لپ تاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی دل

دل نسل جدید لپ تاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را راهی بازار کرد

نسل جدید لپ تاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی دل با پردازنده‌های اینتل و اسنپدراگون از راه رسیدند. در رأس آن‌ها، مدل جذاب XPS 13 با شارژدهی ۲۶ ساعته دیده می‌شود.

کمپانی دل طیف جدیدی از لپ تاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد. آن‌ها شامل لپ تاپ XPS 13 با پردازنده‌های سری اینتل Core Ultra 2، لپ‌تاپ Inspiron 14 و لپ‌تاپ Latitude 5455 با پردازنده‌های جدید Snapdragon X Plus 8 هسته‌ای می‌شود.

البته این خانواده چند ماه پیش برای نخستین بار رونمایی شدند، اما از هم اکنون رسما در دسترس عموم مشتریان در سراسر جهان قرار خواهند گرفت. این محصولات در راستای استراتژی کامپیوترهای شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت حرکت می‌کنند که شامل اضافه کردن یک دکمه جدید دستیار دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی به لپ‌تاپ‌ها برای کمک به فراخوانی دستیاران دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شود.

شاید نخستین برداشت‌ها نشان دهند که این لپ تاپ‌ها چندان هم جذاب نیستند، اما هر فناوری جدیدی باید قدم‌های اول را بردارد تا خودش را به خوبی نشان دهد. شرکت‌هایی مانند دل نیز با پیوستن به این روند، می‌توانند تنها بخش رو به رشد لپ‌تاپ‌های ویندوز را تقویت کنند.

لپ تاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی جدید دل

یکی از جدیدترنی لپ تاپ های دل، مدل محبوب XPS 13 است. شرکت دل، لپ‌تاپ XPS 13 را با پردازنده‌های جدید سری اینتل Core Ultra 2 تجهیز کرده است تا اطمینان حاصل کند که این لپ‌تاپ نازک و سبک، قدرت لازم برای رقابت با سایر کامپیوترهای شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین مک بوک پرو اپل را دارد. اینتل یک NPU (واحد پردازش عصبی) اختصاصی با ظرفیت حداکثر 48 TOPS را در این لپ‌تاپ تعبیه کرده است تا دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی را تضمین کند.

لپ تاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی دل - XPS 13

دل همچنین لپ تاپ ایکس پی اس ۱۳ را با یک نمایشگر OLED Tandem مجهز کرده که به این لپ‌تاپ کمک می‌کند تا به روشنایی بالاتر دست یابد در حالی که از باتری نسبت به رقبای خود کمتر استفاده می‌کند. شرکت دل می‌گوید که این لپ‌تاپ می‌تواند تا 26 ساعت استفاده را ارائه دهد.

XPS 13 اکنون در دسترس است و قیمت آن از 1399.99 دلار برای مدل مجهز به پردازنده اینتل Core Ultra 7 155H با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD شروع می‌شود.

لپ تاپ‌های جدید دل با پردازنده‌های اسنپدراگون

شرکت دل همچنین دو لپ‌تاپ جدید دیگر را معرفی کرده است که به جای پردازنده‌های اینتل، از پردازنده‌های Snapdragon استفاده می‌کنند.

لپ تاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی دل

Inspiron 14 با شروع قیمت از 899 دلار، پردازنده‌های ۸ و ۱۰ هسته‌ای Snapdragon X Plus را ارائه می‌دهد که هر دو با GPU یکپارچه و NPU با توان 45 TOPS برای کارهای هوش مصنوعی همراه هستند. این لپ‌تاپ به‌صورت پیش‌فرض سیستم عامل ویندوز 11 پرو را اجرا می‌کند و همچنین دارای یک نمایشگر 14 اینچی، 16 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت حافظه SSD است.

آخرین لپ تاپی که دل قصد دارد آن را روانه بازار کند، مدل Latitude 5455 است که متأسفانه هنوز جزئیاتی از قیمت آن اعلام نشده است. این لپ تاپ با هدف به حداکثر رساندن قابلیت حمل آسان (برای دانشجویان و سایر متخصصانی که برای کار از مکانی به مکان دیگر نقل مکان می‌کنند) طراحی شده است و شامل گزینه‌های ۸ و ۱۰ هسته‌ای Snapdragon X Plus می‌شود. دل می‌گوید Latitude 5455 می‌تواند تا 27 ساعت شارژدهی داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
پردازنده های جدید سری Core Ultra 200V اینتل با قدرت هوش مصنوعی از راه رسیدند لپ تاپ جدید سامسونگ گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰، غول مرحله آخر هوش مصنوعی است بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی سال ۲۰۲۴ لپ تاپ جدید ایسوس اتاق شما را معطر می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*