تعداد موشک‌های ایران در حمله به اسرائیل

تعداد موشک‌های ایران در حمله به اسرائیل

شب گذشته، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق ۲، موشک های بالستیک خود را به‌طرف اسرائیل نشانه گرفت. تعداد این موشک‌ها چقدر بوده و تا چه حدی موفقیت‌آمیز بوده است؟

در شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مهر ماه، ایران موجی از موشک‌های بالستیک خودش را به سمت رژیم اشغالگر اسرائیل شلیک کرد. براساس گزارش مقامات اسرائیلی، سامانه‌های دفاعی این کشور موفق به رهگیری و خنثی کردن بخش بزرگی از این حملات شدند. با این حال، مقامات ایرانی از موفق‌آمیز بودن این حملات و اصابت تعداد زیادی از این موشک‌ها به اهداف تعیین شده، ابراز رضایت داشتند. این رویداد تنش‌های منطقه‌ای را به‌طور قابل توجهی افزایش داده و نگرانی‌ها درباره احتمال وقوع جنگ مستقیم بین ایران و اسرائیل (دو کشور که دارای قدرتمندترین ارتش‌های خاورمیانه هستند) شدت یافته است.

بیشتر بخوانید:

ایران در حمله وعده صادق 2 به اسرائیل از چه موشک‌ هایی استفاده کرد؟

تعداد موشک‌های ایران در حمله به اسرائیل

موشک‌های ایران در حمله به اسرائیل

حمله موشکی ایران به اسرائیل درست چند روز بعد از به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله، باعث پیچیده شدن وضعیت خاورمیانه شده و اکنون تمام نگاه‌ها به واکنش احتمالی اسرائیل معطوف شده است. نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، در بیانیه‌ای که سه‌شنبه شب منتشر شد، اظهار داشت:

ایران امشب اشتباه بزرگی مرتکب شد و باید بهای آن را بپردازد. رژیم ایران متوجه نیست که ما مصمم به دفاع از خود و پاسخگویی به دشمنانمان هستیم.

به گفته ارتش اسرائیل، ایران حدود ۱۸۰ موشک را در جریان این حمله به سمت اسرائیل شلیک کرد. این حمله باعث شد میلیون‌ها شهروند شهرهای اشغالی قدس به پناهگاه‌های امنی منتقل شوند. اگرچه بعد از اعلام پایان یافتن عملیات موشکی از سوی ایران، برخی از محدودیت‌های امنیتی مناطق اطراف اورشلیم و تل‌آویو لغو شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله در پاسخ به ترورهای اخیر انجام شده است. در ماه جولای، اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، در سفری به تهران توسط بمبی کشته شد. چند روز پیش نیز، سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، در حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی در نزدیکی بیروت به شهادت رسید.

موشک‌های ایران، سه پایگاه نظامی اسرائیل را منهدم کردند

محمد باقری، فرمانده ارشد نظامی ایران در سخنانی از تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد که موشک‌های ایرانی به سه پایگاه نظامی و یکی از مقرهای موساد (سرویس اطلاعاتی اسرائیل) اصابت کرده‌اند. در آن سمت، ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی این کشور موفق به رهگیری بسیاری از موشک‌های ایرانی شده و گزارشی از تلفات در اسرائیل منتشر نشده است. تنها یک مرد فلسطینی در کرانه باختری اشغالی بر اثر اصابت ترکش جان باخته است.

تعداد موشک‌های ایران در حمله به اسرائیل

موشک‌های ایران در حمله به اسرائیل

بیشتر بخوانید:

معرفی موشک بالستیک سجیل ؛ دردانه سپاه در حمله به اسرائیل

در همین حال، ویدیوهای تأیید شده توسط نیویورک تایمز نشان می‌داد که موشک‌های ایرانی به پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل در صحرای نگب اصابت کرده‌اند؛ این پایگاه یکی از اهداف اعلام‌شده ایران بود. دریادار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید که این حمله هیچ تأثیری بر توان عملیاتی نیروی هوایی این کشور نداشته و نیروهای اسرائیلی همچنان به حملات خود در منطقه ادامه خواهند داد.

چند دقیقه پس از این بیانیه، ارتش اسرائیل اعلام کرد که به اهداف حزب‌الله در بیروت حمله کرده است؛ این حملات بخشی از تهاجم نظامی اسرائیل به جنوب لبنان است که از صبح سه‌شنبه آغاز شده بود. وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که این درگیری‌ها تاکنون ۵۵ کشته و ۱۵۶ زخمی در سراسر این کشور برجای گذاشته است. آخرین اخبار نظامی ایران و جهان را از طریق رسانه گجت نیوز دنبال کنید.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*