طرح فروش ایران خودرو را دارند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*