Audi از دوچرخه الکترونیکی جدید خود رونمایی کرد+گالری عکس

 

 

تا به حال خبر های زیادی درباره ماشین های الکتریکی، موتورسیکلت الکتریکی و حتی هواپیمای الکتریکی در گجت نیوز خوانده اید. اما کارخانه اتومبیل سازی Audi با ابداع جدید خود، فلسفه وجودی دوچرخه را زیر سوال برده است! این شرکت طی هفته جاری در اتریش، دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته خود را رونمایی خواهد کرد.

این دوچرخه الکتریکی تنها 10‪.‬8 کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از پلیمر فیبر کربن تقویت شده و فشرده است. بدنه به گونه ای طراحی شده که تا حد امکان مرکز ثقل دوچرخه پایین باشد. این کار باعث می شود که کنترل و حرکت دوچرخه آسان تر شده و مانورهای آن چالاک تر شوند. چرخ های ۲۶ اینچی این دوچرخه برقی از همان جنس فیبر کربن تقویت شده فشرده است که در بدنه استفاده شده. این چرخ ها با استفاده از تکنولوژی ابداعی Audi ultra blade ساخته شده اند. در این شیوه از پره چرخ پهن و عریضی استفاده می شود که انتقال قدرت از پدال را به بهترین شکل بهینه می کند.
موتور الکتریکی این دوچرخه 2‪.‬3 کیلووات قدرت داشته و ‪گشتاوری برابر ۲۷۴ کیلوگرم-متر را بر چرخ عقب این دوچرخه وارد می کند. این موتور الکتریکی از یک باتری لیتیوم-یون بهره می برد که ظرف 2.5 ساعت به طور کامل شارژ می شود. همچنین در مسافت های طولانی، امکان تعویض راحت باتری خالی با باتری پر را دارید. ‬
دوچرخه سوار هنگام استفاده از Wörthersee می تواند ۵ حالت مختلف سواری را انتخاب کند که این کار از طریق صفحه لمسی دوچرخه آئودی انجام می شود. در حالت Pure تمام نیروی حرکتی دوچرخه از پاهای دوچرخه سوار تامین می گردد. در حالت Pedelec موتور الکتریکی دوچرخه به یاری پاهای شما آمده و با سرعتی بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت، شما را در مسیر ۵۰ تا ۷۰ کیلومتری همراهی می کند. اگر حالت eGrip را انتخاب کنید، تنها نیروی جلوبرنده Wörthersee آئودی، موتور الکتریکی آن خواهد بود و حداکثر سرعت آن به ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. در این حالت دوچرخه سوار می تواند میزان نیروی مصرف شده را کنترل کرده و با استفاده از کامپیوتر دوچرخه آن را به شکل دلخواه بهینه کند.
این سیستم کنترل الکترونیکی همچنین به دوچرخه سوار امکان انجام حرکات نمایشی با چرخ ها و کارهایی حرکت روی چرخ جلو یا عقب را می دهد. تمامی این تنظیمات با صفحه لمسی دوچرخه و یا از طریق اپلیکیشن اسمارت فون آن قابل انجام هستند.
در حالت Power Wheelie زاویه چرخ ها برای افرادی که مهارت کمی در دوچرخه سواری دارند، قابل تنظیم است. و حالت Balanced Wheelie هم ویژه مسابقات است. در این حالت سیستم کنترل الکترونیکی دوچرخه نقش کنترل تعادل و بالانس سوار را بر عهده دارد. در این حالت سیستم کنترل از موتور الکتریکی برای جبران حرکات دوچرخه سوار به جلو و عقب استفاده می کند. و در نهایت حالت Training برای فعالیت های تمرینی دوچرخه سوار به کار می رود. چه اینکه تازه شروع به تمرین حرکات ورزشی کرده باشد یا اینکه به دنبال بهبود این حرکات باشد.
در ادامه مطلب می توانید گالری تصاویر این دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته را ببینید.

{photo}91/02/24/audi-e-bike-worthersee{/photo}


منبع : designboom