آی او اس 18 آیفون

هشدار: آی او اس 18 را روی آیفون خود نصب نکنید!

اگر قصد دارید جزو اولین نفراتی باشید که آی او اس 18 را روی گوشی آیفون خود نصب می‌کنید تا انتهای این متن با ما همراه شوید. ممکن است این کار در نهایت به ضررتان تمام شود.

اپل قرار است طبق برنامه‌ریزی قبلی خود آپدیت آی او اس 18 را فردا در اختیار کاربران آیفون قرار دهد. با این حال اگر شما هم جزو آن دسته آیفون‌دارانی هستید که بی‌صبرانه منتظر تجربه iOS 18 روی گوشی‌تان هستید توصیه می‌کنیم پیش از نصب این آپدیت اندکی تامل کنید. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا نباید جزو اولین نفراتی نباشید که آپدیت جدید اپل را روی گوشی‌تان نصب می‌کنید.

چرا نباید آی او اس 18 را روی آیفون خود نصب کنیم؟

اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته اپل در چنین زمان‌هایی iOS 17 را همزمان با عرضه سری آیفون 15 به بازار در اختیار کاربران نسخه‌های دیگر آیفون قرار داد. این بروزرسانی ایرادات متعددی داشت و خیلی زود صدای کاربران اپل را درآورد. اندکی پس از رونمایی این بروزرسانی، مشکل داغ کردن آیفون 15 پرو به نقل اکثر محافل تکنولوژی تبدیل شد. این مشکل منشاء مشخصی نداشت و بسیاری افراد گمان می‌کردند یک ایراد سخت افزاری دلیل بروز آن است. با این وجود اندکی بعد مشخص شد که دلیل داغ کردن آیفون 15 پرو ناهماهنگی آی او اس 17 با اپلیکیشن اینستاگرام بوده است.

سیستم عامل iOS 18

کوپرتینویی‌ها البته بلافاصله پس از شناسایی مشکل نرم افزاری iOS 17 آن را برطرف کردند. با این وجود اثرات منفی این بروزرسانی همچنان در ذهن بسیاری کاربران باقی مانده است. سال گذشته البته تنها سالی نبود که نسخه‌های اولیه سیستم عامل‌های اپل پر از ایرادهای ریز و درشت بوده و باگ‌های فراوانی داشت و این اتفاق قبلا هم بارها تکرار شده است.

همین مساله باعث شده که ما توصیه کنیم آپدیت آی او اس 18 را در ابتدا روی آیفون خود نصب نکنید و منتظر رفع ایرادهای آن در نسخه‌های بعدی این سیستم عامل، مثل آی او اس 18.1 بمانید.

دیگر دلیلی که می‌تواند نصب iOS 18 را به اقدامی غیرمنطقی تبدیل کند هوش مصنوعی Apple Intelligence است که قرار است ماه آینده و با آپدیت آی او اس 18.1 در اختیار کاربران آیفون قرار گیرد. اپل قابلیت‌های متعدد هوش مصنوعی خود را به چندین بخش مختلف تقسیم کرده و به‌طور تدریجی در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. بخش اول این قابلیت‌ها در ماه اکتبر و از طریق بروزرسانی iOS 18.1 به آیفون اضافه خواهد شد و بخش دوم نیز در ماه دسامبر در اختیار آیفون‌داران قرار خواهد گرفت. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که نسخه اولیه آی او اس 18 به‌جز ارتقاهای بصری و چندین پیشرفت جزیی چیز چندان زیادی به آیفون اضافه نخواهد کرد.

آی او اس 18 آیفون

البته اگر دنبال بهره‌مندی از قابلیت‌های جدید بصری و شخصی‌سازی iOS 18 هستید می‌توانید به محض انتشار، آن را روی گوشی خود نصب نمایید. این سیستم عامل امکان شخصی‌سازی هوم اسکرین و ایجاد تغییرات گسترده در مرکز کنترل آیفون را در اختیار کاربران قرار داده و می‌تواند برای مدل‌های قدیمی‌تر این گوشی که در هر صورت قادر به استفاده از هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس نیستند مفید باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
آیفون ۱۶ با چه قیمتی به بازار ایران می‌آید؟ ۷ دلیل برای خرید آیفون ۱۶ پرو و سه دلیل برای عدم خرید آن بهترین ویژگی های آیفون ۱۶؛ چرا باید گوشی پرچمدار جدید اپل را خرید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*