توقف تولید کلوت مکث موتور

تولید کلوت مکث موتور متوقف شد

مکث موتور اقدام به توقف تولید پیکاپ کلوت کرد. وانت چینی مونتاژی Kalut حالا از دور رقابت خارج شده است تا جای خود را به محصولاتی دیگر بدهد.

مکث، زیرمجموعه گروه ماموت، سال 1400 پیکاپ چینی دایون V5 را با نام کلوت به‌عنوان یکی از معدود پیکاپ‌های صفرکیلومتر بازار ایران عرضه کرد. مکث موتور تا مرداد گذشته کلوت را رسماً از درب کارخانه عرضه می‌کرد، ولی آخرین اخبار خودرو نشان از این دارند که این خودروساز بخش خصوصی به تولید آن خاتمه داده است. این اتفاق البته دور از انتظار نبود؛ چراکه تیراژ تولید هر دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک این پیکاپ کمتر از سایر پیکاپ‌های بازار بود و از 5 هزار دستگاه فراتر نمی‌رفت.

توقف تولید کلوت

کلوت رقبایی نظیر کی ام سی تی 8 و فوتون تونلند داشت. در حالی که به نظر می‌رسد ضعف این وانت مونتاژی چینی در برابر رقبا نقشی تعیین‌کننده در توقف تولید آن دارد، زمزمه‌هایی هم به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که گروه ماموت در برنامه تولید خود تجدید نظر کرده است. گروه ماموت قصد دارد در خط تولید کلوت، محصولات برند «لوکانو» (Lucano) را تولید کند. لوکانو برند تازه‌تاسیس ماموت است که تحت آن خودروهای لوکس چری را عرضه می‌کند و تاکنون لوکانو 7 و لوکانو 8 را تحت این برند به بازار ایران معرفی کرده است.

با توقف تولید کلوت مکث موتور، بازار پیکاپ‌ها در ایران حتی کوچک‌تر از قبل می‌شود. در این مقطع فوتون G7، کی ام سی تی 8 و کی ام سی تی 9 به‌عنوان پیکاپ‌های صفر کیلومتر در دسترس متقاضایان قرار دارند.

این تنها تغییر در برنامه تولید گروه ماموت نیست. ماموت حتی با خریداری 60 درصد از شرکت دیار خودرو در سال قبل، تولید بایک X7 را به این شرکت سپرد. شواهد حکایت از این دارند که گروه ماموت تصمیم گرفته است تولید محصولات بایک را به دیار خودرو محول کند. اگر با دیار خودرو آشنایی ندارید، همان شرکتی است که در نمایشگاه خودرو تهران 1402 از بایک بی جی 40 و بایک بی جی 80 پرده‌برداری کرد.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*