دوربین مداربسته

چرا نصب دوربین مداربسته بی‌سیم گزینه‌ای مناسب برای نظارت است؟

آیا می‌خواهید خانه، فروشگاه یا محل کارتان را همیشه زیر نظر بگیرید و خیالتان بابت امنیت آن راحت باشد؟ یکی از بهترین راهکارها برای حفظ امنیت و نظارت دائمی اماکن، نصب دوربین مداربسته است. خوشبختانه دوربین‌های مداربسته در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند که بر اساس نیاز و بودجه‌تان می‌توانید یکی را انتخاب کنید. یکی از بروزترین مدل‌های دوربین که در سال‌های اخیر معرفی شده‌، دوربین‌ مداربسته بی‌سیم یا وایرلس است. در ادامه این مطلب ویژگی‌ها، مزایا و تفاوت‌های نصب دوربین مدار بسته بی‌سیم با معمولی را بیان می‌کنیم. در اینصورت اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، می‌توانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

دوربین مداربسته بی‌سیم چیست و چه کاربردی دارد؟

دوربین مداربسته بی‌سیم (Wireless CCTV) با نام دوربین وای فای هم شناخته و به طورکلی به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شود. در مدل‌های آنالوگ تصاویر از طریق امواج رادیویی و مستقیم به DVR ارسال می‌شود و احتمال افت کیفیت دارد؛ اما در مدل‌های بی‌سیم دیجیتال، تصاویر از طریق امواج رادیویی و باکیفیت بالاتر فرستاده می‌شود و می‌توانید مستقیم آنها را روی موبایل، کامپیوتر یا در فضای ابری ذخیره کنید. نصب دوربین مدار بسته بی‌سیم بسیار ساده‌تر از مدل‌های سیم دار است. در صورتی که تجهیزات آن را داده باشید در کمتر از یک ساعت قابل انجام است.

مزایای نصب دوربین مداربسته بی‌سیم نسبت به معمولی چیست؟

در سال‌های اخیر دوربین‌های مداربسته وایرلس محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و در اکثر محل‌ها نصب می‌شوند. در ادامه با 13 علت نصب دوربین مداربسته بی‌سیم به جای سیم‌دار آشنا می‌شویم:

  1. دوربین‌های مداربسته بی‌سیم برای ضبط و انتقال تصاویر نیاز به کابل کشی ندارند.
  2. هزینه نصب دوربین مدار بسته بی‌سیم بدلیل حذف سیم، داکت و زمان نصب نسبت به مدل‌های سیم‌دار کمتر است. البته باید هزینه‌ای برای خرید تجهیزات شبکه هم در نظر بگیرید.
  3. نیاز به دانش تخصصی برای نصب دوربین مداربسته نیست و می‌توانید خودتان هم آن را نصب کنید.
  4. دوربین‌های بی‌سیم به‌راحتی جابجا می‌شوند و برای مستاجرها یا رویدادهای موقت بسیار مناسب هستند.
  5. در محل‌هایی که سیم‌کشی سخت است یا امکان سیم‌کشی نیست به‌راحتی قابل اجرا هستند.
  6. از طریق اپلیکیشن و از راه دور هم می‌توانید تصاویر ضبط شده را روی گوشی یا کامپیوتر خود ببینید و ذخیره کنید.
  7. می‌توانید از آن حتی در مکان‌های کم نور که امکان نورپردازی ندارند، استفاده کنید.
  8. در باغ و فضای آزاد که امکان سیم‌کشی ندارد، به‌راحتی نصب می‌شود و حتی اگر پریز برق نداشته باشید، می‌توانید مدل‌های شارژی یا باتری‌خور را انتخاب کنید.
  9. نداشتن کابل و اتصالات دیگر باعث خلوتی اطراف و زیبایی بیشتر دوربین مداربسته شده و آن را برای فضاهای با سبک مینیمال و خلوت مناسب ‌می‌کند.
  10. مصرف انرژی (برق) آن نسبت به دوربین‌های مداربسته سیمی کمتر است.
  11. این دوربین‌ها با داشتن بلندگو و اسپیکر داخلی امکان ضبط صدا و مکالمه دارند.
  12. دوربین‌های مداربسته بی‌سیم از کارت حافظه SD پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید ظرفیت ذخیره‌سازی آنها را بسته به نیازتان افزایش دهید.
  13. این دوربین‌ها قابلیت چرخش 180 تا 360 درجه دارند و می‌توانند تصاویر را از جهات مختلف ضبط و پخش کنند.

دوربین مداربسته

نکات مهم برای انتخاب و نصب دوربین مداربسته بی‌سیم

حال که با مزایای دوربین مداربسته بی‌سیم آشنا شدیم به نکات مهم برای خرید و سپس نصب آن اشاره می‌کنیم:

ویژگی‌های مهم برای انتخاب دوربین مداربسته

  • نوع دوربین: ابتدا باید از بین انواع دوربین‌ مداربسته، مدل مناسب خود را انتخاب کنید. برای انتخاب مدل مناسب باید به نیازها، محل نصب، بودجه و ویژگی‌های مدنظرتان دقت کنید.
  • برند معتبر: یکی از مهم‌ترین نکات مهم در خرید، توجه به برند دوربین مداربسته است. سعی کنید از برندهای نام آشنا مدلی را انتخاب کنید و سراغ دوربین‌های ارزان قیمت نروید؛ زیرا ممکن است به سرعت آسیب دیده و هزینه زیادی به شما تحمیل ‌کنند.
  • گارانتی: باید از شرکتی دوربین مداربسته را بخرید که محصول را با گارانتی به شما بفروشد و کالا ضمانت اصالت و بازگشت داشته‌باشد؛ در اینصورت اگر دستگاه مشکل داشته‌باشد می‌توانید برای تعمیر یا تعویض اقدام کنید.
  • کیفیت تصویر: برای اینکه در تصاویر ضبط شده جزئیات بخوبی نشان داده شود باید دوربین مداربسته حداقل کیفیت HD داشته‌باشد.
  • دید در شب: اگر می‌خواهید دوربین را در محلی کم نور یا در فضای باز نصب کنید قابلیت دید در شب اهمیت دارد؛ در اینصورت حتی در تاریکی هم می‌توانید تصاویر باکیفیتی ضبط کنید.
  • سنسور تشخیص حرکت: دوربین‌های مداربسته بی‌سیم برای مدیریت مصرف انرژی بعد از چند دقیقه استندبای می‌شوند. با وجود سنسور تشخیص حرکت، هر فعالیت مشکوک یا حرکتی باعث روشن شدن دوربین می‌شود. حتی می‌توانید برای رفتارهای مشکوک امکان ارسال گزارش را فعال کنید.
  • مقاومت در برابر آب و خاک: اگر قصد نصب دوربین مدار بسته در فضای آزاد را دارید باید مدلی انتخاب کنید که ضد آب و ضد گردوغبار باشد. در غیر اینصورت در اثر تغییر آب و هوا دوربین آسیب دیده و هزینه زیادی روی دست‌تان می‌گذارد. به همین دلیل بهتر است دوربین استانداردهای IP66 یا IP67 داشته باشد.

دوربین مداربسته

نکات مهم برای نصب دوربین مداربسته

بعد از خرید نوبت به نصب دوربین مدار بسته می‌شود. برای نصب باید به نکات زیر دقت کنید:

  1. ابتدا محل دقیق نصب دوربین را مشخص کنید. بهتر است مکانی را انتخاب کنید که ارتفاع و زاویه خوبی به سوژه‌های مهم داشته‌باشد و جزئیات را به‌خوبی نمایش دهد.
  2. اگر دوربین بی‌سیم شما از برق استفاده می‌کند باید محل نصب به برق دسترسی داشته‌باشد.
  3. با توجه به اینکه این دوربین‌ها برای انتقال تصاویر از امواج وای فای استفاده می‌کنند باید محل نصب در محدوده تحت پوشش WIFI باشد تا در ارسال تصاویر مشکلی به وجود نیاید. اگر آنتن‌دهی در آن منطقه کم است باید از دستگاه‌های تقویت‌کننده وای فای استفاده کنید.
  4. بعد از نصب باید رمز پیش‌فرض دوربین را تغییر دهید و با زدن رمز‌های قوی از هک شدن دوربین جلوگیری کنید.

آنچه درباره دوربین مداربسته بی‌سیم آموختیم:

در این مطلب با ویژگی و مزایای مختلف دوربین‌های مداربسته بی‌سیم آشنا شدیم و تفاوت آن را با دوربین‌های مداربسته معمولی بیان کردیم. اگر نصب سریع، جابجایی راحت و زیبایی دوربین برای شما اهمیت دارد، باید دوربین بی‌سیم بخرید؛ اما اگر سیم‌کشی برایتان مهم نیست و امنیت مهم است، دوربین‌های سیمی مناسب شما هستند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*