گواهینامه رانندگی دو زبانه

آغاز صدور گواهینامه رانندگی دو زبانه + نحوه دریافت

با اعلام رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا، نخستین بار امکان دریاقت گواهینامه رانندگی دو زبانه در کشور فراهم شده است.

با عضویت ایران در کنوانسیون ژنو مورخ ۱۳۵۴ خورشیدی، مقرر شد که تمامی شهروندان ایرانی در صورت سفر به کشورهای خارجی باید علاوه بر گواهینامه رانندگی پایه، یک گواهینامه رانندگی بین‌المللی نیز دریافت کنند. این موضوع سبب شده بود تا بسیاری از ایرانیان در خارج از کشور با یک چالش جدی از حیث پرهزینه بودن و زمان بر بودن مواجه شوند.

با عنایت به آخرین اخبار داخلی، حال رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از آغاز صدور گواهینامه های دو زبانه (فارسی و انگلیسی) برای نخستین بار در ایران خبر داده است.

نحوه دریافت گواهینامه رانندگی دو زبانه بین‌المللی

گواهینامه رانندگی دو زبانه

سرهنگ احمد کرمی‌اسد، رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا در مورد این موضوع گفته است:

تمامی افرادی که گواهینامه آنها رو به اتمام است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به تمدید گواهینامه و دریافت نسخه دو زبانه آن اقدام کنند.

همچنین افرادی که هنوز مدت زمان اعتبار گواهینامه‌ آنها به پایان نرسیده و اما تمایل به دریافت گواهینامه دو زبانه دارند، می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند و از این خدمت بهره‌مند شوند. این طرح شامل تمامی گواهینامه‌های پایه یک، پایه دوم، پایه سوم و گواهینامه‌های ویژه می‌شود، اما متقاضیان گواهینامه‌های ویژه موتورسیکلت همچنان باید از نسخه‌های قدیمی استفاده کنند، زیرا این گواهینامه‌ها فعلاً شامل صدور دو زبانه نمی‌شوند.

همچنین بخوانید:
کاهش سن دریافت گواهینامه رانندگی موتورسیکلت در ایران قانون جدید گواهینامه رانندگی؛ از حذف کارت پایان خدمت تا تغییر سن دریافت گواهینامه کدام تخلفات رانندگی شامل نمره منفی گواهینامه می‌شود