کاهش تبلیغات در ایکس، پلتفرم ایلان ماسک

شرکت‌ها به جنگ ایلان ماسک آمده‌اند؛ کرکره ایکس پایین کشیده می‌شود؟

شرکت‌های زیادی به دنبال قطع همکاری با ایکس (توییتر سابق) در زمینه تبلیغات هستند؛ اتفاقی که می‌تواند شرکت ایلان ماسک را وارد بحران کند.

مدت زمان زیادی از به دست گرفتن سکان توییتر سابق/ایکس کنونی توسط ایلان ماسک نگذشته بود که شرکت‌های تبلیغ‌دهنده این کارآفرین مشهور را تحریم کردند؛ تا جایی که ماسک خطاب به همه آن‌ها در یک مصاحبه در انظار عمومی گفت «بروید گم شوید». با وجود این، به نظر می‌رسد چالش شرکت ایلان ماسک با شرکت‌ها قرار نیست به همین زودی به پایان برسد و حتی شرکت‌های بیشتری قطع یا دست کم کاهش سطح همکاری با ایکس در زمینه تبلیغات را در نظر دارند.

فاصله‌گیری شرکای تبلیغاتی از ایکس

«کانتار» (Kantar)، شرکت فعال در حوزه تحلیل بازار، اخیراً گزارشی درباره چشم‌انداز پلتفرم‌های بزرگ اینترنتی از جمله شبکه های اجتماعی در حوزه تبلیغات منتشر کرد. هرچند تیک تاک و نتفلیکس به‌عنوان پلتفرم‌های مورد اعتماد شرکت‌های تبلیغ‌دهنده معرفی شده‌اند، به نظر می‌رسد ایکس یا توییتر سابق جایگاه قابل اعتنائی بین شرکت‌ها ندارد. به همین خاطر، انتظار می‌رود حتی شرکت‌های بیشتری در سال آینده میلادی با این پلتفرم قطع همکاری کنند.

به گزارش کانتار، فقط 4 درصد از شرکت‌ها معتقدند تبلیغات در ایکس صدمه‌ای به وجهه آن‌ها نمی‌زند. این در حالی است که 39 درصد از شرکت‌ها به حفظ وجهه‌شان توسط گوگل اعتماد دارند. این شرکت همچنین گزارش کرد که اعتماد کلی شرکت‌ها نسبت به ایکس از سال 2022 افتی محسوس از 22 درصد به 12 درصد را تجربه کرده است. در سال 2022 حدود 15 درصد از شرکت‌ها به تبلیغات در توییتر متمایل بودند، اما حالا 21 درصد آن‌ها تمایلی به این کار ندارند.

کاهش تبلیغات در ایکس، پلتفرم ایلان ماسک

البته کانتار ذکر می‌کند که افت اعتبار توییتر پیش از این‌که ایلان ماسک آن را تحت مالکیت خود در بیاورد آغاز شده بود. با این حال، از زمانی که ایلان ماسک مالک این پلتفرم پرکاربر شد، این سیر نزولی متوقف نشد. کانتار در ادامه عنوان کرد که 26 درصد از شرکت‌های تبلیغ‌دهنده در سراسر جهان قصد دارند بودجه مختص به تبلیغات در ایکس را در سال 2025 کاهش بدهند.

در حالی که فاصله‌گیری تبلیغ‌دهندگان از ایکس، شرکت ایلان ماسک را آسیب‌پذیرتر از همیشه می‌کند، گزارش کانتار حکایت از این دارد که با کاهش تعداد تبلیغ‌ها از قضا به میزان رضایت کاربران اضافه شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
نقش ایلان ماسک در دولت احتمالی دونالد ترامپ سرانجام مشخص شد آیا اتحادیه اروپا قرار است ایکس (توییتر) را فیلتر کند؟ ایلان ماسک: رویای سفر به مریخ را به گور خواهم برد نامزد ریاست جمهوری آمریکا، کرکره توییتر را پایین می‌کشد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*