قابلیت هوش مصنوعی فتوشاپ

چندین قابلیت هوش مصنوعی جدید به فتوشاپ اضافه شد

کمپانی ادوبی در رویداد Adobe Max 2024 از چندین قابلیت جذاب هوش مصنوعی برای فتوشاپ و دیگر سرویس‌های خود رونمایی کرد.

کمپانی ادوبی ساعاتی پیش در رویداد سالیانه Adobe MAX خود از چندین قابلیت جذاب هوش مصنوعی برای فتوشاپ و Premiere Pro رونمایی کرد. در کنار این ویژگی‌ها همچنین قابلیت‌هایی مثل ابزارهای جدید ویرایش رنگ، طراحی جدید رابط کاربری برای Premiere Pro و افزودن ابزارهای مربوط به Quick Actions نیز به محصولات ادوبی اضافه خواهند شد. با این وجود تعبیه گسترده قابلیت های هوش مصنوعی مولد را باید مهم‌ترین دستاورد ادوبی در نسل آتی نرم افزارهایش دانست.

ادوبی فایرفلای

ادوبی البته در مقایسه با پلتفرم‌هایی مثل DALL-E رویکردی متفاوت نسبت به هوش مصنوعی داشته و بر خلاف آن‌ها روی ارتقای تصاویر ساخته‌شده توسط کاربران متمرکز بوده و چندان روی ساخت تصاویر جدید مانور نمی‌دهد. البته ادوبی فایرفلای قادر است بدون هیچ مشکلی تصاویر و ویدیوها را از روی متن نیز تولید کند؛ اما بخش اصلی رویداد امروز Adobe به ابزارهای ویرایش مولد اختصاص داشت.

قابلیت هوش مصنوعی فتوشاپ

الکساندر کوستین، معاون بخش هوش مصنوعی ادوبی به‌تازگی اعلام کرده که 75 درصد از افرادی که هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای را مورد استفاده قرار داده‌اند اقدام به ویرایش تصاویر موجود قبلی کرده‌اند و تنها 25 درصد از طریق آن محتوای جدید تولید نموده‌اند. به‌ادعای کوستین هوش مصنوعی فایرفلای تا کنون بیش از 13 میلیارد تصویر تولید کرده است.

قابلیت های جدید هوش مصنوعی فتوشاپ و پریمیر پرو

پیش از معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی ادوبی بد نیست به این نکته اشاره کنیم که خلق تصاویر جدید از طریق هوش مصنوعی نظرات ضد و نقیضی را در میان جامعه عکاسان، نقاشان و ویراستاران در پی داشته؛ به‌طوری که برخی با آغوش باز آن را پذیرفته و عده‌ای نیز تمایلی به استفاده از آن نشان نداده‌اند. با این وجود در ادامه قابلیت‌های AI جدید نرم افزارهای ادوبی را مرور خواهیم کرد.

گسترش دادن ویدیوها بدون نیاز به ضبط مجدد

یکی از مهم‌ترین قابلیت های هوش مصنوعی ادوبی که در رویداد Adobe Max 2024 معرفی شد، امکان گسترش یک کلیپ ویدیویی کوتاه بدون نیاز به ضبط مجدد آن است.

قابلیت هوش مصنوعی فتوشاپ

این قابلیت که «گسترش مولد» یا Generative Extend نام دارد با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به انتهای یک کلیپ ویدیویی تصویر و صدا اضافه کرده و آن را طولانی‌تر می‌کند. دموی نمایش‌داده‌شده از این قابلیت برای Premiere Pro حاکی از شباهت باورنکردنی کلیپ تولید شده به محتوای اصلی بود.

این قابلیت پیش‌تر در فاز بتا در اختیار ویراستاران و کاربران پریمیر پرو قرار گرفته بود. با این وجود نسخه نهایی آن با برطرف کردن برخی ایرادات جزیی به‌زودی منتشر خواهد شد.

تبدیل تصویر به ویدیو

دیگر قابلیت جذاب هوش مصنوعی Firefly تبدیل تصاویر ثابت به ویدیو است که در رویداد Adobe Max 2024 به‌طور گسترده تشریح شد. ویژگی جذاب و منحصربفرد این ابزار جذاب امکان تعیین پارامترهای مشخص برای ویراستاران است که ویدیوی نهایی تولید شده بیشترین نزدیکی را به آنچه مد نظرشان است داشته باشد.

علاوه بر این، ابزار کناری تعبیه‌شده در این اپلیکیشن نیز قادر است از طریق AI ویژگی‌هایی چون زاویه دوربین، حرکت آن را تنظیم کند تا نتیجه دقیق‌تری حاصل شود.

استفاده از متن برای تولید ویدیو

تبدیل متن به ویدیو

در رویداد Adobe Max همچنین شاهد معرفی قابلیتی جدید بر پایه هوش مصنوعی فایر فلای بودیم که امکان ساخت یک ویدیو بر اساس فرامین متنی کاربر را فراهم می‌کرد.‌ علاوه بر ساخت ویدیو، ادوبی همچنین تاکید کرد که این قابلیت همچنین می‌تواند برای ساخت انیمیشن، فیلتر یا سایر محتوای افزوده به ویدیوی اصلی به کار رود.

حذف آیتم‌های غیرضروری از تصاویر

فتوشاپ نیز بخش بزرگی از قابلیت های هوش مصنوعی ادوبی را به خود اختصاص داده است. به کمک ویژگی‌های AI جدید این نرم افزار می‌توان آیتم‌هایی مثل تیر چراغ برق، سطل زباله، افراد پس‌زمینه یا بسیاری موارد دیگر را از یک تصویر حذف کرد.‌

قابلیت هوش مصنوعی فتوشاپ

این قابلیت که با نام Automatic Image Distraction Removal شناخته می‌شود قادر است به کمک هوش مصنوعی نه فقط آیتم‌های غیرضروری را حذف کند، بلکه می‌تواند آن‌ها را همچنین شناسایی کرده و وجودشان را به کاربر اطلاع‌رسانی کند.

همین ویژگی وجه تمایز اصلی قابلیت هوش مصنوعی جدید فتوشاپ با نمونه کنونی آن و دیگر ابزارهای ویرایش مولد است. در این ابزار جدید شناسایی آیتم‌های مزاحم تصویر به‌طور خودکار انجام شده و نیازی به دخالت کاربر از طریق انتخاب نواحی غیرضروری در پس‌زمینه نیست.

ساخت پس‌زمینه برای تصاویر

نسخه بتای ابزار ساخت یک پس‌زمینه برای تصاویر قبلا در اپلیکیشن آنلاین فتوشاپ قرار داشت. با این وجود اکنون می‌توان برای ساخت پس‌زمینه برای تصاویر کنونی از آن بهره برد. برای انجام این کار ابتدا باید به کمک ابزار قبل، پس‌زمینه تصویر را حذف کرد و سپس از طریق فرامین متنی پس‌زمینه مورد نیاز برای تصویر جدید را طراحی نمود.

ساخت پس زمینه تصاویر

ادوبی ادعا کرده که تصویر پس‌زمینه طراحی‌شده برای تصاویر با جزئیاتی مثل نورپردازی و سایه‌زنی تصویر اصلی هم‌خوانی داشته و کاربری گسترده‌ای در ساخت پوسترهای تبلیغاتی یا موارد مشابه خواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
٧ قابلیت هوش مصنوعی فتوشاپ که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید نسخه دوم هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای با تغییرات جدید از راه رسید + عکس نسخه جدید فتوشاپ با انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*