استون مارتین ونتیج جدید مدل 2025

استون مارتین ونتیج جدید یک سوپرکار لوکس حیرت‌انگیز با پیشرانه 8 سیلندر 660 اسب بخاری است

استون مارتین از ونتیج جدید با طراحی و کابین جدید و افزایش چشمگیر قدرت موتور رونمایی کرد. در ادامه شاهد مشخصات سوپرکار Vantage مدل 2025 باشید.

نسل کنونی استون مارتین ونتیج از سال 2018 در خط تولید قرار دارد و بنا به جدیدترین اخبار خودرو، این خودروساز بریتانیایی بالاخره پس از گذشت 6 سال تصمیم به به‌روزرسانی آن گرفته است. استون مارتین ونتیج جدید مدل 2025 جانی تازه به این خودرو اسپرت که چند سال دست‌نخورده مانده بود می‌دهد و از تغییراتی جزئی در نمای بیرونی، فضای داخلی جدید و افزایش محسوس خروجی برخوردار است.

فهرست مطالب

معرفی استون مارتین ونتیج مدل 2025

طراحی نمای بیرونی Vantage

نمای جلو استون مارتین ونتیج جدید مدل 2025

ونتیج پیش از این هم طراحی بی‌نقصِ چشم‌نوازی داشت که جایی برای اصلاح باقی نمی‌گذاشت. به همین دلیل، استون مارتین به تغییراتی جزئی بسنده کرده و برای نسخه جدید این سوپرکار سپر و گلگیرهای تازه و همچنین جلوچنجره‌ای بزرگ‌تر تدارک دیده است. البته این به‌روزرسانی‌های صورت گرفته گذشته از جذابیت ظاهری، روی عملکرد خودرو هم تاثیر می‌گذارند. به گفته استون مارتین، 50 درصد بیشتر از قبل هوا به جلوپنجره می‌رسد که در خنک‌کاری آن در صورت وارد شدن فشار زیاد به موتور موثر است.

نمای عقب استون مارتین ونتیج جدید مدل 2025

با وجود این، در ناحیه عقب ونتیج هم تغییرات قابل لمسی به چشم نمی‌خورد. در این ناحیه صرفاً ورودی‌های کوچک داخل سپر و دو خروجی اگزوز دوگانه با قطر بیشتر پیاده‌سازی شده است. در مجموع، این خودرو سوپر اسپرت هرچند طراحی جذابی در نمای بیرونی داشت، حالا با این به‌روزرسانی حتی جذاب‌تر از قبل شده است.

فضای داخلی ونتیج جدید

کابین استون مارتین ونتیج جدید مدل 2025

در کابین Vantage حتی تغییراتی برجسته‌تر صورت گرفته است. مشابه DB12، کنسول مرکزی این خودرو هم بازطراحی شده و در شیبی رو به بالا سوییچ‌ها و نهایتاً نمایشگر مرکزی 12.5 اینچی سیستم مولتی مدیا تعبیه شده؛ شکلی از طراحی که ظاهری یکدست به کنسول مرکزی بخشیده است. در حالی که پیش‌تر پشت فرمان این خودرو دو نمایشگر دیجیتال و یک گیج دور موتور وسط آن‌ها قرار گرفته بود، حالا یک صفحه آمپر تمام دیجیتال در این ناحیه دیده می‌شود.

همچنین به‌جای دکمه‌های حالت گیربکس (PRND) که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ساخته‌های استون مارتین بودند، یک اهرم دنده جمع و جور در کنسول مرکزی در اختیار راننده گذاشته شده است. همه این‌ها در کنار هم فضای داخلی این ماشین سوپر اسپرت بریتانیایی را متحول و هماهنگ‌تر با المان‌های روز کرده‌اند.

مشخصات فنی نسخه جدید استون مارتین ونتیج

سوپرکار Vantage مدل 2025

استون مارتین ونتیج جدید همچنان همان موتور 4 لیتری توئین توربو V8 مرسدس بنز را دارد، اما از لحاظ خروجی ارتقای چشمگیری پیدا کرده است. این موتور اکنون می‌تواند 656 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ این یعنی 153 اسب بخار قدرت و 115 نیوتن متر گشتاور بیشتر از نسخه قبلی. در واقع، این شرکت بریتانیایی برای مدل 2025 این خودرو اسپرت میل سوپاپ‌های جدید، توربوشارژرهای بزرگ‌تر، ضریب تراکم متفاوت و سه مبدل حرارتی در نظر گرفته است.

انتقال نیرو محرکه این ماشین را یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته محصول شرکت آلمانی ZF بر عهده دارد. این گیربکس که از دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی بهره می‌برد، نیرو محرکه را به محور عقب هدایت می‌کند. شتاب این سوپرکار هم افزایش پیدا کرده است و حالا توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 3.4 ثانیه را دارد. ضمن این‌که سقف سرعت آن تا 325 کیلومتر ببر ساعت محدود شده است.

همان‌طور که استون مارتین ادعا کرده، تجربه راننده پشت فرمان ونتیج مدل 2025 تفاوتی محسوس با نسخه قبلی خواهد داشت. این خودرو از شاسی مستحکم‌تر، کمک‌فنرهای فعال جدید و استرات بار سفت‌تر و در عین حال سبک‌تر بهره می‌برد.

تاریخ عرضه و قیمت ونتیج فیس لیفت

سوپرکار Vantage مدل 2025

تحویل استون مارتین ونتیج جدید از سه‌ماهه دوم سال 2024 (تا تیر ماه پیش رو) شروع می‌شود. اگرچه در حال حاضر قیمت این ماشین به‌صورت رسمی مشخص نیست، پیش‌بینی می‌شود با قیمت حدود 190 هزار دلار در دسترس قرار بگیرد. این یعنی با تغییرات ظاهری و فنی صورت گرفته، تقریباً 20 هزار دلار به قیمت آن اضافه خواهد شد.

همچنین بخوانید:
استون مارتین DB12 ولانته آمد؛ گرند تورر 671 اسب بخاری با سقف پارچه‌ای 8 لایه استون مارتین والور رسماً معرفی شد؛ خداحافظی شکوهمندانه با موتور ۱۲ سیلندر استون مارتین از چینی‌ها کمک می‌گیرد؛ تامین قطعات استون مارتین توسط جیلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*