Lenovo Phab

Lenovo Phab ؛ گوشی هوشمند غول پیکر یا تبلتی کوچک؟

Lenovo Phab در هند عرضه شد. جریان بی‌وقفه راه‌اندازی گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی لنوو در هند، همچنان ادامه دارد. این کمپانی چند ملیتیِ سازنده لوازم الکترونیکی، به‌تازگی لنوو فب (Lenovo Phab) را در این کشور عرضه کرد.

دستگاهی که همان‌طور از نامش پیداست. یک فبلت غول‌پیکر با نمایشگر 6.98 اینچی است. دستگاهی که بهتر است آن را یک تبلت کوچک بنامیم تا یک گوشی هوشمند بزرگ؛ پنل نمایشگر گوشی‌های هوشمند سال‌به‌سال بزرگ‌تر شده‌اند و به نظر می‌رسد که نقطه مناسب فعلی برای اندازه نمایشگر این دستگاه‌ها، بین 5.2 تا 5.7 اینچی باشد که برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی در نظر گرفته می‌شود. تبلت‌های کوچک به آهستگی  در حال پیدا کردن جایگاه خود در بازارهای جهانی هستند و لنوو شاید قصد دارد که با بازار هند این دستگاه خاص را محک بزند.

اگر بخواهیم مشخصات فنی این تبلت را موردبررسی قرار دهیم باید گفت که Lenovo Phab از یک صفحه‌نمایش 6.98 اینچی با رزولوشن  720p بهره می‌برد. در این فبلت از یک چیپست اسنپدراگون 410 کوالکام استفاده شده و 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد. بیایید نگاهی به دوربین‌های آن بی اندازیم؛ لنوو فب یک دوربین 13 مگاپیکسلی در عقب داشته و جلوی آن نیز یک سنسور دوربین 5 مگاپیکسلی کار شده است.

این فبلت را یک باتری 4250 میلی‌آمپر ساعتی روشن نگاه می‌دارد و ازلحاظ نرم‌افزاری نیز اندروید 5.1 لالی پاپ – که رابط کاربری Vibe UI روی آن قرار گرفته – را اجرا می‌کند. از منظر ویژگی‌های ارتباطاتی نیز می‌توان به شبکه‌های 4G LTE، 3G HSPA، وای فای 802.11 با پروتکل‌های b/g/n، بلوتوث 4.0 و GPS اشاره کرد. قطعاً برای افرادی که دستگاهی با چنین اندازه‌ای خریداری می‌کنند، استفاده از آن با یک دست در اولویت نیست، اما با این وجود لنوو ویژگی نرم‌افزاری بخصوصی برای کاربرانش تدارک دیده که به آن‌ها اجازه می‌دهد که بتوانند حتی با یکدست نیز از آن استفاده کنند.

Lenovo Phab آیا باید آن را گوشی هوشمند غول پیکری دانست یا یک تبلت کوچک؟

لنوو فب اولین گوشی هوشمند بزرگ این کمپانی نیست که در هند عرضه می‌شود. لنوو فب پلاس که یک نسخه پریمیوم از همین سری فبلت‌های این غول تکنولوژی چینی است، اواخر سال گذشته در این کشور راه‌اندازی شد. در حالی که هیچ بازخورد خوبی از ارائه این دستگاه در هند نشد، شاید بتوان لنوو را یک کمپانی با اعتماد به نفس بالا دانست. شرکتی که تمام عزم خود را جزم کرده تا هر چه بیشتر در بازار این کشور نفوذ کند.

Lenovo Phab

در همین حال، لنوو فب (Lenovo Phab) از 21 آوریل با قیمت 11999 روپیه (185 دلار) و انحصاراً توسط خرده فروشی آنلاین Flipkart و به‌صورت معامله روز (Flash Sale) در دسترس قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*