فصل سوم سریال ارباب حلقه ها

فصل سوم سریال ارباب حلقه ها، حلقه های قدرت؛ از تاریخ انتشار تا بازیگران جدید و پیش‌بینی‌ها

فصل سوم سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت (The Rings of Power) هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده؛ اما اکنون می‌خواهیم پیش‌بینی‌های موجود از تاریخ انتشار، بازیگران، داستان و سایر اخبار را بررسی کنیم.

به‌تازگی فصل دوم سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت (Lord of the Rings: The Rings of Power) به پایان رسید. در حالی که هنوز تولید فصل سوم این سریال پرسروصدا تایید نشده، اما بر اساس شواهد موجود، ساخت آن قطعی به‌نظر می‌رسد. همچنین اخباری از ادامه پیدا کردن این سریال تا پنج فصل، شنیده شده است.

سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت، نظرهای متفاوتی را رقم زده است؛ برخی از بینندگان و منتقدان، آن را دوست دارند و برخی دیگر نیز بنا به دلایلی، از آن متنفر هستند. اما صرف نظر از این موضوع که شما جزو طرفداران یا هیترهای این سریال هستید، سریال ارباب حلقه ها که پیش‌درآمد فیلم‌های سه گانه پیتر جکسون محسوب می‌شود، موفقیت خوبی از نظر میزان بینندگان برای شبکه آمازون پرایم رقم زده است.

فصل سوم سریال ارباب حلقه ها

در حال حاضر اطلاعاتی درباره فصل سوم سریال ارباب حلقه ها منتشر نشده؛ اما پیش‌بینی‌هایی وجود دارند که می‌توانند ما را از آنچه در پیش رویمان است، باخبر کنند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم همه چیزهایی که تاکنون درباره فصل سوم حلقه های قدرت می‌دانیم را بررسی کنیم؛ از جمله بازیگران احتمالی، رشته‌های داستانی، زمان انتشار و سایر موارد.

هشدار اسپویل:

توجه داشته باشید که با مطالعه ادامه این مطلب، بخش‌هایی از داستان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت برای شما اسپویل می‌شود.

تاریخ پخش فصل سوم سریال ارباب حلقه ها

همانطور که گفته شد، هنوز ساخت فصل سوم سریال The Rings of Power به‌صورت رسمی توسط آمازون تایید نشده و طبیعتا هیچ زمان انتشاری هم برای آن اعلام نشده است. با این حال، شواهد موجود حاکی از آن است که آمازون در حال توسعه و آماده‌سازی تولید فصل سوم حلقه های قدرت است. در اواخر ماه آگوست، جی دی پین و پاتریک مک‌کی، شورانرهای سریال ارباب حلقه ها در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کردند که به‌‌همراه نویسندگان خود روی آماده‌سازی فصل سوم کار می‌کنند و به این ترتیب به‌نظر می‌رسد نوشتن فیلمنامه سومین فصل از سریال ارباب حلقه ها، فعلا ادامه دارد.

فصل سوم سریال ارباب حلقه ها

شارلوت براندستروم، تهیه‌کننده اجرایی و کارگردان این اثر نیز در ماه سپتامبر گفته بود به‌زودی خبرهای خوبی می‌شنوید. به این ترتیب شاید در روزهای آینده، خبر تمدید سریال حلقه های قدرت برای فصل سوم، رسما اعلام شود. می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که فصل سوم این سریال در اواسط تا اواخر سال 2026 میلادی، یعنی تقریبا دو سال دیگر در آمازون پرایم پخش می‌شود. فصل اول در 2 سپتامبر 2022 آغاز شده بود و پخش فصل دوم نیز از آگوست 2024 شروع شد. با این اوصاف، انتظار می‌رود این فاصله دو ساله برای فصل سوم نیز وجود داشته باشد و شاید در آگوست یا سپتامبر 2026 بتوانیم به تماشای سومین فصل از سریال ارباب حلقه ها بنشینیم.

بازیگران احتمالی فصل سوم

بر اساس نحوه پایان فصل دوم حلقه های قدرت، می‌توانیم پیش بینی کنیم که این بازیگران در فصل سوم نیز حضور خواهند داشت:

  • چارلی ویکرز در نقش سائورون
  • مورفید کلارک در نقش گالادریل
  • رابرت آرامایو در نقش الروند
  • بنجامین واکر در نقش گیل گالاد
  • اسماعیل کروز کوردوا در نقش آروندیر
  • اوین آرتور در نقش دورین چهارم
  • سوفیا نوموته در نقش دیسا
  • کوین الدون در نقش ناروی
  • لیوید اون در نقش الندیل
  • ماکسیم بالدری در نقش ایزیلدور
  • سینتیا آدای رابینسون در نقش میریل
  • اما هاروث در نقش ایارین
  • تریستان گارول در نقش فارازون
  • لئون وادام در نقش کمن
  • تایرو موهافیدین در نقش تئو
  • دنیل ویمن در نقش گندالف
  • روری کینیر در نقش تام بامبادیل
  • سیاران هیندز در نقش دارک ویزارد
  • مارکلا کاوانا در نقش نوری
  • مگان ریچاردز در نقش پاپی

همچنین تعدادی از شخصیت‌های مهم وجود دارند که احتمالا در فصل بعدی شاهد غیبت آنها خواهیم بود. چارلز ادواردز در نقش کلبریمبور می‌تواند یکی از اصلی‌ترین غایبان فصل سوم ارباب حلقه ها باشد. همانطور که در انتهای فصل دوم دیدید، کلبریمبور، رهبر ارگیون و استاد آهنگری، توسط سائورون کشته شد. البته این احتمال نیز وجود دارد که در ادامه سریال، او را در یک سکانس فلش بک ببینیم.

فصل سوم سریال ارباب حلقه ها

پیتر مولان در نقش شاه دورین سوم، پادشاه کازاددوم نیز در انتهای فصل دوم در یک نبر غیر قابل پیروزی با بالروگ معروف و مخوف، کشته شد و احتمالا در ادامه این سریال، بازنخواهد گشت. سم هازلدین در نقش آدار، رابرت استرنج در نقش گلوگ و آملیا کنورث در نقش میردانیا از دیگر کشته شدگان فصل دوم بودند که احتمالا کار آنها در سریال ارباب حلقه ها به پایان رسیده است.

همانطور که احتمالا مشاهده کردید، سائورون از جادوی سیاه خود استفاده کرد تا اورک‌ها را علیه پدرشان، یعنی آدار بشوراند و به همین دلیل آدار توسط آنها کشته شد. گلوگ که یکی از اورک‌های رده بالای آدار بود نیز توسط سائورون خشمگین به قتل رسید و میردانیا، دستیار کلبریمبور نیز توسط جادوی سائورون از دیوارهای ارگیون سقوط کرد و جان خود را از دست داد؛ اگرچه این‌طور به‌نظر رسید که کلبریمبور باعث مرگ او شده است.

با توجه به اطلاعات ناقصی که در حال حال حاضر وجود دارد، نمی‌توان از لیست بازیگران جدید و تازه‌وارد این سریال صحبت کرد؛ اما با نگاهی به آثار تالکین، شاید بتوانیم حدس بزنیم که چه شخصیت‌های جدیدی به سریال ارباب حلقه‌ها اضافه می‌شوند. برادر شاهزاده دورین احتمالا برای به دست آوردن تاج و تخت پادشاهی کازاددوم، وارد صحنه می‌شود و همچنین 9 پادشاه انسان‌های فانی که 9 حلقه قدرت سائورون را دریافت می‌کنند نیز در این فصل حضور خواهند داشت.

فصل سوم سریال ارباب حلقه ها

کلبورن، همسر گالادریل نیز تاکنون در سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت، غایب بوده و احتمال این که او را در فصل سوم ببینیم، خیلی زیاد است. کلبورن نقش مهمی در جنگ الف‌ها با سائورون ایفا می‌کند و قلمرو لوتلورین را نیز در عصر سوم سرزمین میانه به‌همراه گالادریل ایجاد می‌کند.

داستان احتمالی فصل سوم حلقه های قدرت

بر اساس اتفاقاتی که در پایان فصل دوم سریال حلقه های قدرت رخ داد و همچنین با توجه به نوشته‌های تالکین، می‌توانیم حدس‌هایی از داستان احتمالی فصل سوم سریال ارباب حلقه ها داشته باشیم. در ابتدا با سائورون شروع می‌کنیم. او حالا چکش فئانور (Fëanor) را در اختیار دارد و می‌خواهد حلقه یگانه خود را بسازد. چارلی ویکرز، بازیگر نقش سائورون اخیرا در مصاحبه‌ای اظهار کرده بود خلق حلقه قدرت یگانه، قطعه بعدی پازل سرزمین میانه است.

فصل سوم سریال ارباب حلقه ها

سائورون همچنین 9 حلقه قدرت انسان‌های فانی را در قسمت پایانی فصل دوم به‌دست آورد. او این حلقه‌ها را با بیشترین مقدار جادوی سیاه خود آغشته کرده و خون واقعی خود را به‌صورت مخفیانه درون آنها ریخته است. بنابراین سائورون قصد دارد با این 9 حلقه، پادشاهان انسان‌های فانی سرزمین میانه را فاسد کرده و بیشتر از الف‌ها و دورف‌ها، تحت تسلط خود دربیاورد. به‌طور دقیق مشخص نیست اشخاصی که این 9 حلقه را دریافت می‌کنند، چه کسانی هستند؛ شاید یکی از آنها کمن، پسر فارازون باشد و همچنین خامول استرلینگ نیز جزو گزینه‌ها است.

از سوی دیگر، الف‌ها، یعنی گیل گالاد، گالادریل، الروند و آروندیر، نیروهای باقی مانده ارگیون و لیندون را جمع می‌کنند تا بتوانند جلوی پیشروی‌ها و پیروزهای سائورون را بگیرند. به این ترتیب احتمالا در فصل سوم نیز شاهد جنگ بزرگ بین الف‌ها و ارتش اورک‌های سائورون خواهیم بود؛ درگیری بزرگی که هر دو طرف، ضربات و ضررهای ویرانگری را در آن تجربه می‌کنند. بر اساس نوشته‌های تالکین، این جنگ بسیار طولانی است؛ اما انتظار می‌رود نویسندگان سریال ارباب حلقه‌ها مجبور باشند آن را کوتاه‌تر کنند.

دورف‌ها هم در پایان فصل دوم، پادشاه خود را از دست دادند و حالا انتخاب جانشین شاه دورین سوم، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کازاددوم محسوب می‌شود. شاهزاده دورین چهارم، اصلی‌ترین گزینه جانشینی او است، اما در فصل دوم دیدیم که احتمالا برادرش هم به تاج و تخت پادشاهی کازاددوم چشم دوخته است. البته دورین چهارم در داستان‌های تالکین، هیچ خواهر و برادری ندارد؛ اما نویسندگان سریال حلقه های قدرت، این شخصیت را به سریال اضافه کرده‌اند.

فصل سوم سریال ارباب حلقه ها

شاهزاده دورین چهارم، حالا حلقه قدرت دورف‌ها را نیز در اختیار دارد. او قبلا به همسرش، دیسا، قول داده بود که هرگز از این حلقه‌ها استفاده نکند؛ اما شاید داستان در ادامه به‌نحوی پیش برود که دورین چهارم مجبور شود به سراغ حلقه قدرت برود و برادرش و حامیان او را شکست دهد.

نوری و گندالف هم در پایان فصل دوم، راه خود را از هم جدا کردند. گندالف بعد از پیدا کردن اسم واقعی خود و همچنین عصای جادویی‌اش، به تام بامبادیل پیوست و احتمالا در فصل سوم باید خود را آماده نبرد با جادوگر سیاه و سائورون کند. نوری و پاپی هم به‌همراه مردمان استور، نقل مکان کرده‌اند و مشخص نیست چقدر در ادامه سریال ارباب حلقه ها نقش خواهند داشت.

فصل سوم سریال ارباب حلقه ها

نومنور نیز جایی است که درگیری‌های سیاسی، نقش اساسی را در آن ایفا می‌کنند. الندیل با شمشیر افسانه‌ای نارسیل از آرمنلوس فرار کرد تا کسانی که هنوز به والارها وفادار هستند و زندانی نشده‌اند را جمع کند. فارازون که پادشاهی را تصاحب کرد، بسیاری از مخالفان خود را اسیر کرد که از جمله آنها باید به ملکه میریل به اتهام همکاری با سائورون اشاره کنیم. همچنین ایزیلدور، پسر الندیل نیز در راه بازگشت به نومنور است و باید ببینیم در واکنش به اتفاقاتی که در غیبت او رخ داده، چه اقداماتی انجام خواهد داد. کمن و گروهی از سربازان نومنور نیز کنترل پلارگیر را به دست گرفته‌اند و اکنون او بر تولید ناوگان وسیعی از کشتی‌ها برای پدرش، فارازون، نظارت می‌کند.

سریال ارباب حلقه ها تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند؟

سازندگان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت، از ابتدا تصمیم داشتند این سریال را در پنج فصل به پایان برسانند. با توجه به برخی انتقادات و همچنین روند سینوسی تعداد بینندگان این سریال آمازون پرایم، شایعاتی مبنی بر کوتاه‌تر شدن حلقه های قدرت به گوش رسید؛ اما حداقل تا به امروز، سازندگان و شورانرها همچنان روی تصمیم خود مبنی بر ساخت 5 فصل از سریال ارباب حلقه‌ها، اصرار دارند.

فصل سوم سریال ارباب حلقه ها

سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت، شاید منتقدان و هیترهای زیادی داشته باشد، اما با توجه به تعداد بینندگان و همچنین هزینه‌هایی که آمازون برای ساخت آن کرده، قطعا نقش پررنگی در برنامه‌های آینده این شبکه خواهد داشت.

همچنین بخوانید:
فیلم های جدید ارباب حلقه‌ها توسط برادران وارنر ساخته خواهند شد فیلم جدید ارباب حلقه ها با نام The Hunt for Gollum به سینماها می‌آید ۳۴ سریال مورد انتظار پاییز ۲۰۲۴ که نباید از دست بدهید بهترین سریال های جنایی تاریخ که نباید تماشا کردنشان را از دست بدهید