نسل جدید رنو 4

رنو 4 برگشت؛ معرفی رسمی نسل جدید هاچ بک محبوب فرانسوی

نسل جدید رنو 4 با طراحی رترو و قوای محرکه تمام برقی معرفی شد. هاچ بک پرطرفدار فرانسوی حالا به یک کراس اوور جمع و جور پیشرفته تبدیل شده است.

رنو 4، هاچ بک اقتصادی پرطرفدار خودروساز فرانسوی، در سال 1961 روانه بازار شد و به مدت بیش از 30 سال در بالغ بر 100 کشور به فروش رسید. این محصول رنو با فروشی چشمگیر که از 8 میلیون دستگاه فراتر رفت، موفقیتی تجاری در سطح جهان برای این شرکت رقم زد. با این حال، در سال 1994 بالاخره از خط تولید خارج شد. این اما پایان کار رنو 4 نیست؛ چراکه رونمایی از نسل جدید آن با نام رنو 4 E-Tech در اخبار خودرو سروصدا به پا کرده است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی و ابعاد نسل جدید رنو 4

رنو 4 E-Tech یک شاسی بلند تمام برقی جمع و جور است که بازسازی رنو 4 با ترکیب المان‌های کلاسیک و آینده‌گرایانه به حساب می‌آید. چند سال قبل رنو از کانسپت 4ever Trophy رونمایی کرد که به نوعی نمونه اولیه همین خودرو بود. همان‌طور که در تصاویر رنو 4 جدید می‌توان دید، نسخه تولیدی تفاوت زیادی با کانسپت مذکور ندارد و صرفاً برخی از المان‌های اغراق‌آمیز و غیرمتعارف از آن حذف شده‌اند.

بدنه نسخه جدید رنو 4 حالتی مکعبی با به‌اصطلاح باکسی دارد و در همان حال که از این نظر همگام با ترند کنونی اس یو وی‌ها است، رنو 4 قدیمی را به یاد می‌آورد. طراحان رنو همچنین برای بازسازی چراغ‌های جلو و عقب نسخه کلاسیک در قالبی به‌روز تلاش کرده‌اند. نتیجه این شده است که دو چراغ گرد به‌همراه لوگو رنو به‌صورت نورانی در نواری در ناحیه جلو جا گرفته‌اند و در ناحیه عقب هم چراغ‌های عمودی سه بخشی قرص‌مانند به چشم می‌خورند.

نسل جدید رنو 4 با طول 4.14 متری، بین خودرو سوپرمینی کلیو و کراس اوور ساب‌کامپکت کپچر قرار می‌گیرد. عرض و ارتفاع این اس یو وی جمع و جور به ترتیب 1.8 و 1.57 متر اعلام شده است و کف بدنه آن هم تا سطح زمین 18.1 سانتی‌متر فاصله دارد.

کابین کراس اوور جدید رنو

فضای داخلی رنو 4 مدل 2025 به‌صورت کامل با مواد بازیافتی ساخته شده است و به ادعای رنو، 88.6 درصد از این خودرو در انتهای عمر آن قابل بازیافت خواهد بود. در کابین امکاناتی مثل نمایشگر لمسی 10 اینچی مختص به سیستم مولتی مدیا، صفحه آمپر تمام دیجیتال 10.1 اینچی، فرمان دو سر تخت، صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، چندین پورت یواس‌بی سی، سیستم صوتی هارمن کاردن و سانروف در دسترس قرار دارند.

این کراس اوور برقی جمع و جور فرانسوی 420 لیتر فضای بار دارد و به دلیل فاصله 2.62 متری بین دو محور آن، سرنشینان عقب از فضای پای مناسبی برخوردار خواهند بود.

مشخصات فنی رنو 4 E-Tech

رنو 4 E-Tech که مبتنی بر پلتفرم AmpR Small توسعه پیدا کرده است، در دو نسخه با خروجی‌های متفاوت در دسترس قرار می‌گیرد. نسخه پایه 121 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نسخه بالارده‌تر با موتوری قدرتمندتر، توان تولید 148 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را دارد. همین نسخه برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به کمتر 8 و نیم ثانیه زمان نیاز دارد و در کمتر از 7 ثانیه از 80 به 120 کیلومتر بر ساعت پیدا می‌کند.

پورت شارژ نسل جدید رنو 4

رنو دو باتری پک با ظرفیت‌های 40 و 52 کیلووات ساعتی برای این کراس اوور الکتریکی در نظر گرفته است. تخمین زده می‌شود با یک بار شارژ کامل باتری پک کوچک‌تر بتوان مسافت 300 کیلومتر را طی کرد، در حالی که شعاع حرکتی نمونه دیگر به 400 کیلومتر می‌رسد. این خودرو از شارژ دی‌سی 100 واتی پشتیبانی می‌کند که با اتکا به آن، شارژ خودرو از 15 تا 80 درصد ظرف نیم ساعت امکان‌پذیر می‌شود.

به گفته رنو، نسل جدید رنو 4 در کم‌ترین حالت 1410 کیلوگرم وزن دارد و با سفارش تجهیزات اضافی و باتری پک بزرگ‌تر، وزن آن افزایش پیدا می‌کند. این خودرو ذارای حداکثر ظرفیت یدک کشی 750 کیلوگرم است.

تاریخ عرضه و قیمت رنو 4 مدل 2025

رنو 4 E-Tech به‌زودی در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 به نمایش گذاشته می‌شود و سال آینده میلادی در اروپا عرضه خواهد شد. هرچند هنوز قیمت این کراس اوور ساب کامپکت مشخص نیست، انتظار می‌رود با قیمت حدود 30 هزار پوند در بریتانیا عرضه شود.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*