چیپ A18 آیفون 16

آیفون 16 حالا به لطف چیپ A18 اپل 30 درصد سریعتر از نسل قبل است

گوشی های سری آیفون 16 اپل با استفاده از چیپ A18 جدید و پردازنده قدرتمند خود، حالا حدود 30 درصد سریع‌تر از سری آیفون 15 عمل می‌کنند.

اپل امروز در کنار معرفی گوشی های سری آیفون 16، تراشه جدید A18 را نیز معرفی کرد که قلب تپنده گوشی های آیفون جدید محسوب می‌شود. آیفون 16 از پردازنده یا سی‌پی‌یو شش هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی یا جی‌پی‌یو پنج هسته‌ای و موتور عصبی یا NPU شانزده هسته‌ای برای عملکرد سریع‌تر هوش مصنوعی نیرو می‌گیرد. اپل اعلام کرده چیپست A18 دارای یک زیرسیستم حافظه جدید برای انتقال داده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است.

مزایای چیپ A18 در سری آیفون 16 اپل

در مقایسه با سری آیفون 15 با تراشه A16 Bionic، اپل اعلام کرده تراشه A18 تا 30 درصد عملکرد سریع‌تری در CPU تک هسته‌ای دارد. علاوه بر عملکرد سریع‌تر، اپل از کارایی بهینه‌تر تراشه A18 خبر داده است. این تراشه با فرایند نسل دوم 3 نانومتری ساخته شده است.

چیپ A18 آیفون 16

یکی از ویژگی‌های شاخص گوشی های سری آیفون شانزده، برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل با نام Apple Intelligence است. بنا بر اعلام کوپرتینویی‌ها، آیفون 16 از ابتدا برای بهره‌مندی از قابلیت‌های Apple Intelligence ساخته شده است که از عملکرد پیشرو در معماری تراشه A18 پشتیبانی می‌کند. آیفون 16 به قابلیت هوش بصری انحصاری مجهز شده که به‌وسیله چیپ A18 پشتیبانی می‌شود.

همچنین آیفون های جدید اپل به باتری بزرگتری مجهز شده‌اند و با توجه به افزایش ظرفیت باتری و بهینه شدن کارایی تراشه A18، حالا وعده داده شده که این گوشی‌ها شارژدهی بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی دارند.

همچنین بخوانید:
ویدیویی جدید از آیفون ۱۶ پرو مکس با یک رنگ جذاب منتشر شد همه عاشق آیفون ۱۶ می‌شوند، اما نه فقط برای هوش مصنوعی! آیفون ۱۶ با چه قیمتی به بازار ایران می‌آید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*