کارگردان بازی مورد انتظار Final Fantasy 15 آقای هاجیمی تاباتا (Hajime Tabata) امروز اطلاعات بیشتری راجع به این عنوان نقشآفرینی که پروسه ساخت طولانی را تجربه میکند، با طرفداران در میان گذاشته و در رابطه با بستههای الحاقی (DLC)، نسخه رایانههای شخصی و نرخ فریم بازی سخنانی را مطرح کرده است.
اولازهمه در صحبتی که آقای تاباتا با وبسایت JeuxVideo در رابطه با بسته الحاقی Final Fantasy 15 داشت، اعلام کرد شرکت اسکوئر انیکس (ناشر بازی) قصد دارد تابستان امسال از محتوای اضافی برای بازی رونمایی کند. وی در ادامه افزود اسکوئر انیکس قصد انتشار یکسری بسته الحاقی معمولی را نداشته و هدف از ایجاد این بستههای الحاقی، افزایش اشتیاق در میان جامعه طرفداران است.
اما در رابطه با نسخه رایانههای شخصی بازی که احتمالاً پس از انتشار نسخه کنسولی در تابستان جاری منتشر خواهد شد، آقای تاباتا اظهار امیدواری کرد که نسخه رایانههای شخصی میتواند بازی را وارد سطح تکنیکی جدیدی کند. طبق گزارش منتشر شده توسط وبسایت DualShockers، تاباتا امیدوار است نسخه رایانههای شخصی Final Fantasy 15 بتواند به عناصری دست یابد که به علت محدودیت کنسولها امکان پیادهسازی آنها در پلیاستیشن 4 و اکس باکس وان وجود ندارد.
در کنار موارد بالا، نسخه رایانههای شخصی Final Fantasy 15 در صورت تائید، پورتی از نسخه کنسولی نبوده و آقای تاباتا تائید کرد اسکوئر انیکس قصد دارد زمانی را جهت تحقیقات مناسب و انتخاب تصمیمهای صحیح در رابطه باقابلیتهای تکنیکی نسخه رایانههای شخصی، در نظر بگیرد.
در رابطه با فریم ریت Final Fantasy 15 که در جدیدترین نسخه آزمایشی بازی با نام پلاتینیم در وضعیت چندان جالبی قرار نداشت، آقای تاباتا اظهار داشت که تیم توسعه بازی هم اکنون در حال بهینهسازی این مسئله هستند.
Final Fantasy 15 در ماه سپتامبر سال جاری برای کنسولهای پلیاستیشن 4 و اکس باکس وان منتشر خواهد شد. همانطور که در بالا نیز ذکر شد، نسخه رایانههای شخصی بازی نیز بهاحتمال فراوان در آینده نزدیک منتشر میشود.