سمپوزیوم بین المللی مخابرات

چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی در پنل تخصصی یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات بررسی شد

یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات برگزار شد و در یکی از پنل‌های تخصصی آن، چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گرفت.

در روز چهارشنبه 18 مهر 1403، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان یازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی مخابرات بود. این دوره با شعار «ارتباطات در عصر هوش مصنوعی» برگزار شد و هدف آن، ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات بین پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران دولتی و خصوص در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.

در پنل تخصصی سمپوزیوم بین المللی مخابرات چه گذشت؟

در یازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی مخابرات شاهد ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق سخنرانی‌های کلیدی، نشست‌های تخصصی، مقالات و کارگاه‌های آموزشی بودیم. همچنین پنل تخصصی «نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات» برگزار شد که حمید بهروزی (قائم مقام مدیرعامل همراه اول)، علی اصغر انصاری (معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات)، علی حکیم جوادی (رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور)، حسین ریاضی (رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران) و حسن بلوردی (معاون فنی و مهندسی ایرانسل) به‌عنوان نقش‌آفرینان اصلی این صنعت در آن حاضر بودند.

پنل تخصصی «نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات» با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با محوریت بررسی نقش فزاینده هوش مصنوعی در ارتباطات سیار و توانایی این فناوری در خودکارسازی وظایف و توسعه شبکه‌های نسل آینده برگزار شد. حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در جریان این پنل تخصصی با اشاره به بنچمارک‌های انجام شده در اپراتور اول ارتباطی کشور، بیان کرد کاربردهای هوش مصنوعی در سه حوزه داخل اپراتور با هدف بهینه‌سازی فرایندها، سرویس‌های جدید که به مشترکان ارائه می‌شود و هوشمندسازی صنایع، تعریف و پیاده‌سازی شده است.

او در خصوص چالش‌های موجود در مسیر هوشمندسازی و ارتقای کارایی، مثالی زد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری متخصصان این حوزه، بتوانیم این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم. همچنین در این پنل به موضوع‌های دیگری مثل رقابت بانک‌ها با اپراتورها در زمینه هوش مصنوعی نیز پرداخته و اعلام شد که هشتاد درصد بانک‌ها استراتژی‌های هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. علاوه بر این، چت‌بات‌ها نیز به‌عنوان یکی ابزارهای رایج در شبکه بانکی جهان به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند.

ضرورت توسعه زیرساخت‌های مبتنی بر نسل‌های نوین ارتباطی به‌منظور ارائه خدماتی مانند 5G عمومی و خصوصی، آغاز انقلاب صنعتی پنجم با ظهور هوش مصنوعی و دستیابی بازار این فناوری به ارزش 3.1 میلیارد دلار تا سال 2032 میلادی از دیگر موضوع‌هایی بودند که در این پنل تخصصی مطرح شدند. برگزاری یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات در روز پنجشنبه 19 مهر 1403 به پایان می‌رسد.

همچنین بخوانید:
آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول) آموزش فعال کردن پیشوازهای خاص (مخاطب در حال مکالمه، عبادت، غمگین) نقش محوری اپراتورهای تلفن همراه در توسعه اقتصاد دیجیتال

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*