معرفی خودروهای چینی

معرفی خودروهای چینی که بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارند + مشخصات فنی

معرفی خودروهای چینی با قدرت 1000 اسب بخاری و گشتاورهای فوق العاده هیجان انگیز، نشان می‌دهد که صنعت خودرو چین پیشرفت زیادی کرده است.

پیشرفت شگرف صنعت خودروسازی چین طی یک دهه اخیر، غیرقابل انکار است و می‌توان رشد محصولات چینی را در ماشین‌های لوکس و مجهزی دید که در حال تسخیر بازار هستند. یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های خودروسازان چین، توسعه خودروهای قدرتمند با توان هزار اسب بخار به بالا است که تا چند سال پیش، رویایی دست نیافتنی بود.

معرفی خودروهای چینی با هزار اسب بخار قدرت

نخستین خودرویی که موفق شد به قدرت 1001 اسب بخاری دست یابد، بوگاتی ویرون بود و صنعت خودرو چین در آن زمان آرزوی طراحی و تولید چنین محصولاتی را داشتند، ولی سال‌ها طول کشید تا خودروسازان این کشور بتوانند به قدرت هزار اسب بخار و بالاتر برسند.

همزمان با پیشرفت‌های قابل توجه صنعت خودروهای الکتریکی، 1000 اسب بخار ابهت و اقتدارش را از دست داد و تبدیل به عددی مرسوم و طبیعی در صنعت خودرو شد. امروز اگر بخواهید یک نمونه ماشین هزار اسبی خریداری کنید، می‌توانید گوشه چشمی هم به سدان‌های زیر 100 هزار دلاری داشته باشید.

هم اکنون خودروسازان نوپا و جوان چین هم تکنولوژی توسعه محصولات 1000 اسب بخاری دارند و می‌توان برای آشنایی با بعضی از بهترین نمونه‌ها به ادامه مطلب نگاه انداخت. سعی می‌کنیم 8 خودرو از کلاس شاسی بلند آفرودی گرفته تا سوپراسپرت‌های هیجان‌انگیز را در فهرست پیش رو بررسی کنیم.

1. شیائومی SU7 اولترا

معرفی خودروهای چینی - شیائومی اس یو 7 اولترا

شیائومی را بیشتر با گوشی‌های هوشمندی که می‌سازد، می‌شناسیم اما بد نیست بدانید که این کارخانه تکنولوژی بزرگ چینی، خودرو هم طراحی و تولید می‌کند. اس یو 7 اولترا که نمونه جاه‌طلبانه SU7 محسوب می‌شود، بدنه‌ای عریض‌تر و ظاهر تهاجمی‌تری نسبت به مدل استاندارد دارد و بال عقبی‌اش بزرگ‌تر است.

این کانسپت برقی جذاب که به گفته شیائومی مجهز به سه پیشرانه الکتریکی شده، می‌تواند در شرایط ایده آل، 1578 اسب بخار قدرت به کف جاده انتقال دهد. سوپراسپرت برقی شیائومی یک خودرو چهار چرخ محرک بوده و یکی از موتورهایش به تنهایی قادر به تولید 578 اسب بخار است.

شیائومی SU7 اولترا برای رسیدن به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت به 1.97 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر بر ساعت است. (براساس ادعای این شرکت) چینی‌ها با ساخت این خودرو قصد دارند تبدیل به رقیبی جدی برای پورشه تایکان در پیست نوربرگ رینگ شوند.

بیشتر بخوانید:

معتبرترین برندهای خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۴

2. نیو EP9

معرفی خودروهای چینی - نیو ای پی 9

قدیمی‌ترین خودرو فهرست پیش رو، نیو EP9 است که سال ساخت آن به 2016 میلادی باز می‌گردد. این سوپراسپرت جذاب از یک مونوکوک فیبر کربنی با حداکثر وزن 165 کیلوگرم بهره می‌برد. زیر کاپوت این ماشین چهار موتور الکتریکی تعبیه شده که می‌توانند در شرایط ایده آل 1361 اسب بخار قدرت و 1480 نیوتن متر گشتاور تولید کنند.

برای این که نیو EP9 به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد، تنها 2.5 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 310 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این سوپراسپرت چینی یک ماشین جاده‌ای نیست و توانسته در پیست نوربرگ رینگ و فرمول یک آمریکا، رکورد سریع‌ترین خودروی برقی را بشکند.

3. یانگ وانگ U7

معرفی خودروهای چینی - یانگ وانگ یو 7

سومین خودرو هزار اسب بخاری تولید چین، یانگ وانگ U7 بوده که یک سدان لوکس است و برای رقابت با مرسدس بنز EQS، پورشه تایکان و تسلا مدل S توسعه یافته است. این ماشین الکتریکی دو مدل دیگر به نام‌های U8 و U9 دارد و هر سه از چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت 1306 اسب بخاری استفاده می‌کنند.

یانگ وانگ U7 به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در بهترین حالت تا 270 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. طراحی آیرودینامیکی یو 7 این خودرو را تبدیل به یکی از آیرودینامیکی‌ترین ماشین‌های جهان کرده است. سامانه چهار چرخ محرک و سیستم هوشمند DiSus-Z قادر به حرکت با لاستیک‌های معمولی در پیست اسکی با شیب 37.5 درجه است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید خودرو از ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ – شهریور ۱۴۰۳

4. یانگ وانگ U9

معرفی خودروهای چینی یانگ وانگ یو 9

بی وای دی یکی از خودروسازان برتر چین است که نخستین سوپراسپرت الکتریکی خود را با نام یانگ وانگ U9 به بازار عرضه کرد. زیر کاپوت این خودرو لوکس چهار پیشرانه الکتریکی تعبیه شده که می‌توانند در شرایط ایده آل، 1287 اسب بخار قدرت و 1680 نیوتن متر گشتاور تولید کنند.

سامانه چهار چرخ محرک، این سوپرکار چینی را برای شتاب صفر تا صد در عرض 2.33 ثانیه آماده می‌کند. حداکثر سرعتی که می‌توان از یو 9 بی وای دی انتظار داشت، 375 کیلومتر بر ساعت است و با این اوصاف سومین خودرو الکتریکی سریع جهان لقب می‌گیرد. (پس از آسپارک اوول و ریمک نورا) همچنین سیستم DiSus-Z که روی یانگ وانگ U7 تعبیه شده بود، برای یو 9 نیز در دسترس است و به خودرو امکان رقصیدن، پریدن از روی زمین و حرکت با سه چرخ می‌دهد.

5. زیکر 001 FR

معرفی خودروهای چینی - زیکر 001 اف آر

همه ما با برند چینی جیلی آشنا هستیم اما بد نیست بدانید که یکی از انشعابات این خودروساز، زیکر است که به توسعه محصولات الکتریکی لوکس می‌پردازد. جدیدترین محصول این برند سال گذشته با نام زیکر 001 FR رونمایی شد. قرار است که این ماشین الکتریکی رقیب سرسخت تسلا مدل S شود و به همین خاطر کیت بدنه فیبر کربنی دارد و بال عقبی آن ثابت است و مجهز به رینگ‌های 22 اینچی فورج کاری شده.

نیروی محرکه زیکر را چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت 1265 اسب بخار و 1280 نیوتن متر گشتاور تأمین می‌کنند تا برای رسیدن به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت به 2.07 ثانیه زمان نیاز داشته باشد. از سایر قابلیت‌های این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق KW و ترمزهای کربن سرامیکی برمبو با کالیپرهای 10 پیستونه AP ریسینگ اشاره کرد.

6. هایپتک SSR

معرفی خودروهای چینی - هایپتک اس اس آر

اغلب خودروهایی که در این فهرست معرفی می‌شوند، الکتریکی بوده و باید از ششمین سوپراسپرت برقی چینی‌ها با نام هایپتک SSR که ساخته شرکت گک است، یاد کنیم. اس اس آر، کوتاه شده سوپر، اسپرت و ریس بوده و این ماشین ترکیبی از پانل‌های بدنه فیبر کربنی، رینگ‌های آلومینیومی و تودوزی آلکانترا است.

از این سوپراسپرت هزار اسبی، سه نسخه مختلف تولید شده که مدل آلتیمیت از همه قدرتمندتر است. قوی ترین مدل هایپتک اس اس آر مجهز به سه پیشرانه برقی است که می‌تواند در شرایط ایده آل، 1207 اسب بخار قدرت و 1230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با چنین قوای محرکه‌ای، مدت زمان لازم برای رسیدن به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت به 1.9 ثانیه می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

ماشین پرنده Xpeng به‌زودی به پرواز در می‌آید

7. یانگ وانگ U8

معرفی خودروهای چینی - یانگ وانگ یو 8

نخستین محصول فوق لوکس یانگ وانگ از برند بی وای دی، U8 است که هم ظاهر جذاب و شکیلی دارد و هم قوای محرکه آن حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. زیر کاپوت این شاسی بلند لوکس، چهار پیشرانه الکتریکی با یک موتور 2 لیتری توربو برای افزایش برد ماشین تعبیه شده تا حداکثر بهره‌وری را از یو 8 شاهد باشیم.

قوای محرکه می‌تواند در مجموع 1180 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این شاسی بلند غول پیکر را با وزن 3460 کیلوگرمی، تنها در عرض 3.6 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد. یانگ وانگ U8 علاوه بر این که جزو خودروهای پرشتاب آفرودی به حساب می‌آید، یک خودرو شناگر است و می‌تواند همچون مرسدس بنز G کلاس الکتریکی، چرخش 360 درجه تانکی داشته باشد.

8. دانگ فنگ M-Hero 917

معرفی خودروهای چینی - دانگ فنگ ام هیرو 917

دانگ فنگ را همه علاقه‌مندان به خودرو با محصولات لوکسی که تولید می‌کند، می‌شناسند. برند آفرودی این خودروساز با نام ام هیرو مشغول فعالیت بوده و خودرو M-Hero 917 را به قصد رقابت با هامر الکتریکی ساخته است.

917 یکی از آفرودرهای جذاب دانگ فنگ بوده که در مدل‌های تمام برقی و الکتریکی ژنراتوری به تولید رسیده است. نسخه الکتریکی این خودرو زیر کاپوت خود مجهز به چهار پیشرانه الکتریکی شده که می‌تواند در مجموع 1073 اسب بخار قدرت و 1400 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شگفت‌انگیز است که این آفرودر 3300 کیلوگرمی می‌تواند در عرض 4.2 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
کلاه گشادی که ایران خودرو بر سر خریداران سورن پلاس گذاشت نسل جدید نیسان مورانو با مشخصات فنی و ظاهر متفاوت رونمایی خواهد شد باورش سخت است اما قیمت ژیان از پراید در ایران بیشتر شده! قیمت نهایی خودرو وارداتی آئودی Q5 برقی برای جانبازان اعلام شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*