بنچمارک پلی استیشن 5 پرو

نخستین بنچمارک پلی استیشن 5 پرو منتشر شد؛ PS5 Pro چقدر قوی‌تر از PS5 است؟

اولین بنچمارک منتشر شده از پلی استیشن 5 پرو – PlayStation 5 Pro توانمندی پردازشی و گرافیکی این کنسول میان‌نسلی را به‌خوبی به رخ می‌کشد. به دنیای گیمینگ 8K خوش آمدید!

اولین بنچمارک لو رفته از کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 5 پرو سونی دید مناسبی از چگونگی اجرای بازی‌های مختلف روی این کنسول در اختیارمان قرار داده و تفاوت‌های پردازشی و گرافیکی این کنسول با مدل استاندارد PS5 را به معرض نمایش می‌گذارد. سونی پیش‌تر از قیمت 700 دلاری این کنسول دفاع کرده و فناوری رهگیری پرتو به کار رفته در آن را منحصربفرد خوانده بود. اما آیا در واقعیت هم PlayStation 5 Pro ارزش پرداخت 200 دلار بیشتر نسبت به نسخه استاندارد را دارد؟

نخستین بنچمارک پلی استیشن 5 پرو و مقایسه قدرت آن با پلی استیشن 5 استاندارد

اخبار جدید از PS5 Pro توسط توسعه‌دهنده‌ای ناشناس افشا شده است.‌ او در این گزارش یکی از عناوین خود را به‌طور همزمان روی کنسول‌های پلی استیشن 5 معمولی و پلی استیشن 5 پرو اجرا کرده و نتیجه مقایسه آن‌ها را به وبسایت Moore’s Law is Dead ارائه نموده است.

کنسول PS5 Pro

بر اساس این اطلاعات، بازی مورد بحث روی کنسول PS5 رزولوشن دینامیک 1080p – 1600p را ارائه کرده و با تنظیمات گرافیکی متغیر بین متوسط تا بالا قادر به اجرای بازی با نرخ فریم 45 الی 60 بود. همان بازی روی PS5 Pro از رزولوشن داینامیک بالاتر 1600p – 2160p بهره برده و بدون استفاده از تکنولوژی آپ‌اسکیل کردن پلی استیشن روی تنظیمات گرافیکی حداکثری نرخ فریم ثابت 60 FPS را بدون افت فریم ارائه نمود.

این توسعه‌دهنده همچنین اشاره کرده که قصد دارد در آینده اجرای بازی‌های با رزولوشن 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه را نیز روی این کنسول امتحان کند.

این توسعه‌دهنده ناشناس علاوه بر ارائه بنچمارک عملکردی کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 5 پرو توضیحاتی تکمیلی را نیز در مورد مشخصات این کنسول در اختیار علاقمندان قرار داد. به‌ادعای او کنسول میان‌نسلی سونی گزینه‌ای اختصاصی برای تجربه عناوین در رزولوشن 8K را نیز به گیمرها ارائه خواهد کرد. تا به اینجا البته تنها عنوانی که قادر به پشتیبانی از این رزولوشن شگفت‌انگیز خواهد بود، گرن توریسمو 7 است. از سوی دیگر اجرای بازی Gran Turismo 7 در این رزولوشن نیازمند 1.2 گیگابایت حافظه اضافی رم خواهد بود.

بنچمارک پلی استیشن 5 پرو

سونی همچنین ادعا کرده که پهنای باند حافظه ارائه شده توسط کنسول پلی استیشن 5 پرو حدودا 28 درصد بیشتر از مدل استاندارد خواهد بود. از سوی دیگر، مد « فرکانس بالا» در پردازشگر نیز قادر خواهد میزان توان پردازشی سی پی یو را 10 درصد افزایش داده و دست طراحان را برای توسعه بازی بازتر بگذارد.

در ماه‌های اخیر همچنین توجهات زیادی نیز به قابلیت آپ‌اسکیل کردن محتوا از طریق هوش مصنوعی در PS5 Pro معطوف شده است. سونی به‌تازگی فناوری PlayStation Spectral Super Resolution خود را به نسخه 9.4 آپدیت کرده که کیفیت تصویر را نسبت به نسخه 9.0 بالاتر برده و از تنها 250 مگابایت رم استفاده می‌کند. البته توسعه‌دهنده افشاگر بنچمارک های پلی استیشن 5 پرو توضیح داده که به دلیل افزایش چشمگیر حجم رم در دسترس کنسول پلی استیشن 5 پرو این نیاز بالاتر به رم مساله بزرگی نخواهد بود.

علیرغم آن که سونی در رویداد رسمی معرفی PS5 Pro جزئیاتی در خصوص ارتقای توانمندی سخت افزاری آن در اختیار علاقمندان قرار داد، اما به نظر می‌رسد تا زمان عرضه این کنسول به بازار باید انتظار معرفی قابلیت‌های بیشتر و توجیه بهتر توانمندی‌های سخت افزاری آن را از ژاپنی‌ها داشته باشیم؛ زیرا با توجه به قیمت بسیار بالای 700 دلاری این کنسول، تا به اینجا بسیاری گیمرها نسبت به PlayStation 5 Pro گارد گرفته و آن را ارزشمند نمی‌دانند.

در گجت نیوز بخوانید:
سونی پلی استیشن 5 پرو (PS5 PRO) گران قیمت ترین کنسول بازی تاریخ است؟ هرآنچه که از پلی استیشن ۶ ، نسل جدید کنسول بازی سونی می‌دانیم پلی استیشن ۵ به پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ سونی تبدیل می‌شود مقایسه جامع پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری اس؛ کدام کنسول بازی را بخریم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*