مصرف برق

سخنگوی صنعت برق: برق ارزان است، مردم زیاد مصرف می‌کنند

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به نقش تعرفه‌ها در مدیریت مصرف، بر ضرورت اصلاح ساختار تعرفه‌های برق تاکید کرد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با هشدار درباره مصرف بالای انرژی کولرهای گازی وارداتی غیر استاندارد، اعلام کرد که این نوع کولرها تا دو برابر کولرهای استاندارد برق مصرف می‌کنند. وی همچنین افزود که میزان مصرف سیستم‌های سرمایشی در کشور به رقم نجومی 35 هزار مگاوات رسیده است که معادل مصرف کشور متوسطی مانند مصر است.

بیشتر بخوانید:

راهکار شرکت توانیر برای کاهش قطعی برق؛ کولرها را خاموش کنید

وی با اشاره به نتایج داده‌کاوی اعلام کرد که استفاده از کولر گازی در شمال غرب کشور طی چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته و از ۲ درصد به ۱۰ درصد رسیده است. این به معنای پنج برابر شدن استفاده از کولر گازی در این منطقه است.

افزایش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در استا‌ن‌های جنوبی

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش بی‌سابقه مصرف این انرژی در استان‌های جنوبی کشور، زنگ خطر را به صدا درآورد. وی اعلام کرد که در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان، مصرف برق به اندازه‌ تولید یک نیروگاه هسته‌ای مانند بوشهر، یعنی حدود ۱۰۰۰ مگاوات، افزایش یافته است. این اتفاق در حالی رخ داده است که ساخت یک نیروگاه به اندازه نیروگاه بوشهر سال‌ها زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه درآمدهای صنعت الکتریسیته با هزینه‌های تولید و سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز همخوانی ندارد، علت اصلی ناترازی تولید و مصرف را ناترازی اقتصادی دانست. به گفته وی، تعرفه‌های یارانه‌ای برق برای بخش‌های خانگی و مولد، یکی از دلایل اصلی این ناترازی است.

در گجت نیوز بخوانید:
راهکار شرکت توانیر برای کاهش قطعی برق؛ کولرها را خاموش کنید کشورهای جهان چه میزان از برق مورد نیاز خود را از انرژی هسته ای تامین می‌کنند؛ ایران کجای لیست قرار دارد؟ سی‌ودومین کنفرانس بین المللی برق با مشارکت و حمایت همراه اول برگزار می‌شود