وان پلاس 13 آیفون 16 پرو

گوشی چینی وان پلاس 13 موفق به شکست آیفون 16 پرو شد!

کمپانی OnePlus ادعا کرده که تراشه به کار رفته در گوشی وان پلاس 13 عملکردی بهینه‌تر از آیفون 16 پرو خواهد داشت. آیا این ادعا را باور می‌کنید؟

مدتی پیش گوشه‌هایی از عملکرد فنی خیره‌کننده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در گوشی وان پلاس 13 به معرض نمایش گذاشته شد؛ جاییکه این چیپست یکی از بالاترین عملکردهای تک هسته‌ای تاریخ را به ثبت رساند و در بخش چندهسته‌ای نیز موفق شد 18 درصد قدرتمندتر از تراشه A18 Pro آیفون‌های پرادعای اپل ظاهر شود. با این حال در آن زمان اطلاعاتی در خصوص میزان مصرف انرژی این چیپست منتشر نشده بود. به‌تازگی اما یکی از مسئولین OnePlus ادعا کرده که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به کار رفته در وان پلاس 13 نمونه‌ای بهینه‌سازی‌شده از این چیپست است که مصرف انرژی بهتری هم نسبت به آیفون 16 پرو دارد.

در کنار قدرت فنی، مصرف انرژی نیز یکی از سنجه‌های مهم عملکرد تراشه‌های گوشی‌های موبایل به شمار می‌رود و می‌تواند تاثیر مهمی در مقایسه آن با دیگر رقبا داشته باشد.

تراشه بهینه‌سازی شده وان پلاس 13؛ قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر از آیفون 16 پرو

به‌تازگی یکی از مسئولین کمپانی وان پلاس به نام Cai Zuxuan ادعای جالبی را در شبکه وایبو مطرح کرده. به‌ادعای او تراشه Snapdragon 8 Gen. 4 به کار رفته در وان پلاس 13 در حقیقت نمونه‌ای بهینه‌سازی‌شده از این چیپست است که مصرف انرژی بهتری نسبت به تراشه جدید A18 Pro اپل دارد.

ادعای OnePlus

مدتی پیش یکی دیگر از کاربران وایبو در یک بررسی نشان داده بود که تراشه‌های گوشی‌های پرچمدار iPhone 16 Pro و iPhone 16 Pro Max اپل با حداکثر مصرف انرژی 12 وات در تست گیک‌بنچ حاضر شده و امتیازات تک هسته‌ای و چندهسته‌ای 3701 و 9612 را کسب کرده بودند. در عین حال، وان پلاس 13 که پیش‌تر در بنچمارک Geekbench 6 حضور یافته بود، امتیاز تک هسته‌ای 3236 و 10049 را به دست آورده بود. در این بررسی، هسته‌های قدرتمند تراشه اسنپدراگون با سرعت 4.32 گیگاهرتز فعالیت می‌کردند؛ درحالیکه تراشه‌های بهینه سرعتی 3.53 گیگاهرتزی داشتند.

به نظر می‌رسد امسال کوالکام تصمیم گرفته که دست شرکای تجاری خود را برای دستکاری چیپست پرچمدارش باز بگذارد تا گوشی‌سازان بتوانند به سطح عملکردی مدنظرشان برسند. با این وجود ملاحظات حرارتی ظاهرا تنها قید موجود در این زمینه است. سرعت‌های ثبت‌شده توسط وان پلاس عددهای به نسبت زیادی هستند. با این وجود علیرغم این که هیچ اطلاعاتی در خصوص میزان مصرف انرژی آن‌ها اعلام نشده، به نظر می‌رسد چینی‌ها توانسته‌اند از نظر حرارتی و مصرف انرژی نیز به راهکاری مناسب دست پیدا کنند.

وان پلاس 13 آیفون 16 پرو

البته این نخستین باری نیست که OnePlus به‌طور عمومی اعلام می‌کند پرچمدارانش توانسته‌اند آیفون‌های اپل را شکست دهند. با این وجود تا کنون هیچ‌یک از ادعاهای پیشین این کمپانی درست از آب درنیامده‌اند. بنابراین باید منتظر ماند و دید آیا شکست آیفون 16 پرو توسط وان پلاس 13 واقعی خواهد بود یا بار دیگر شاهد حربه‌ای تبلیغاتی از چینی‌ها هستیم.

در گجت نیوز بخوانید:
وان پلاس ۱۳ باتری عالی و دوربین افتضاحی خواهد داشت وان پلاس 13 با این قابلیت استحکامی بالاتر از آیفون 15 و گلکسی S24 خواهد داشت وان پلاس ۱۳ با این دوربین فوق‌العاده به جنگ گلکسی اس ۲۵ اولترا خواهد رفت وان پلاس ۱۲ نخرید؛ ۶ دلیل که باید منتظر عرضه وان پلاس ۱۳ شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*