مقایسه تصویری رابط کاربری تاچ‌ویز، آی او اس و ال‌جی UX

مقایسه تصویری رابط کاربری تاچ‌ویز، آی او اس و ال‌جی UX

به همان اندازه که طراحی ظاهری گوشی هوشمند برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است، نرم افزار و باطن محصول نیز مهم جلوه می‌کند. با گجت نیوز و مقایسه تصویری رابط کاربری تاچ ویز ( TouchWiz )، آی او اس ( iOS ) و ال‌جی یو اکس ( LG UX )، که بر روی سه پرچمدار مطرح بازار سوار هستند، همراه باشید.

اگر بخواهیم موشکافانه به درون گوشی های هوشمند نگاه کنیم، در واقع یک اسمارت‌ فون از سه لایه مختلف: سخت افزار، نرم افزار و رابط کاربری تشکیل می‌شود. قلب تپنده هر گوشی، سخت افزار آن است که نرم افزار کنترل و زمام داری آن را به عهده می‌گیرد. در بالاترین لایه و آن چیزی که کاربر مشاهده نموده و با آن تعامل برقرار می‌کند، رابط کاربری ( UI – User Interface ) بوده که امروزه بسیاری از ابَرقدرت های دنیای گجت های هوشمند بر روی این شاخصه‌ی بسیار مهم، حساب ویژه‌ای باز کرده اند؛ هر چه قدر که رابط کاربری ساده تر و در عین حال کاربردی تر باشد، کاربران و مشتریان بیشتری به خود جذب می‌کند.

رابط کاربری پرچمداران امروزی بسیار کامل است، اما هنوز راه زیادی برای رفتن دارند

خوشبختانه‌، پرچمداران مطرح سال 2016، از رابط کاربری بسیار کامل و ساده‌ای برخوردارند و نمی‌توان ایرادی بر آن ها گرفت. در اینجا به بررسی تصویری رابط کاربری دو سیستم عامل و سه گوشی هوشمند مختلف می‌پردازیم؛ گلکسی اس 7 ( Galaxy S7 )، آیفون 6 اس ( iPhone 6S ) و ال جی جی 5 ( LG G5 ) سه گل سرسبد مختلف با سیستم عامل های اندروید و آی او اس، در سال 2016 خوش درخشیدند. به لطف سخت افزار بسیار قوی هر سه دستگاه، این گجت ها به “سریع ترین” در نوع خود تبدیل شده اند و بهترین تجربه کاری را تا به الان ارائه می‌دهند. در زمینه طراحی گرافیکی، هر سه رابط کاربری دارای پتانسیل بالایی بوده و هر کدام یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و آن هم نزدیک شدن به طراحی های پست مدرن امروزی است. دریایی از امکانات در هر سه رابط کاربری گنجانده شده و در عین حال، سادگی آن‌ها زبان زد خاص و عام است.

در تصاویر زیر می‌توانید به مقایسه کلی از سه رابط کاربری بپردازید و در نظر داشته باشید، همانطور که گفته شد و لطف سخت افزار بسیار قوی این سه پرچمدار، این بار شاهد لگ و هنگ های کم‌تر در رابط کاربری هستیم. پس اصلا جای نگرانی نیست، چرا که پردازنده های ای 9 اپل ( A9 ) و اسنپ دراگون 820 ( SnapDragon 820 ) در کنار اگزینوس 8890 ( Exynos 8890 )، به خوبی از پس پردازش های سخت بر می‌آیند.

مقایسه تصویری رابط کاربری تاچ‌ویز، آی او اس و ال‌جی UX

ترتیب قرارگیری اسکرین شات های رابط کاربری در تمام تصاویر زیر به این صورت می باشد : 

  • چپ :  گوشی ال جی جی 5 ( LG G5 ) با رابط کاربری LG UX
  • وسط : گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 ( Samsung Galaxy S7 ) با رابط کاربری تاچ ویز (TouchWiz)
  • راست : گوشی اپل آیفون 6 اس ( Apple iPhone 6s ) با رابط کاربری سیستم عامل آی او اس 9 (iOS 9)

مقایسه تصویری رابط کاربری تاچ‌ویز، آی او اس و ال‌جی UX