بهترین ویژگی های آیفون 16 - iPhone 16

بهترین ویژگی های آیفون 16؛ چرا باید گوشی پرچمدار جدید اپل را خرید؟

اپل به‌زودی سری گوشی iPhone 16 را به‌زودی عرضه می‌کند. در ادامه با بهترین ویژگی های آیفون 16 آشنا شوید که شما را متقاعد به خرید آن می‌کنند.

اپل در 19 شهریور با برگزاری رویداد سالانه خود از سری آیفون 16 به‌صورت رسمی رونمایی کرد که شامل چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس می‌شود. این گوشی‌ها در 20 سپتامبر مصادف با 30 شهریور هم در بازار جهانی عرضه می‌شود و باید انتظار ورود آن‌ها به بازار ایران با فاصله‌ای کوتاه را داشت. حالا اگر در نظر دارید که پرچمدار جدید اپل را خریداری کنید، در ادامه با مشاهده ویژگی های برجسته این گوشی، از ارزش خرید آن اطمینان حاصل کنید.

ویژگی های آیفون 16 که شما را برای خرید آن قانع می‌کنند

آنچه در ادامه می‌بینید، صرفاً ویژگی های مثبت آیفون 16 است که می‌تواند خرید آن را برای شما توجیه‌پذیر کند. در این مطلب تمرکز روی نقاط ضعف این گوشی پرچمدار جدید اپل یا کم‌کاری‌های اپل در قبال آن نیست.

قیمت یکسان

قیمت سری آیفون 16

در حالی که برخی از گزارش‌ها از افزایش قیمت آیفون 16 حکایت داشتند، اپل گوشی‌های این سری را بدون افزایش قیمت نسبت به سال گذشته روانه بازار می‌کند. در نتیجه، نسخه‌های استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس به ترتیب با قیمت 799، 899، 999 و 1199 دلار در دسترس قرار می‌گیرند. البته قیمت آیفون 16 در ایران ممکن است از منطق دیگری پیروی کند.

دوربین‌های ارتقا یافته، جزو بهترین ویژگی های آیفون 16

آیفون 16 و آیفون 16 پرو مکس پیشرفتی محسوس در زمینه عکسبرداری و فیلمبرداری تجربه کرده‌اند. دوربین اصلی این گوشی‌ها که اپل آن را با عنوان «فیوژن» (Fusion) معرفی می‌کند، به یک سنسور 48 مگاپیکسلی با سنسور کواد پیکسل نسل دومی مجهز است. به ادعای اپل، این سنسور می‌تواند دو برابر سریع‌تر از قبل داده‌ها را بخواند و همچنین امکان تصویربرداری با سرعت و دقت بیشتر را فراهم می‌کند.

سنسور اولترا واید نسخه‌های پرو گوشی پرچمدار اپل هم ارتقا پیدا کرده‌اند. سنسور 12 مگاپیسکلی جای خود را به یک نمونه جدید 48 مگاپیکسلی داده است که توانایی ثبت تصاویر با جزئیات بیشتر و با رنگ‌های سرزنده‌تر، حتی در محیط‌های کم‌نور را دارد.

دوربین iPhone 16

مدل‌های پرو همچنین به لنز زوم تتراپریسم با زوم 5 برابری مجهز شده‌اند که پیش‌تر در انحصار آیفون 15 پرو مکس قرار داشت. این لنز پیشرفته زوم متغیر ارائه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد از اشیا در در فاصله دور بدون این‌که کیفیت تصویر صدمه ببیند عکس بگیرند.

تدابیر اپل برای عکسبرداری یا فیلمبرداری به سخت‌افزار محدود نمی‌شود و این شرکت آمریکایی قابلیت‌های نرم‌افزاری متعددی را برای دوربین معرفی کرده است. مثلاً آیفون جدید استایل‌های مختلف عکاسی را پیش رو کاربر می‌گذارد که می‌توان قبل یا بعد از گرفتن عکس آن‌ها را روی خروجی اعمال کرد. هر کدام از این استایل‌ها کالر گریدینگ متفاوت دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان جلوه و فضای هر عکس را تغییر داد.

آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از قابلیتی تحت عنوان «صحنه آهسته سینمایی» (Cinematic Slow Motion) برخوردار شده‌اند. به‌واسطه این قابلیت، کاربران می‌توانند ویدیو با رزولوشن 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه بگیرند که خروجی‌های صحنه آهسته آن‌ها را هرچه روان‌تر از قبل می‌کند.

نمایشگر بزرگ‌تر

اپل برای مدل‌های پرو آیفون 16 نمایشگرهایی بزرگ‌تر در نظر گرفته است. مدل پرو از نمایشگر 6.3 اینچی و مدل پرو مکس از نمایشگر 6.9 اینچی بهره می‌برد که بزرگ‌ترین نمایشگر گوشی‌های آیفون تاکنون به حساب می‌آید. پیش‌تر آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به ترتیب صفحه‌های 6.1 اینچی و 6.7 اینچی داشتند.

نمایشگر بزرگ، یکی از بهترین ویژگی های آیفون 16 - iPhone 16

در کنار به‌کارگیری نمایشگرهای بزرگ‌تر، حاشیه نمایشگر هم نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است. در پی همین، با این‌که صفحه نمایش بزرگ‌تر از قبل شده، کماکان ظرافت آن سر جای خود قرار دارد. این مدل‌های پرو می‌توانند برای کاربرانی که نمایشگر بزرگ می‌پسندند انتخابی ایده‌آل باشند.

دکمه شاتر یا «کمرا کنترل»، ویژگی جدید سری آیفون 16

اپل برای اولین بار در همه مدل‌های سری آیفون 16 دکمه‌ای تحت عنوان «کمرا کنترل» (Camera Control) به کار می‌گیرد. این دکمه حساس به لمس امکان انجام کارهایی از جمله باز کردن برنامه دوربین، گرفتن عکس یا ویدیو و تنظیم زوم و نوردهی و عمق میدان را مهیا می‌کند. با چنین قابلیتی، اپل در تلاش است تجربه عکاسی یا فیلمبرداری با گوشی پرچمدار خود را به دوربین‌های حرفه‌ای هرچه نزدیک‌تر کند.

دکمه کمرا کنترل شاتر آیفون 16

کمرا کنترل یک قابلیت جدید دیگر با نام «ویژوال اینتلجنس» (Visual Intelligence) را هم به دنبال می‌آورد. به‌لطف این قابلیت، کاربر می‌تواند دوربین را به سمت سوژه‌ای بگیرد و بلافاصله اطلاعات ضروری درباره را دریافت کند. البته قابلیت ویژوال اینتلجنس که مبتنی بر هوش مصنوعی اپل توسعه پیدا کرده است، پس از عرضه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی اپل

همه مدل‌های آیفون 16 از «اپل اینتلجنس» (Apple Intelligence)، هوش مصنوعی اختصاصی اپل بهره می‌گیرند. توان پردازشی مورد نیاز برای این هوش مصنوعی را هم چیپ A18 (نسخه معمولی آن در آیفون‌های استاندارد و پلاس و نسخه پرو آن در پرو و پرو مکس) تامین می‌کند که با فرایند 3 نانومتری ساخته شده است.

هوش مصنوعی Apple Intelligence

چیپ A18 پرو از موتور عصبی 16 هسته‌ای (Neural Engine) برخوردار است که 35 تریلیون ترافلاپس توان محاسباتی دارد. در نسخه معمولی این چیپ هم همین موتور عصبی پیشرفته به کار رفته است.

اولین قابلیت‌های اپل اینتلجنس به‌واسطه آپدیت 18.1 سیستم عامل آی او اس در ماه اکتبر آینده (مهر تا آبان) در دسترس کاربران آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس و همچنین برخی از محصولات دیگر اپل قرار خواهند گرفت. اخیراً در رویداد سالانه اپل به‌صورت رسمی تاریخ عرضه iOS 18.1 مشخص شد.

در گجت نیوز بخوانید:
آیا اپل آیفون ۱۶ ارزش ارتقا از آیفون ۱۵ را دارد؟ مقایسه همه اعضای خانواده آیفون ۱۶، جدیدترین پرچمدار اپل بررسی عملکرد دکمه جدید کنترل دوربین یا Camera Control در آیفون 16 آیا قابلیت های هوش مصنوعی آیفون ۱۶ آنقدر با ارزش هستند که یک گوشی جدید بخرید؟ همزمان با رونمایی از خانواده آیفون ۱۶، اپل سری آیفون ۱۳ را بازنشسته کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*