ایلان ماسک جت جنگی

آیا ایلان ماسک در حال طراحی یک جت جنگی است؟

اخیرا صحبت درباره احتمال ساخت یک جت جنگی توسط ایلان ماسک با ظاهری شبیه به یک بشقاب پرنده حسابی داغ شده است.

ایلان ماسک همواره به‌خاطر رفتار عجیب و غریب و خارج از عرف در کنار پروژه‌های صنعتی و جذابی که شبیه به داستان‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسند تحت توجهات زیادی قرار دارد. به همین دلیل کمتر کسی با شنیدن شایعه توسعه یک جت جنگی با ظاهری ترسناک شبیه به یک یوفو چندان تعجب می‌کند. این اخبار اما اخیرا به‌طور جدی مخابره شده و شایعات مربوط به طراحی و ساخت یک جت جنگی توسط ایلان ماسک مدتی‌ست که به گوش می‌رسد.

البته با بررسی‌های دقیق‌تر در اسناد و اظهارنظرهای مسئولین تسلا و اسپیس ایکس متاسفانه هیچ‌گونه شواهدی در خصوص پروژه جت جنگی با ظاهر شبیه به بشقاب پرنده مشاهده نمی‌شود. با این وجود اینجا قصد داریم نگاهی داشته باشیم به تاریخچه توسعه این جت جنگی توسط شرکت های ایلان ماسک و شواهدی که از این مساله در اختیار داریم.

جنگنده SpaceX

تاریخچه توسعه جت جنگی توسط ایلان ماسک به کجا برمی‌گردد؟

بر اساس گزارشات به دست آمده از آخرین اخبار نظامی، اخیرا کانال شناخته‌شده HyperSpeed در یوتیوب با انتشار یک ویدیو مدعی شده که ایلان ماسک فرآیند ساخت جت جنگی با ظاهر شبیه به بشقاب پرنده را به پایان رسانده و اکنون در فاز تست آن به سر می‌برد. به‌ادعای هایپر اسپید، اسلحه‌ها و مشخصات مربوط به این جت جنگی شبیه به رمان‌های علمی و تخیلی بوده و شامل چندین اسلحه مایکرو ویو است که قادر به آب کردن سایر اسلحه‌ها در مبارزات هستند.

جنگنده اسپیس ایکس

این ویدیو ضمن اعلام اینکه جنگنده ایلان ماسک تا کنون بارها حین پرواز آزمایشی مشاهده شده است، طراحی آن را شبیه به تصویر فتوشاپی بالا توصیف کرده و از تجهیز آن به سلاح‌های الکترومغناطیسی (EMP) خبر داده که توانایی از کار انداختن رادارها و اسلحه‌های سایر جنگنده‌ها را خواهد داشت.

البته ویدیوی منتشر شده توسط این کانال یوتیوبی در نهایت چندان مورد استقبال قرار نگرفت؛ زیرا تدوین و نمای آن بیشتر به توصیف دستاوردهای تکنولوژیک اسپیس ایکس و تسلا اختصاص داشت تا توضیح روند دقیق ساخت و ارائه شواهد وجود جت جنگی. به همین دلیل عده زیادی از کاربران ویدیوی منتشر شده توسط HyperSpeed را فیک توصیف کرده‌اند.

آیا ایلان ماسک واقعا در حال توسعه یک جنگنده است؟

همان‌طور که اشاره شد هیچ‌گونه شواهد قابل استنادی از توسعه یک جت جنگی توسط ایلان ماسک در دست نیست و حتی اگر اسپیس ایکس یا دیگر شرکت‌هایی هم مشغول توسعه جنگنده‌های آینده‌نگرانه و پیشرفته باشند محصول نهایی آن‌ها احتمالا هیچ شباهتی به آن‌چه در این تصویر مشاهده می‌شود نخواهد داشت.

مدیر عامل تسلا

واقعیت اینجاست که بسیاری از مشخصاتی که در ویدیوی کانال HyperSpeed در خصوص پروژه ساخت جنگنده X-One منتشر شده صرفا برگرفته از رمان‌های علمی تخیلی بوده و برخی مشخصاتی که برای هواپیمای جنگی ایلان ماسک توصیف می‌شود با دستاوردهای کنونی علم هوانوردی غیرممکن به شمار می‌روند. برای مثال، در این ویدیو از مشخصاتی مثل امکان دستیابی به سرعت حدود 6 ماخ، مصرف سوخت باورنکردنی، امکان مخفی شدن در ظاهر یک ابر و استفاده از اشعه‌های مایکرو ویو برای ذوب کردن اهداف برای جت جنگی ایلان ماسک برشمرده شده که آن را به یک سفینه فضایی برخاسته از رمان‌های علمی تخیلی بیشتر شبیه می‌کند تا یک جنگنده واقعی.

از سوی دیگر حتی در صورتی که یکی از کمپانی‌های متبوع ایلان ماسک مشغول توسعه یک جت جنگی بود، احتمالا در قالب یک پروژه فوق سری به انجام این کار مشغول می‌بود و اطلاعات بسیار محدودی در آن به بیرون درز می‌کرد. بنابراین درج مشخصات این جنگنده با این سطح جزئیات بصری باعث می‌شود کلیات این پروژه به‌طور کامل مشکوک به نظر برسد.

مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس اکنون مشغول انجام چه کاری است؟

در حال حاضر پرسروصداترین پروژه ایلان ماسک و کمپانی‌های متبوعش تاکسی‌های Cybercab است که با استفاده از خودروهایی مجهز به فناوری تماما خودران مسافرین را بدون نیاز به هیچ راننده‌ای سوار کرده و به مقصد می‌رساند. به‌ادعای خود ایلان ماسک پروژه سایبرکب هنوز چندین سال تا عرضه عمومی فاصله دارد. با این وجود با توجه به سابقه نه چندان درخشان مدیر عامل تسلا در ارائه به‌موقع محصولاتش به بازار نمی‌توان انتظار داشت که تاکسی‌های خودران تسلا زودتر از پنج سال دیگر قابل استفاده در ناوگان حمل و نقل آمریکا و دیگر کشورها باشند.

ایلان ماسک جت جنگی

در کنار ماجراجویی‌های تکنولوژیک ایلان ماسک در کمپانی تسلا، اسپیس ایکس نیز این روزها حسابی مشغول تست و توسعه پروژه‌های فضایی بلندپروزانه خود است و به‌تازگی نیز در پروژه اخیر خود با برنامه‌ریزی برای گرفتن یکی از اجزای بازگشتی ماهواره‌بر خود حین سقوط با استفاده از بازوهای رباتیک به دستاورد بزرگی رسید. این پروژه گام فوق‌العاده بلندی برای پیشبرد اهداف اسپیس ایکس در پرتاب کاوشگرها و ماهواره‌های آینده خود به فضا به شمار می‌رود.

در گجت نیوز بخوانید:
کارگردان فیلم علمی‌تخیلی معروف، ایلان ماسک را به کپی کاری متهم کرد؛ تسلا ایده‌های دیگران را می‌دزدد؟ آیا پیکاپ تسلا سایبرتراک تسلا واقعا ضد گلوله است؟ جدایی ایلان ماسک از تسلا: یا ۶۵ میلیارد دلار حقوق می‌دهید، یا می‌روم