چرا باید بنزین را دلاری وارد کنیم

معاون اول رئیس جمهور: چرا باید بنزین را دلاری وارد کنیم و 1500 تومان بفروشیم؟

دولت در حالی از ثابت ماندن نرخ سوخت صحبت کرده که هم اکنون محمدرضاعارف بیان داشته، چرا باید بنزین را دلاری وارد کنیم و به نرخ ارزان بفروشیم.

دولت چهاردهم، هفته نخست شهریور ماه را در حالی به پایان رساند که مسعود پزشکیان به افزایش قیمت بنزین، واکنش مثبت نشان داد. طولی نکشید که ماجرای جنجالی افزایش نرخ سوخت با واکنش تند مردم مواجه شد و دولت پزشکیان با عقب‌نشینی اعلام کرد که بنزین گران نمی‌شود!

چرا باید بنزین را دلاری وارد کنیم و به نرخ ارزان بفروشیم؟

بعد از گفت‌وگوی تلویزیونی عبدالناصر همتی با شبکه خبر و اشاره به ثابت ماندن نرخ بنزین در دولت چهاردهم، عضو هیأت مدیره انجمن سی ان جی کشور پیشنهاد سه نرخی شدن بنزین را داد. هم اکنون معاون اول رئیس جمهور، محمدرضا عارف تأکید کرده که هیچ عقل سلیمی حاضر به پذیرش این رویه نیست که بنزین با دلار وارد کشور شود و با قیمت 1500 تومان به فروش برسد.

چرا باید بنزین را دلاری وارد کنیم

عارف خاطرنشان کرده که قرار نیست بنزین را با اتکا به این حقیقت گران کنیم اما باید واقعیت‌های موجود گفته شود. به گفته معاون اول پزشکیان، مصرف سوخت باید کنترل شود و مسئله جدی کشور در مقطع کنونی، ناترازی گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی و گازی است.

به گفته محمدرضا عارف، امروز تولید بنزین در کشور به عدد 110 میلیون لیتر رسیده و به زودی به سطح 140 میلیون لیتر خواهیم رسید. ایشان همچنین به سیستم توزیع بنزین و حمله هکری اخیر به جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و گفت:

به سیستم توزیع بنزین کشور حمله شد و ضربه خوردیم؛ حمله سال دوم هم مثل سال اول بود. چه کسی باید پاسخگو باشد؟

چرا باید بنزین را دلاری وارد کنیم

معاون اول رئیس جمهور همچنین در مراسم تودیع و معارفه وزیر نفت خاطرنشان کرد که در بخش زیرساخت‌ها غفلت شده و وزیر نفت باید مقابله با حملات سایبری را به طور جدی پیگیری کند. به عقیده وی، ظرفیت پاسخگویی به این مشکل در داخل کشور وجود دارد و تعامل و همکاری می‌خواهد. آقای عارف در پایان گفت:

تجربه نشان داد که در یک سال، دو مرتبه حمله شده و هر دو بار هم حملات مثل هم بود. حملات سایبری تغییری نکرده بود و آقای پاک نژاد باید این مسئله را به طور جدی پیگیری کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
ایران بنزین را با چه قیمتی به خارج از کشور صادر می‌کند؟ نگاهی به سیر تغییرات قیمت بنزین در ایران طی ۷۳ سال گذشته علت کمبود بنزین سوپر در ایران اعلام شد؛ دولت اجازه نمی‌دهد در مدتی کوتاه، از صادرکننده به واردکننده بنزین تبدیل شدیم