سرانجام کمپانی شارپ توسط فاکس‌کان خریداری شد

سرانجام کمپانی شارپ توسط فاکس‌کان خریداری شد

حدودا یک ماه پیش بود که فاکس‌کان اعلام کرد بر سر خریداری کمپانی شارپ با مسئولان این برند ژاپنی به توافق رسیده است اما پس از کش و قوس‌های فراوان و اشکالات حقوقی بر سر راه این توافق، این معامله به طور رسمی امروز انجام شده و کمپانی شارپ رسما توسط فاکس‌کان خریداری شد.

اوایل اسفندماه بود که فاکس‌کان و شارپ اعلام کردند که قرار است طی یک معامله به ارزش ۶.۲ میلیارد دلار، صنایع تولید نمایشگر شارپ به مالیت فاکس‌کان در‌بیاید. اما درست در دقیقه‌ی نود، اسناد جدیدی کشف شد که امضای این قرارداد را به تاخیر انداخت. این اسناد نشان می‌داد که کمپانی شارپ بدهی‌های پرداخت نشده‌ای در گذشته داشته است که به اطلاع فاکس کان نرسیده است و همین موضوع باعث به هم خوردن توافق شد.

اختلافات بوجود آمده بر سر این موضوع به حدی بالا گرفت که حتی سامسونگ هم برای خرید شارپ ابراز علاقه کرد و حتی گفته می‌شد قرار است سامسونگ بزودی قرارداد خرید شارپ را امضا کند. اما با این که پیش‌بینی می‌شد سامسونگ با پیشنهادی معادل ۵ میلیارد دلار وارد این مزایده شود، ناگهان ورق برگشت و امروز اعلام شده که فاکس‌کان و شارپ به توافق نهایی رسیده اند.

سرانجام کمپانی شارپ توسط فاکس‌کان خریداری شد

طی این قرارداد فاکس‌کان پیشنهاد خود را از ۶.۲ میلیارد دلار به ۳.۵ میلیارد دلار کاهش داده است و سرانجام تحت شرایط خاصی، دو طرف بر سر امضای آن توافق کردند. با اعلام رسمی این خبر، برند تایوانی فاکس کان (Foxconn) از لباس یک مونتاژ کننده‌ی ساده در‌می‌آید و به یکی از مهره‌های اصلی در زنجیره‌ی تامین قطعات سخت افزاری بازار تلفن‌های همراه و تبلت تبدیل می‌شود.

از آنجا که کمپانی شارپ پیش از این برای تولید نمایشگر با اپل همکاری می‌کرد و حالا این اختیار به فاکس‌کان منتقل شده است، اهالی کوپرتینو و فاکس‌کان می‌توانند همکاری‌های خود را گسترش دهند و از این پس فاکس‌کان نقش تعیین کننده‌ای در معادلات جهانی اپل خواهد داشت. همچنین از آنجایی که فاکس‌کان قصد دارد در آینده، وابستگی درآمد خود به اپل و آی‌دیوایس‌هایش را کاهش دهد، درآمد حاصله از فروش نمایشگر و مانیتورهای شارپ م‌یتواند قدم خوبی برای رسیدن به این هدف باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*