بازی PS5 Pro

این بازی های پلی استیشن 5 برای کنسول PS5 Pro بهینه سازی خواهند شد

لیست اولیه بازی هایی که قادر به بهره‌گیری از قابلیت‌های کنسول PS5 Pro هستند اعلام شد. این لیست در آینده تکمیل شده و 8500 بازی سونی را شامل خواهد شد.

هفته گذشته سونی سرانجام از کنسول میان نسلی پلی استیشن 5 پرو رونمایی کرد. این کنسول گران‌قیمت با پیشرفت‌های چشمگیر در توانایی‌های پردازشی و گرافیکی قرار است تجربه بصری بازی‌های PS5 را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا داده و سطح جدیدی از قدرت و عملکرد را به گیمرها هدیه کند. سونی البته هنوز لیست کامل بازی هایی که برای PS5 Pro بهینه‌سازی شده و کیفیت بصری‌شان بهبود خواهند یافت را به‌طور دقیق اعلام نکرده؛ اما برخی از عناوین مهم کنسول نسل نهمی سونی از همین الان در لیست عناوینی که قادر به استفاده از توان بالاتر این کنسول هستند قرار گرفته‌اند.

در کنار بهبودهای سخت افزاری چشمگیر، سونی همچنین پای هوش مصنوعی را نیز به کنسول‌های خانگی باز کرده است. بنابراین بخش مهمی از پیشرفت بصری عناوین کنونی پلی استیشن 5 از طریق قابلیت آپ‌اسکیل کردن گرافیکی از طریق هوش مصنوعی قابل دسترسی خواهد بود. از طرف دیگر، فناوری رهگیری پرتو منحصربفرد این کنسول نیز بدون شک کیفیت بازی‌های انحصاری مهمی مثل Marvel’s Spider-Man 2 را ارتقا خواهد داد.

عناوین بهینه پلی استیشن 5 پرو

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهم‌ترین بازی‌های پلی استیشن 5 که برای کنسول میان‌نسلی PS5 Pro بهینه‌سازی خواهند شد.

کدام بازی ها برای PS5 Pro بهینه‌سازی می‌شوند؟

لیست زیر تعدادی از عناوین مهم پلی استیشن طی سال‌های اخیر را نمایش می‌دهد که قادر به استفاده از قدرت سخت افزاری، نرم افزاری و هوش مصنوعی کنسول میان‌نسلی PS5 Pro خواهند بود. این لیست البته نهایی نبوده و در ادامه عناوین جدیدی به آن اضافه خواهند شد.

  • Alan Wake 2
  • Assassin’s Creed: Shadows
  • Demon’s Souls
  • Dragon’s Dogma 2
  • Final Fantasy 7 Rebirth
  • Gran Turismo 7
  • Hogwarts Legacy
  • Horizon Forbidden West
  • Marvel’s Spider-Man 2
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • The Crew Motorfest
  • The First Descendant
  • The Last of Us Part II Remastered

این عناوین همگی با برچسب‌هایی خاص مشخص خواهند شد و با استفاده از قابلیت جدیدی که سونی آن را PS5 Pro Game Boost می‌خواند روی کنسول میان‌نسلی سونی سریع‌تر، روان‌تر و پرجزئیات‌تر اجرا خواهند شد.

سونی البته همچنین ادعا کرده که فناوری‌های پیشرفته کنسول جدیدش به‌زودی روی حداقل 8500 عنوان پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 اعمال خواهد شد. این عناوین شامل بازی‌های واقعیت مجازی/افزوده هدست PSVR2 نیز خواهند بود که به‌طور خاص مورد تاکید سونی قرار گرفته است.

انتظار چه پیشرفتی را باید از بازی های پلی استیشن 5 پرو داشت؟

سونی در رویداد معرفی کنسول پلی استیشن 5 پرو با نمایش ویدیوهایی قابلیت‌های سخت افزاری کنسول جدیدش را با اجرای چندین بازی پلی استاندارد PS5 به معرض نمایش گذاشت.

بازی PS5 Pro

به‌طور خلاصه مهم‌ترین تغییراتی که پلی استیشن 5 پرو در اجرای بازی‌های ایجاد خواهد کرد به‌صورت زیر خواهد بود:

  • ارتقای 67 درصدی تعداد واحدهای پردازشی کارت گرافیک و افزایش 28 درصدی حافظه آن که باعث افزایش سرعت 45 درصدی رندر المان‌های گرافیکی خواهد شد
  • ری تریسینگ (رهگیری پرتو) پیشرفته
  • آپ‌اسکیل کردن محتوا از طریق هوش مصنوعی که با نام PlayStation Spectral Super Resolution شناخته می‌شود
  • حافظه داخلی 2 ترابایتی
  • قابلیت PS5 Pro Game Boost
  • دیسک درایور انتخابی
  • پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر (VRR) و رزولوشن 8K

سونی برای به رخ کشیدن توانمندی گرافیکی کنسول میان‌نسلی خود بازی‌های مطرح Marvel’s Spider-Man 2 و The Last of Us Part 2 را روی این کنسول اجرا کرده و با پلی استیشن 5 معمولی مقایسه کرد. کنسول پلی استیشن 5 پرو موفق شد هر دو بازی را در مد کیفیت بالا (Fidelity Mode) و با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا کند که دستاورد بسیار بزرگی برای سونی به شمار رفته و عملا هر دو مد «جزئیات بالا» و «عملکرد بالا» در پلی استیشن 5 را با یکدیگر ادغام می‌کند.

مزیت گرافیکی کنسول پلی استیشن 5 پرو

از طرف دیگر بازی Horizon Forbidden West نیز بیش از همه از توانمندی‌های سخت افزاری PS5 Pro بهره برده و سطح جزئیات چهره و محیط در آن به‌طور محسوسی ارتقا پیدا کرده بود. علاوه بر این، بارزترین مثال برای نمایش توانمندی کنسول میان‌نسلی سونی در رهگیری پرتو نیز گران توریسمو 7 بود که اکنون ضمن حفظ نرخ فریم 60 FPS از بازتاب نور بین خودروها نیز پشتیبانی کرده و جلوه بصری به‌مراتب بهتری ارائه می‌دهد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد هریک از بازی های کنونی پلی استیشن 5 قرار است به‌نحوی از یکی از سه قابلیت برجسته PS5 Pro یعنی کارت گرافیک قدرتمندتر، آپ‌اسکیل کردن به کمک هوش مصنوعی و رهگیری پرتو ارتقا یافته بهره‌مند شود. طبیعتا بیشترین اثربخشی این توانمندی بیشتر PS5 Pro در بازی‌های منتشر شده توسط خود سونی قابل مشاهده خواهد بود.

آیا بازی های جدید پلی استیشن 5 نسخه اختصاصی PS5 Pro خواهند داشت؟

علیرغم آن که اکنون در همه‌جا صحبت از بهبودهای گرافیکی بازی‌های پیشین پلی استیشن روی کنسول میان‌نسلی سونی است، می‌توان انتظار داشت که بازی‌های انحصاری آینده PS5 همگی به‌نوعی نسخه مخصوص پلی استیشن 5 پرو را به گیمرهای این کنسول ارائه دهند.

بازی PS5 Pro

این اتفاق پیش‌تر در نسل گذشته هم رخ داد. بنابراین باید انتظار داشته باشید که عناوینی مثل Death Stranding 2 یا Marvel’s Wolverine و Ghost of Tsushima 2 همگی روی پلی استیشن 5 پرو سطح کیفی و جزئیات بالاتری را ارائه دهند.

در عین حال در خصوص بازی‌هایی که توسط خود سونی ساخته نمی‌شود نمی‌توان با قطعیت اظهار نظر کرد. در این بین برخی از این عناوین طبیعتا از توانمندی سخت افزاری بالاتری پلی استیشن 5 بهره خواهند برد و بعضی دیگر نیز صرفا روی ارائه تجربه‌ای بهینه روی مدل‌های مختلف این کنسول متمرکز خواهند بود.

سونی برای توجیه قیمت 700 دلاری کنسول میان‌نسلی خود وعده و وعیدهای فراوانی به گیمرها داده است. بنابراین باید منتظر ماند و دید در نهایت این ادعاها به واقعیت تبدیل خواهند شد یا خیر.

در گجت نیوز بخوانید:
سونی پلی استیشن 5 پرو (PS5 PRO) گران قیمت ترین کنسول بازی تاریخ است؟ هرآنچه که از پلی استیشن ۶ ، نسل جدید کنسول بازی سونی می‌دانیم ۵ رونمایی بزرگ در صنعت بازی های ویدیویی که بی‌صبرانه منتظر رخ دادن آن‌ها در تابستان هستیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*