حذف USB-C جعبه اپل

بعد از شارژر، حالا کابل USB-C از جعبه محصولات اپل حذف شد

اپل در رویداد Glowtime خود طیف متنوعی از محصولات را با امکانات و ويژگی‌های جذاب معرفی کرد. هرچند حالا مشخص شده است که اپل قصد دارد کابل USB-C را از جعبه این محصولات حذف کند.

حذف کابل USB-C از جعبه محصولات جدیدترین تصمیم اپل برای حفاظت از محیط‌زیست است. تصمیمی که می‌تواند یک هزینه اضافی را روی دست کاربران بگذارد و البته به یک روند نامحبوب دیگر در دنیای تکنولوژی دامن بزند. طبیعتا بسیاری از کاربران به‌صداقت اپل و دغدغه‌های زیست‌محیطی این شرکت تردید دارند؛ اما باید کم‌کم با حذف کابل USB-C از محصولات مختلف کنار بیاییم.

حذف کابل USB-C از جعبه محصولات اپل به یک روند جهانی تبدیل خواهد شد

بیایید به چند سال پیش برگردیم. زمانی که نوکیا و سونی‌اریکسون برای کسب سهم بازار بیشتر در دنیای موبایل با همدیگر رقابت مي‌کردند. در آن زمان پس از خرید گوشی می‌توانستید شارژر، هندزفری و یک قاب محافظ را نیز در جعبه مشاهده کنید. این روند کمابیش در عصر گوشی‌های هوشمند نیز ادامه داشت تا اینکه اپل به‌فکر محیط‌زیست افتاد.

حذف USB-C جعبه اپل

کوپرتینویی‌ها شارژر را از جعبه محصولات خود حذف کردند. اتفاقی که در ابتدا با انتقاد و کنایه از سمت تولید‌کنندگان اندرویدی مواجه شد؛ اما آنها نیز کمی بعد تصمیم گرفتند شارژر را به‌صورت جداگانه به‌فروش برسانند. اخیرا اپل تصمیم گرفته است حتی کابل یو‌اس‌بی سی را نیز از جعبه محصولات خود حذف کند.

البته این تصمیم فعلا فقط به ایرپادز 4 محدود شده است و گوشی‌های سری آیفون 16 همچنان با کابل USB-C عرضه می‌شوند. هرچند بر کسی پوشیده نیست که به‌زودی اپل کابل USB-C را از جعبه سایر محصولات خود نیز حذف خواهد کرد.

اگر چنین کاری فقط به اکوسیستم اپل محدود می‌شد، شاید چندان برای طرفداران اخبار تکنولوژی مهم نبود. مشکل اینجاست که تولید‌کنندگان اندرویدی عادت کرده‌اند در اتفاق‌های مختلف از شرکت اپل الگوبرداری کنند. در نتیجه در آینده نزدیک شاهد حذف کابل USB-C از جعبه گوشی ها، تبلت‌ ها، ساعت های هوشمند و البته ایربادهای بی‌سیم خواهیم بود. آیا این تنها کاری است که شرکت‌های بزرگ می‌توانند برای حفاظت از محیط‌زیست انجام دهند؟

بیشتر بخوانید:
ایرباد جدید اپل AirPods 4 با درگاه Type-C و دو نسخه متفاوت رونمایی شد قیمت آیفون ۱۶ اپل در ایران چقدر خواهد بود؟ اپل با توسعه موتور جستجوی خود به جنگ گوگل می‌رود!