استون مارتین ونکوئیش

استون مارتین ونکوئیش جدید معرفی شد؛ هیولای 12 سیلندر 835 اسب بخاری

شرکت بریتانیایی Aston Martin، از نسخه جدید استون مارتین ونکوئیش (Vanquish) به عنوان جانشین برحق سری DBS رونمایی کرد.

سرانجام تولید کننده انگلیسی خودروهای سوپر اسپرت خاص، از نسخه جدید کوپه ونکوئیش رونمایی کرد. در عصر خودروهای موتور کوچک هیبریدی، شرکت استون مارتین با جاه طلبی زیاد این ماشین را با یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ارتقاء یافته عرضه کرده تا همچنان شکوه V12های اسطوره‌ای این شرکت حفظ شود. در این بخش از اخبار خودرو گجت نیوز به معرفی این شاهکار زیبا و پرقدرت می‌پردازیم.

نسخه جدید استون مارتین ونکوئیش؛ یک خودرو سوپر اسپرت یا یک اثر هنری؟

استون مارتین ونکوئیش

در بخش طراحی هر چه از زیبایی ونکوئیش جدید استون مارتین بگوییم، کم بوده است. در طراحی این محصول از خودروهای مسابقه‌ای قدیمی و مدرن آستون‌مارتین الهام گرفته شده است. بهره‌مندی از چراغ‌های جلوی ماتریکسی با تکنولوژی LED هوشمند در کنار دو دریچه هوای آیرودینامیک بر روی کاپوت و از همه مهمتر جلوپنجره انحصاری استون مارتین که به خنک شدن پیشرانه V12 کمک خواهد کرد، نمایی فوق‌العاده زیبا و منحصر به فرد به خودرو بخشیده است.

اما این تمام ماجرا نیست. در واقع نکته بارز طراحی این خودرو به قسمت عقبی آن بازمی‌گردد. استفاده از چراغ‌های خطی افقی، دیفیوزر با چهار خروجی اگزوز به همراه کیت تقویت صدای پیشرانه و از همه مهمتر طراحی قسمت مرکزی و محل نوشتار ASTON MARTIN جذابیت بسیار زیادی به این سوپر اسپرت بخشیده است. قسمت جانبی خودرو نیز میزبان دستگیره درب مخفی شونده (پاپ اوت) و آینه‌های فریم لس است که بی‌نقص طراحی شده است. سقف پانوراما کامل نیز برای اولین بار در این مدل معرفی شده است.

قلب تپنده Aston Martin Vanquish

استون ونکوئیش جدید، به پیشرانه ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو مشهور و ارتقاء یافته این شرکت با ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این نیروگاه اکنون به ازای هر لیتر حجم، ۱۶۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد. همچنین نوآوری‌های مهمی از جمله تقویت بلوک و شاتون‌ها، بهینه‌سازی منیفولدهای هوا-دود و بازطراحی سرسیلندرها را ارائه کرده است. این موتور همچنین از توربوشارژرهایی با حداکثر ۱۵ درصد دور بیشتر و انژکتورهایی با ۱۰ درصد جریان سوخت بالاتر بهره برده است.

انتقال نیرو در ونکوئیش هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF صورت می‌گیرد که در قسمت عقب نصب شده اما حالا این گیربکس با دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی همراه است که به میزان قابل‌توجهی پویایی خودرو را بهبود خواهد بخشید و چابکی بیشتری را در پیچ‌های تند فراهم خواهد کرد.

پیشرانه ونکوئیش همچنین به قابلیتی بنام بوست رزرو (Reservation Boost) تجهیز شده است. بر اساس این فناوری زمانی که راننده پدال گاز را به میزان اندکی فشار داده، بوست توربوها را بیشتر از حد نیاز افزایش می‌دهد تا وقتی راننده تقاضای قدرت بیشتری می‌کند، خودرو بیشترین شتاب و چابکی را ارائه دهد. این کار با هماهنگی دقیق بین دریچه گاز و وست‌گیت الکترونیکی خودرو انجام می‌پذیرد.

به گفته آستون‌مارتین، ضریب درایو نهایی ونکوئیش برای ارائه حداکثر سرعت بالا تنظیم شده و به همین دلیل، خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین قادر خواهد بود تا ظرف ۳.۲ ثانیه شتاب بگیرد. ونکوئیش به مانند سایر استون‌های مدرن‌ ساخته شده از شاسی مونوکوک آلومینیومی استفاده می‌کند. همچنین بخش‌های قابل توجهی از بدنه با متریال فیبر کربن ساخته شده‌اند که وزن خشک این خودرو را به ۱۷۷۴ کیلوگرم رسانده است. سیستم تعلیق دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب هم از مدل‌ DB12 و استون مارتین ونتیج قرض گرفته شده است.

طراحی داخلی اسپرت و در عین حال لوکس ونکوئیش

نمای داشبورد استون مارتین ونکوئیش

ونکوئیش جدید خودرویی دونفره است که در داخل از متریالی با بالاترین استاندارد بهره می‌برد. صندلی‌های استاندارد مورد مشاهده در تصاویر اسپرت پلاس نام دارند و با متریال چرم طبیعی بادوام ساخته شده‌اند؛ ولی نمونه‌های پرفورمنس فیبر کربنی هم قابل سفارش خواهد بود. قسمت عقب کابین برای قرار دادن چمدان‌های سفارشی Schedoni طراحی شده است.

بر روی داشبورد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی روی کنسول مرکزی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. همچنین از طریق سرویس Q by Aston Martin، امکان شخصی‌سازی کامل خودرو در زمان سفارش با آپشن‌های بسیار برای تودوزی، رنگ، تریم و… هم وجود خواهد داشت.

درون ونکوئیش جدید امکان انتخاب از بین حالات رانندگی GT، اسپرت و اسپرت پلاس برای راننده فراهم شده است. در کنار تمامی این امکانات ترمزهای کربن سرامیکی و لاستیک‌های جدید پیرلی PZERO نیز ارائه خواهد شد تا بتوان با حداکثر سرعت از سواری خودرو لذت برد و همزمان از ایمنی آن نیز مطمئن بود.

شایان ذکر است نسخه‌ای از تایرهای PZERO به‌طور انحصاری برای ونکوئیش طراحی شده‌اند و روی رینگ‌های ۲۱ اینچی قرار می‌گیرند. قیمت این محصول جدید استون‌ مارتین از ۴۲۰ هزار دلار آغاز خواهد شد و تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود. انتظار می‌رود تحویل اولین نمونه‌های ونکوئیش جدید به خریداران از ماه آینده آغاز شود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
تویوتا سوپرا تیونینگ منهارت یک خودرو اسپرت ژاپنی تمام‌عیار است این سریع ترین خودرو ضدگلوله دنیا با شتاب زیر ۲ ثانیه و قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار است آئودی کیو ۵ نسل جدید، شاسی بلند لوکس و فوق پیشرفته آلمانی معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*