دی ان اس برای پابجی

بهترین دی ان اس برای پابجی موبایل (از کلودفلر تا گوگل)

اگر پابجی موبایل (PUBG Mobile) بازی کرده باشید قطعا با نقش دی ان اس‌ها در پینگ و پیروزی این بازی آشنا هستید. کد دی ان اس به یکی از مهم‌ترین ارکان این بازی و تمام بازی‌های مولتی پلیر آنلاین تبدیل شده است که می‌توان تجربه گیمینگ را حد زیاد تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به بررسی بهترین دی ان اس برای پابجی موبایل می‌پردازیم و مزایای این DNS ها را شرح می‌دهیم.

دی ان اس (DNS) چیست؟

دی ان اس برای پابجی

دی‌ان‌اس پروتکلی است که وظیفه ترجمه‌ی نام دامنه به آدرس IP را بر عهده دارد. هر زمان که شما به یک وب‌سایت یا سرور بازی متصل می‌شوید، دستگاه شما از طریق دی‌ان‌اس آدرس IP مربوط به آن دامنه را پیدا می‌کند.

مزایای DNS پابجی موبایل

دی‌ان‌اس مناسب پابجی موبایل می‌تواند سرعت و پایداری ارتباط با سرورهای بازی را بهبود بخشد و در نتیجه زمان پاسخ‌دهی و پینگ را کاهش دهد.

پینگ به معنای مدت زمانی است که اطلاعات از دستگاه شما به سرور بازی و برعکس انتقال پیدا می‌کند. در بازی‌هایی مانند پابجی موبایل که زمان پاسخ‌دهی سریع از اهمیت بالایی برخوردار است، پینگ پایین باعث تجربه‌ی بازی روان و بدون تاخیر می‌شود. اگر از دی‌ان‌اس‌های نامناسب یا دی‌ان‌اس پیش‌فرض استفاده کنید، احتمالاً با مشکلاتی مانند تاخیر بالا یا ناپایداری مواجه خواهید شد. به همین دلیل، انتخاب بهترین DNS پابجی موبایل می‌تواند تفاوت زیادی در تجربه‌ی بازی ایجاد کند.

در نهایت می‌توان گفت که علاوه بر خرید یوسی که امکانات متعددی در اختیار بازیکن قرار می‌دهد از دیگر راه‌های رایگان و بدون هزینه حرفه‌ای شدن در بازی پابجی موبایل و کسب پیروزی‌های بیشتر، استفاده از کد دی ان اس بهینه پابجی موبایل است.

بهترین کدهای DNS برای پابجی موبایل

بهترین دی ان اس پابجی موبایل برای هر فرد به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، ISP و تنظیمات شبکه بستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان یک DNS را به عنوان سریع‌ترین DNS پابجی موبایل برای همه کاربران معرفی کرد. با این حال در ادامه دی ان اس‌هایی را معرفی می‌کنیم که اکثر بازیکنان پابجی موبایل از آن‌ها رضایت دارند و کم‌ترین پینگ و بهترین عملکرد را در پابجی موبایل با این دی ان اس‌ها گرفته‌اند.

1. Google DNS

گوگل دی‌ان‌اس یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین دی‌ان‌اس‌ها برای پابجی موبایل در سراسر جهان است. سرعت بالای پاسخ‌دهی و پایداری مناسب Google DNS آن را به انتخاب مناسبی برای بازی‌های آنلاین تبدیل کرده است. این دی‌ان‌اس به طور گسترده در دسترس بوده و از امنیت قابل قبولی برخوردار است.

آدرس‌ها:

  • Primary DNS: 8.8.8.8 
  • Secondary DNS: 8.8.4.4 

2. Cloudflare DNS

Cloudflare DNS با تمرکز بر روی سرعت و امنیت بالا، یکی از بهترین کدهای دی ان اس برای پابجی موبایل است.

آدرس‌ها:

  • Primary DNS: 1.1.1.1 
  • Secondary DNS: 1.0.0.1 

3. OpenDNS

OpenDNS که توسط شرکت Cisco پشتیبانی می‌شود، یکی از پایدارترین دی‌ان‌اس‌ها برای بازی‌های آنلاین و به خصوص PUBG Mobile ست. این دی‌ان‌اس با ارائه گزینه‌های پیشرفته گزینه‌ای مناسب برای کاربران حرفه‌ای است که به دنبال بهبود پایداری و سرعت در بازی پابجی موبایل هستند.

آدرس‌ها:

  • Primary DNS: 208.67.222.222 
  • Secondary DNS: 208.67.220.220 

4. Quad9 DNS

Quad9 DNS به دلیل تمرکز بر روی امنیت کاربران، شناخته شده است. این دی‌ان‌اس با فیلتر کردن دامنه‌های مخرب، از سیستم شما در برابر حملات محافظت می‌کند. علاوه بر امنیت سرعت بالای پاسخ‌دهی این دی‌ان‌اس در کنار لوکیشن‌های نزدیک به ایران باعث شده تا به DNS مناسب برای پابجی موبایل تبدیل شود.

آدرس‌ها:

  • Primary DNS: 9.9.9.9 
  • Secondary DNS: 149.112.112.112 

چگونه DNS را تغییر دهیم؟

دی ان اس برای پابجی

برای استفاده از دی‌ان‌اس‌های معرفی‌شده، نیاز است که تنظیمات دستگاه خود را تغییر دهید. این کار می‌تواند بسته به سیستم‌عامل گوشی شما متفاوت باشد.

تغییر DNS پابجی موبایل در اندروید

  1. به قسمت تنظیمات بروید. 
  2. گزینه‌ی Wi-Fi را انتخاب کنید و به شبکه‌ی متصل شده خود وارد شوید. 
  3. گزینه‌ی Advanced یا پیشرفته را انتخاب کرده و تنظیمات IP Settings را به Static تغییر دهید. 
  4. حالا می‌توانید آدرس‌های دی‌ان‌اس جهت کاهش پینگ پابجی را وارد کنید. 

تنظیم دی ان اس پابجی موبایل در آیفون

  1. به تنظیمات بروید و Wi-Fi را انتخاب کنید. 
  2. روی شبکه‌ی مورد نظر خود کلیک کرده و گزینه‌ی Configure DNS را انتخاب کنید. 
  3. حالت Manual را فعال کرده و آدرس‌های دی‌ان‌اس پابجی موبایل مورد نظر را وارد کنید. 

استفاده از اپلیکیشن‌ها برای تغییر DNS

روش‌های تغییر دی ان اس معرفی شده در بالا تنها مختص به یک مودم و وای‌فای است و در صورت اتصال به وای فای دیگر باید مراحل را از نو طی کنید. همچنین در صورت استفاده از دیتا روش بالا پاسخگو نخواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از اپلیکیشن‌ها برای تغییر دی ان اس پابجی استفاده کنید.

این اپلیکیشن‌ها بسیار ساده هستند و نیاز به تنظیم مجدد برای هر وای فای مجزا و یا اینترنت دیتا را ندارند.

اپلیکیشن اندروید تغییر دی ان اس

یکی از اپلیکیشن‌های محبوب و رایگان برای تنظیم دی ان اس، DNSChanger for IPv4/IPv6 است. این اپلیکیشن به دلیل رابط کاربری ساده و عدم نمایش تبلیغات، گزینه مناسبی برای کاربران است. کار با این نرم افزار بسیار آسان است و کافی است مراحل زیر را طی کنید تا دی ان اس خود را برای پابجی تنظیم کنید:

  1. پس از نصب، اپلیکیشن را اجرا کنید. 
  2. در صفحه اصلی اپلیکیشن، یکی از آدرس‌های DNS پیشنهادی برای پابجی موبایل را در قسمت مربوطه وارد کنید. 
  3. سپس با کلیک بر روی دکمه Start تنظیمات DNS جدید شما اعمال خواهد شد. 

اپلیکیشن تغییر دی ان اس IOS

اپلیکیشن Unicorn HTTPS یک ابزار قدرتمند و کاربردی برای کاربران iOS است که به آن‌ها امکان می‌دهد تا تنظیمات DNS دستگاه خود را به دلخواه تغییر دهند. با استفاده از این اپلیکیشن، گیمرها و کاربران عادی می‌توانند با انتخاب یک DNS مناسب، سرعت اتصال به اینترنت را افزایش داده، پینگ را کاهش دهند و تجربه بازی آنلاین و وبگردی روان‌تری را تجربه کنند. برای کاهش پینگ پابجی در آیفون مراحل زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن Unicorn HTTPS را از اپ استور دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد تا DNS دستگاه خود را به دلخواه تغییر دهید. 
  2. اپلیکیشن را باز کرده و به بخش تنظیمات DNS بروید. در این قسمت، لیستی از DNS‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد. 
  3. برای اضافه کردن DNS مورد نظر خود، گزینه Add custom DNS را انتخاب کنید. 
  4. در بخش نام، یک نام دلخواه برای DNS جدید خود انتخاب کنید. سپس در قسمت آدرس IP، آدرس DNS پابجی را که می‌خواهید استفاده کنید را وارد کنید. 
  5. پس از وارد کردن آدرس DNS، روی دکمه ذخیره کلیک کنید. 
  6. DNS جدیدی که ایجاد کرده‌اید را انتخاب کرده و آن را فعال کنید. 

انتخاب دی‌ان‌اس پابجی موبایل مناسب می‌تواند تأثیر قابل توجهی در بهبود تجربه این بازی داشته باشد. دی‌ان‌اس‌های سریع و پایدار پینگ را کاهش داده و اتصال به سرورهای بازی را بهینه می‌کنند. با تنظیمات صحیح و استفاده از دی‌ان‌اس‌های معرفی‌شده مانند Google DNS، Cloudflare یا OpenDNS، می‌توانید از یک تجربه‌ی بازی روان و بدون تاخیر پابجی موبایل لذت ببرید.

منابع:

https://giftmift.com/mag/best-pubg-mobile-dns-servers/

https://downdetector.com/status/playbattlegrounds/