ایلان ماسک اولین تریلیونر دنیا

ایلان ماسک به‌زودی اولین تریلیونر تاریخ بشر می‌شود

ایلان ماسک، مغز متفکر پشت تسلا، اسپیس ایکس و توییتر، همین حالا ثروتمندترین فرد جهان است؛ ولی به‌زودی اولین تریلیونر تاریخ خواهد شد.

با توجه به فهرست میلیاردرها در بلومبرگ، ایلان ماسک در مقطع کنونی با عبور از افرادی مثل جف بزوس، مارک زاکربرگ، بیل گیتس و وارن بافت عنوان ثروتمندترین شخص جهان را در اختیار دارد. دارایی خالص مغز متفکر پشت شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک و توییتر به 237 میلیارد دلار می‌رسد. با این حال، این ثروت برای ایلان ماسک آنچنان زیاد به نظر نمی‌رسد؛ چراکه می‌تواند به‌زودی به اولین تریلیونر تاریخ تبدیل شود.

ایلان ماسک، اولین تریلینور تاریخ؟

به گزارش Informa Connect Academy، ممکن است دارایی خالص ایلان ماسک در آینده نه چندان دور به رقم تریلیون دلاری برسد. در این گزارش با توجه به نرخ رشد سالانه سرمایه ایلان ماسک پیش‌بینی شده است که او تا سال 2017 به اولین تریلیونر جهان تبدیل می‌شود. در واقع اگر ثروت ماسک سالانه 110 درصد رشد کند، او در همین مدت به این سطح از ثروت دست پیدا خواهد کرد.

تا به حال هشت شرکت به ارزش بازار تریلیون دلاری دست پیدا کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپل، مایکروسافت، انویدیا و آلفابت (شرکت مالک گوگل) اشاره کرد. با وجود این، تاکنون هیچ شخصی نتوانسته است به سرمایه تریلیون دلاری دست پیدا کند. ایلان ماسک در صورتی که به‌زودی اولین تریلینور دنیا شود، صاحب عنوانی تاریخی خواهد شد که پیش‌تر هیچ‌کس به آن دست پیدا نکرده است.

ایلان ماسک اولین تریلیونر دنیا

البته مدیرعامل تسلا در این زمینه بی‌رقیب نیست. پیش‌بینی می‌شود مدیرعامل انویدیا «جنسن هوانگ» (Jensen Huang)، موسس گروه ادانی «گوتام ادانی» (Gautam Adani) و موسس باریتو پسفیک «پراژوگو پانژستو» (Prajogo Pangestu) هم در صورتی که تغییری در نرخ رشد سرمایه‌شان رخ ندهد، یک سال پس از ایلان ماسک تریلیونر شوند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا شخص دیگر از عرصه تکنولوژی است که با ایلان ماسک رقابت می‌کند و انتظار می‌رود در سال 2030 دارایی خالص آن به سطح تریلیون دلاری برسد.

ثروت ایلان ماسک در حال حاضر وابسته به سهام 20.5 درصدی او در تسلا است که البته در چند سال اخیر بارها با نوسان مواجه شد. همین اوایل سال جاری میلادی بود که سهام این شرکت ایلان ماسک به‌خاطر ضعف این خودروساز آمریکایی در تحویل خودروها به مشتریان، افتی 7 درصدی را تجربه کرد.

تسلا شرکت ایلان ماسک

با استناد به بلومبرگ، دارایی خالص ایلان ماسک نسبت به سال گذشته میلادی 7.73 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است، ولی او کماکان ثروت کمتری نسبت به سال 2021 دارد. در آن زمان تخمین زده می‌شد دارایی خالص این شخصیت تاثیرگذار و البته پرحاشیه دنیای تکنولوژی به 340 میلیارد دلار برسد.

ایلان ماسک طی چند وقت اخیر با چالش‌های ایکس یا همان توییتر سابق هم دست‌وپنجه نرم می‌کند. او پس از این‌که بعد از کش و قوس‌های فراوان در سال 2022 توییتر را تحت مالکیت خود در آورد، دست به تغییراتی محسوس در آن زد و در درجه اول، آن را با نام و برندینگی جدید به دنیا معرفی کرد. با این حال، این پلتفرم به‌دلیل تصمیمات ماسک در مقام مدیریت و همچنین رفتارهای بحث‌برانگیز او، در جذب شرکت‌های تبلیغ‌دهنده به چالش برخورده است.

در گجت نیوز بخوانید:
شرکت‌ها به جنگ ایلان ماسک آمده‌اند؛ کرکره ایکس پایین کشیده می‌شود؟ نقش ایلان ماسک در دولت احتمالی دونالد ترامپ سرانجام مشخص شد جولان استارلینک در پشت بام خانه‌های ایران؛ چه خبر است؟ ایلان ماسک: رویای سفر به مریخ را به گور خواهم برد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*