حقوق دریافتی ساندار پیچای در سال ۲۰۱۵ اعلام شد

فکر می‌کنید حقوق ساندار پیچای ، مدیر عامل کمپانی گوگل چقدر باشد ؟

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های مدیران برجسته‌ی جهان (حداقل برای من) این است که میزان دریافتی‌ها و حقوق آن‌ها را بدانم! حال اگر این مدیر، فردی مانند ساندار پیچای (Sundar Pichai)، یکی از مدیران ارشد کمپانی عظیم الفابت و گوگل باشد، دانستن مقدار دقیق دستمزدش بسیار جذاب‌تر می‌شود.

ساندار پیچای اصالت هندی – آمریکایی دارد و در ماه اوت سال ۲۰۱۵ میلادی که ساختار کمپانی تغییر کرد و گوگل به‌عنوان یکی از شاخه‌های کمپانی مادر یعنی الفابت (Alphabet) فرار گرفت، او زمامدار امور این برند جهانی شد. با این تفاسیر می‌توان حدس زد که میزان حقوق دریافتی او نیز بسیار بالا باشد و البته همین‌طور هست!

ساندار پیچای در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته

پیچای در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است و این رقم طی روش‌های مختلف به او پرداخت شده است. از این رقم بزرگ، حدود ۶۵۲ هزار و ۵۰۰ دلار آن متعلق به حقوق سالانه است و حدود ۲۳ هزار دلار نیز مربوط به پاداش‌ها و دستمزد موارد دیگر می‌شود؛ اما تکه‌ی گنده‌ی این سیب را سهامی معادل ۹۹.۸ میلیون دلار تشکیل می‌دهد که به‌صورت تشویقی و البته با محدودیت در فروش، در اختیار ساندار پیچای قرار گرفته است!

جالب است بدانید که در همین فوریه‌ی گذشته (اواسط بهمن) نیز حدود ۱۹۹ میلیون دلار سهام با محدودیت در فروش به این مدیر موفق پاداش داده شد و به گزارش خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ، این رقم بیشترین پاداشی بوده است که تاکنون گوگل به یکی از مدیران اجرایی خود پرداخت کرده است!

در فیش حقوقی زیر می‌توانید جزئیات میزان دریافتی‌های مدیران ارشد گوگل ازجمله سرگی برین، ساندار پیچای و امید کردستانی را در سال میلادی گذشته مشاهده کنید:

حقوق دریافتی ساندار پیچای در سال ۲۰۱۵ اعلام شد

جالب است بدانید که ساندار پیچای با تلاش برای ساخت یک ابزار جستجو‌ی وب برای مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) مورد توجه گوگل قرار گرفت و بعدها برای توسعه‌ی مرورگر کروم و نسخه‌ی موبایل آن، وارد گوگل شد. او پله‌های موفقیت را خیلی سریع در این کمپانی آمریکایی طی کرد و چندی پیش نیز بعد از برکناری اندی رابین (Andy Rubin)، سازنده‌ی سیستم‌عامل اندروید، مدیریت بخش اندروید را بر عهده گرفت.

گفته می‌شود اندی رابین به دلیل اینکه نتوانسته بود اندروید را از انحصار خارج کند و این سیستم‌عامل را به بخشی از پازل بزرگ گوگل تبدیل کند، برکنار شده است و حالا با آمدن پیچای، این مشکل درحال برطرف شدن است.