آیپد مینی 7

اپل از تبلت آیپد مینی 7 با هوش مصنوعی و یک قلم هوشمند جذاب رونمایی کرد

اپل پس از سال‌ها با معرفی آیپد مینی 7 سری تبلت های کوچک خود را به‌روز کرد. تبلت iPad mini 7 به هوش مصنوعی مجهز شده است و می‌تواند با قلم هوشمند خود امکانات جالبی را در اختیار شما قرار دهد.

آخرین‌بار سه سال پیش بود که شاهد معرفی آیپد مینی 2021 بودیم. تاخیر اپل در معرفی نسل جدید آیپد مینی آنقدر طول کشید که بسیاری فکر می‌کردند این تبلت کوچک به گورستان تکنولوژی پیوسته است. هرچند که اکنون آیپد مینی 7 با تراشه A17 Pro در اخبار تکنولوژی خودنمایی می‌کند. تراشه A17 Pro به منظور فعال کردن قابلیت‌‌های هوش مصنوعی در تبلت اپل قرار گرفته است.

مشخصات و قیمت تبلت آیپد مینی 7 اپل

آیپد مینی 7

تراشه جدید تنها ویژگی تبلت ۸.۳ اینچی اپل نیست. حالا شما می‌توانید آیپد مینی را در دو رنگ جدید آبی و بنفش سفارش دهید. در بخش حافظه نیز شاهد تغییراتی هستیم. نسخه پایه این تبلت دارای حافظه ۱۲۸ گیگ است و شما می‌توانید مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگ را نیز با پرداخت مبلغی بیشتر سفارش دهید. مدل پایه آیپد مینی 7 با برچسب قیمتی ۴۹۹ دلاری روانه بازار خواهد شد. برای تهیه مدل پایه با امکان اتصال به شبکه موبایل نیز باید ۶۴۹ دلار هزینه کنید.

در بخش نرم‌افزاری iPadOS 18 را مشاهده می‌کنیم. همچنین مینی جدید از اپل پنسل پرو پشتیبانی می‌کند تا به گزینه‌ای وسوسه‌کننده برای افراد حرفه‌ای تبدیل شود. اپل ادعا می‌کند تراشه A17 Pro (که پیشتر در آيفون 15 پرو و 15 پرو مکس استفاده شده بود) سرعت موتور عصبی تبلت را نسبت به نسل گذشته دو برابر می‌کند. عملکرد CPU و GPU نیز بهبود یافته است.

آیپد مینی 7

همچون گذشته آیپد مینی 7 از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در بدنه پشتی بهره می‌برد. گرچه اینبار دوربین به سیستم پردازشی Smart HDR 4 مجهز شده است. پشتیبانی از وای‌فای 6E نیز امکان اتصال سریع‌تر به اینترنت را میسر می‌کند.

با وجود همه مشخصات گفته شده، می‌توان مهمترین ویژگی آیپد مینی 7 را پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل دانست. هوش مصنوعی تا اواسط ماه آينده برای کاربران آمریکایی فعال خواهد شد. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند به ابزارهای جدیدی برای نوشتن در برنامه‌های مختلف مثل ایمیل و یادداشت دسترسی پیدا کنند. همچنین هوش مصنوعی در زمینه ویرایش عکس نیز ترفندهایی در آستین دارد.

آیپد مینی 7

با توجه به گذشت چند سال از آیپد مینی 6 به‌نظر می‌رسد که خرید نسل هفتم یک انتخاب منطقی باشد. مخصوصا اینکه شاهد پشتیبانی از اپل پنسل پرو هستیم. تنها مشکل اینجاست که اپل این قلم را به‌‌صورت جداگانه و با قیمت ۱۲۹ دلار به‌فروش می‌رساند. همچنین در نسل گذشته عمر باتری یک مشکل مهم بود؛ اما اکنون اپل وعده داده است که آیپد مینی 7 می‌تواند با هر بار شارژ یک روز کامل را دوام بیاورد.

بیشتر بخوانید:
رد مجیک قدرتمندترین تبلت گیمینگ سال ۲۰۲۴ را معرفی کرد سامسونگ از دو تبلت جدید گلکسی تب S10 پلاس و گلکسی تب S10 اولترا با امکانات و مشخصات متفاوت رونمایی کرد فوری: نصب آپدیت iPadOS 18 باعث از کار افتادن آیپد پرو می‌شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*