هک آیفون

واکنش اپل به هک آیفون توسط FBI

نزاع بین اپل و FBI سرانجام امروز به شکل غیرمنتظره‌ای پایان یافت. FBI در خبری اعلام کرد که بدون کمک اپل توانسته گوشی آیفون متعلق به تروریست سن‌برناردینیو را هک کند. در ادامه واکنش اپل به هک آیفون توسط FBI را مطالعه خواهید کرد.با گجت نیوز همراه باشید.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا نیز در پیامی اعلام کرد که برای تأمین امنیت ملی آمریکا، دولت باید حق دسترسی به هر نوع اطلاعات محافظت‌ شده‌ای را داشته باشد و برای رسیدن به این هدف از طریق دادگاه یا یک شرکت شخص ثالث این کار را پیگیری خواهد کرد. از نظر FBI هک آیفون متعلق به تروریست سن‌برناردینیو برای دسترسی به اطلاعات محافظت شده‌ی آن از این قاعده مستثنی نیست.

در ادامه پاسخ اپل به این خبر را بخوانید:

ما از همان ابتدا با درخواست FBI مبنی بر ایجاد یک Backdoor در آیفون مخالفت کردیم. چراکه اعتقاد داشتیم این کار درستی نیست و عواقب بدی را در پی خواهد داشت. خوشبختانه این اتفاق هرگز نیفتاد. از همان ابتدا مطرح شدن چنین درخواستی توسط FBI اشتباه بود.

ما همانند گذشته، تمام توان خود را در جهت اجرای قانون به کار می‌گیریم. از طرفی با پیچیده‌تر شدن حملات و تهدیدها، ما  به افزایش امنیت محصولات خود ادامه خواهیم داد.

اپل از صمیم قلب اعتقاد دارد که تمام کاربران آمریکا و سراسر دنیا حق دارند که از اطلاعات آنها محافظت شده و حریم شخصی آنها حفظ شود. فدا کردن یکی برای دیگری به معنای ایجاد یک تهدید عظیم برای کشورهاست.

این پرونده باید به اطلاع عموم می‌رسید، چراکه آزادی‌های مدنی، امنیت و حریم شخصی برای ما و مردم دنیا بسیار حایز اهمیت است. اپل نیز به تمامی این حقوق پایبند و متعهد می‌باشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا FBI با هک آیفون، امنیت کاربران را به خطر انداخته یا کار درستی انجام داده ؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینا همش تبلیغات برای اپل هست اصلا مهم نیست هک بشه نشه … میونین از موقع تاسیس اپل چقدر درامد داشته امریکا … ما هم نشستیم همش فکر فروش نفت هستیم