تراشه هواوی پی 9

تراشه هواوی پی 9 توانست Helio X20 را در بنچمارک‌ها مغلوب کند

دو وب‌سایت GFXBench معروف مقایسه‌ای را بین چند تراشه انجام داده‌اند که بر اساس آن تراشه هواوی پی 9 یعنی Kirin 955 توانسته امتیازات بهتری را نسبت به هلیو ایکس 20 به‌دست آورد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

هواوی پی 9 و پی 9 پلاس دو پرچم‌دار تازه‌وارد غول چینی هستند که دو روز قبل طی یک مراسمی در شهر لندن رونمایی شدند. البته این کمپانی در کنار آن‌ها از یک دستبند سلامت به نام TalkBand B3 نیز رونمایی کرد که به‌زودی وارد بازار خواهد شد. طی این دو روز گجت نیوز تمامی مسائل مربوط به این گوشی هوشمند را تحت پوشش قرار داد؛ اما شاید نکته‌ای که کمتر به آن پرداخته شده است امتیازات بنچمارکی است که هواوی پی 9 توانسته کسب کند.

تراشه هواوی پی 9 در حقیقت Kirin 955 نام دارد و بخ پردازنده 64 بیتی 8 هسته‌ای مجهز است که البته این تراشه ساخت خود کمپانی هواوی است. به‌تازگی مقایسه‌ای بین چند پردازنده مدرن گوشی‌های هوشمند توسط دو وب‌سایت  Geekbench و GFXBench انجام شده است که در زیر قادر خواهید بود تصاویر آن را مشاهده کنید.

تصویر نخست قدرت پردازش این تراشه در حالت تک‌هسته‌ای را آزموده است. بر اساس این گزارش دو تراشه اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890 با کسب امتیازهای 2.353 و 2.139 رتبه اول و دوم را از آن خود کرده‌اند. اما جایگاه‌های بعدی را نیز تراشه Kirin 955، Helio X20 (مدیاتک 6797) و همچنین اسنپدراگون 810 به خود اختصاص داده‌اند. در این آزمایش تراشه ساخت هواوی با فاصله‌ای کم توانسته تراشه پرچم‌دار مدیاتک را شکست دهد.

در مقایسه دوم (عکس دوم) که در حالت دو هسته‌ای این تراشه‌ها آزموده شده‌اند، فاصله خیلی بیشتر از حالت تک‌هسته‌ای است. در این مقایسه دو تراشه اگزینوس 8890 سامسونگ و تراشه Kirin 955 هواوی توانسته‌اند با کسب امتیازات 7.497 و 6.415 مقام دوم را از آن خود کرده‌اند. نکته جالب این قضیه قدرت کمتر اسنپدراگون 820 و البته اختلاف زیاد تراشه Helio X20 نماینده مدیاتک در این آزمایش است.

در عکس آخر نیز مقایسه‌ای بین این تراشه‌ها ازنظر واحد سه بعدی چند پلتفرمی انجام گرفته است. در این مقایسه که با کیفیت Full HD انجام شده است، تراشه Kirin 955 پایین‌ترین نرخ بیت ریت را با میزان 23.2 فریم در ثانیه به نام خود ثبت کرده است که از این نظر می‌بایست آن را رده پنجم دانست. اما با کمی اختلاف و پس‌ازآن تراشه هلیو ایکس 20 حضور دارد که آن نیز میزان 24.8 فریم در ثانیه را به ثبت رسانده است.

نتایج تراشه هواوی پی 9 در بنچمارک‌ها

درمجموع می‌توان گفت که تراشه تازه‌وارد Kirin 955 توانسته تا حدودی از رقیب خودش هلیو ایکس 20 عملکرد بهتری را داشته باشد و در مقایسه با آن به پیروزی برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*