بلوتوث 6

بلوتوث 6 با چند سورپرایز جذاب معرفی شد

فناوری بلوتوث 6 – Bluetooth 6 با ارائه قابلیت تخمین فاصله دقیق، تاخیر بسیار کم‌تر و امنیت بالاتر رسما معرفی شد. البته تا تعبیه آن در دستگاه‌های دیجیتالی هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

گروه مشترک‌المنافع بلوتوث اوایل هفته گذشته اطلاعاتی از نسل آینده فناوری بلوتوث موسوم به «بلوتوث 6» را منتشر کرد. این نسل از تکنولوژی بلوتوث قرار است بهینه‌سازی‌های مختلفی را در پروتکل‌های بیسیم خود ایجاد کند. با این وجود یکی از مهم‌ترین آن‌ها قابلیتی است که امکان عملکرد بهتر شبکه Find My Network را فراهم می‌کند. در ادامه در بخش اخبار تکنولوژی بیشتر با این قابلیت آشنا خواهیم شد.

تشخیص دقیق مسافت در فناوری بلوتوث 6

مدتی پیش گروه بلوتوث با انتشار یک گزارش تمامی اطلاعات مربوط به فناوری Bluetooh 6 را منتشر کرد. یکی از قابلیت‌های جذاب نسل کنونی این فناوری امکان ادراک دقیق محیطی توسط آن‌هاست که باعث می‌شود تخمین فاصله از طریق دستگاه‌های بلوتوثی با دقتی چند سانتیمتری امکان‌پذیر شود. به بیان دیگر دستگاه‌های مجهز به فناوری Bluetooth 6 قادر خواهند بود مسافت را با دقتی بسیار بالا تخمین بزنند.

فناوری Bluetooth 6

از آنجا که شبکه Find My Network اپل و قابلیت‌های مشابه گوشی‌های اندرویدی بر پایه بلوتوث طراحی شده‌اند، ادراک محیطی پیشرفته می‌تواند به کاربران کمک کند که گوشی گم‌شده خود را راحت‌تر پیدا کنند. در حال حاضر اکثر دستگاه‌های اپل برای اندازه‌گیری دقیق فاصله بین دو دستگاه از فناوری اولترا وایدبند (UWB) استفاده می‌کنند که قابلیت یافتن دستگاه‌ها با دقت بسیار بالا را برای آیفون، اپل واچ یا ایرتگ فراهم می‌کند.

تشخیص مسافت دقیق که با نام Bluetooth Channel Sounding هم شناخته می‌شود یک لایه امنیت بیشتر را نیز به دستگاه‌های مختلف اضافه کرده و استفاده از کلیدهای دیجیتالی را راحت‌تر امکان‌پذیر خواهد کرد. بلوتوث 6 همچنین امکان ارسال داده‌های بیشتری را داشته و تاخیر کمتری برای پخش صوت خواهد داشت.

بلوتوث 6

فناوری بلوتوث 6 البته به‌تازگی معرفی شده است. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که به این زودی شاهد رونمایی نخستین دستگاه مجهز به این فناوری باشیم. پیش‌بینی‌ها البته حاکی از آن هستند که تا رونمایی نخستین دستگاه‌های مجهز به این فناوری هنوز حداقل یک سال فاصله داریم.

در گجت نیوز بخوانید:
آپدیت One UI 6.1 گوشی‌های سامسونگ را به یک قابلیت جدید بلوتوث مجهز می‌کند موس گیمینگ اقتصادی لاجیتک با شارژدهی ۶۰۰ ساعته معرفی شد اگر قصد خرید اسپیکر بلوتوثی دارید، حتماً این مطلب را بخوانید ۵ مورد از بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل جهان در سال ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*